با بازي آتيلا پسياني، حديث فولادوند و سميرا سياح درفيلم بازگشت


    
    
     تصويربرداري فيلم تلويزيوني «بازگشت» با بازي آتيلا پسياني و حديث فولادوند به مراحل نهايي رسيد. اين تله‌فيلم كه محصول سيمافيلم است، به كارگرداني علي غفاري و تهيه‌كنندگي سيداحمد ميرعلايي تهيه و توليد مي‌شود.
    سيداحمد ميرعلايي (تهيه‌كننده) در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام اين خبر افزود: «هم اكنون سكانس‌هاي پاياني فيلمنامه در فرودگاه مهرآباد با بازي پسياني و فولادوند تصويربرداري مي‌شود.»

    شاهد سلطاني‌آزاد و حميد سليمي به‌طور مشترك فيلمنامه «بازگشت» را به نگارش درآورده‌اند.
    تهيه‌كننده «بازگشت» با اشاره به اينكه موضوع اين تله‌فيلم در قالبي سرگرم‌كننده و با حال و هواي پليسي روايت مي‌شود، گفت: «روند اين داستان به سال 68 كه مصادف با سال ارتحال امام(ره) است، مي‌پردازد. همچنين در قصه گره‌هايي از وقايع 15 خرداد نيز به چشم مي‌خورد.» در خلاصه داستان تله‌فيلم «بازگشت» آمده است: «يك راز، راز قديمي و سر به مهر... الهام در هراس هرگز نديدن پدر... پدر در هراس هرگز بخشيده‌نشدن... قصه‌اي به‌جا مانده از سال‌هاي خاكستري تاريك... راهي باريك به‌سوي نور و حقيقت... سفري سخت و شيرين... تا آنجا كه فريب رنگ مي‌بازد و حقيقت چهره‌نهايي مي‌كند...»
    به گفته ميرعلايي، يكي از ويژگي‌هاي فيلمنامه اين اثر اين است كه در يك روند داستان به‌خوبي اشاراتي به واقعه 15 خرداد و سال ارتحال امام (ره) داشته است.
    ميرعلايي در معرفي بازيگران و نقش‌هايشان گفت: «آتيلا پسياني در نقش قوامين، مردي كه در طول ماجرا دچار پيچيدگي شخصيتي مي‌شود، حضور دارد. حديث فولادوند نقش الهام حامدي را بازي مي‌كند كه قصد دارد بعد از سال‌ها دوري از وطن براي ملاقات پدرش بازگردد و پدرش را با خود ببرد. سميرا سياح در نقش فروغ و رامبد شكرآبي در نقش حميد، يك خانواده سنتي را تشكيل مي‌دهند.زهرا سعيدي (مادر فروغ)، هرمز سيرتي (پدر الهام)، جليل فرجاد (افسر پليس)، جواد شيداييان، اميد زارع و... از ديگر بازيگران اين فيلم تلويزيوني هستند.»
    ميرعلايي در خصوص انتخاب لوكيشن‌ها عنوان داشت: «تقريبا بيشتر سكانس‌ها در تهران ضبط شده است. بخشي از سكانس‌ها را با پرده آبي در لندن گرفتيم. همچنين وقايع خرداد 42 را در قم به تصوير كشيديم و بازسازي‌هايي در اين زمينه در تهران داشتيم.»
    هتل آزادي، جماران، فرودگاه، نمايشگاه هوايي، شهرك غرب، محله‌هاي قديمي تهران و... از جمله لوكيشن‌هاي فيلم تلويزيوني «بازگشت» بوده‌اند.
    ميرعلايي در ادامه از علت انتخاب عنوان «بازگشت» براي اين تله‌فيلم گفت: «الهام حامدي، شخصيت اصلي داستان در مسير بازگشت به وطن دچار تحول دروني مي‌شود. فكر مي‌كنم با انتخاب اين عنوان از نظر مضموني خيلي نزديك به روايت داستان شده‌ايم.»
    حميد سليمي، يكي از نويسندگان فيلمنامه «بازگشت» از انگيزه پرداختن به موضوع اين تله‌فيلم گفت: «طي جلسه‌اي، اين موضوع مطرح شد و بعد از آن انگيزه‌اي شد براي من كه اين موضوع را دنبال كنم. با پايان نگارش فيلمنامه، 11 بار آن را بازنويسي كردم چون در خصوص پرداختن مستقيم به موضوع امام‌(ره) دچار مشكلاتي مي‌شديم، تصميم گرفتيم در يك روند داستاني حق مطلب را ادا كنيم.»سليمي در خصوص مشكلات كار عنوان داشت: «بخش‌هايي از فيلمنامه كه به تهران سال 68 مربوط مي‌شد، با توجه به تغييرات ظاهري كه در شهر صورت گرفته، كارمان را مشكل مي‌كرد، به همين جهت براي نزديك‌شدن به حال و هواي آن دوران،‌مجبور شديم از فضاهاي داخلي مثل هتل و اماكن مسكوني استفاده كنيم كه با كارگرداني خوب غفاري اين روند به خوبي پيش رفت.»
    برخي از عوامل سازنده فيلم ويدئويي «بازگشت» عبارتند از:برنامه‌ريز و دستيار اول كارگردان: كامبيز دارابي، منشي صحنه: افسانه قاسمي، مدير فيلمبرداري: مهدي مجد‌وزيري، صدابردار: محمد امامي، طراح چهره‌پردازي: محسن بابايي، طراح صحنه: فرهاد عزيزي‌فرد، طراح لباس: ليلا محمدي، جلوه‌هاي ويژه رايانه‌اي: بهنام خاكسار، مجري طرح: مهدي بشكوفه، مدير توليد: حسين كشاورزي، مدير تداركات: نعمت عليخاني، تصويربردار پشت‌صحنه: ميثم جعفرنژاد و مدير روابط‌عمومي: جعفر گودرزي.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com