هلي‌كوپتر‌هاي پليس بر فراز بزرگراهها


    
    
    
     رئيس پليس بزرگراههاي كشور از بكارگيري 2 فروند هلي‌كوپتر پليس بزرگراه در جهت كنترل كليه بزرگراههاي شهر و استان تهران خبرداد.
    سرهنگ قربانعلي علميرداني امروز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود:هلي‌كوپتر هاي پليس بزرگراه وظيفه كنترل بزرگراههاي پرترافيك را داشته و هرگونه تخلفات حادثه ساز رانندگان متخلف را عكسبرداري و با ارائه اطلاعات به واحدهاي گشتي ميداني پليس بزرگراه نسبت به كنترل ترافيكي اقدام مي‌كند.

    به گزارش فارس وي با اشاره به اجراي طرح جامع انضباط اجتماعي از 15 تير گفت: در اين طرح رفتار صحيح رانندگي در شهر و جاده مورد هدف قرار مي گيرد كه اجراي آن علاوه بر كليه بزرگراههاي تهران در سه بزرگراه همت، نيايش و بابايي تشديد مي شود.
    سرهنگ عليمرداني ادامه داد: در اجراي اين طرح با كوچكترين تخلفات رانندگي برخورد مي شود و برخورد پليس اعمال قانون تا توقيف خودرو را در بر خواهد گرفت. وي با اشاره به اينكه حركت بين خطوط از موارد مورد توجه در بزرگراه‌‏هاست، يادآور شد: شهرداري موظف شده تا 15 تير نسبت به خط‌‏كشي بزرگراه هاي همت، بابايي و نيايش اقدام كند.
    رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس و رئيس پليس بزرگراهها با اشاره به اجراي طرح تابستاني پليس از امروز گفت: در اين طرح با بكارگيري 5 هزار نفر از بازرسان افتخاري و نامحسوس و استفاده از كليه ظرفيت هاي پليس بزرگراه در جهت خدمت رساني به مردم تلاش مي كنيم. عليمرداني با اشاره به فعاليت بازرسان افتخاري كه با پليس همكاري مي‌كنند، گفت: در سه ماهه اخير بازرسان افتخاري 175 هزار تخلف رانندگي را در كشور ثبت كرده اند كه مهمترين آنها انحراف به چپ، سرعت و سبقت غيرمجاز، عدم رعايت فاصله طولي و عرضي، استفاده از تلفن همراه و عبور از نقاط ممنوعه بوده است.
    وي ادامه داد: حدود 63درصد از كل تخلفات اعلام شده توسط بازرسان كنترل نامحسوس در سطح كشور مربوط به استان تهران و شهر تهران بزرگ بوده است و 27درصد مابقي مربوط به ساير استانها و ديگر شهرهاي كشور بوده است. عليمرداني گفت:علي‌رغم افزايش سفرهاي درون شهري و برون شهري و ورود بيش از يك ميليون و يكصد هزار انواع خودرو و حدود يك ميليون موتورسيكلت در بررسي تعداد تخلفات اعلام شده توسط بازرسين افتخاري حاكي از آن است كه ميزان تخلفات رانندگان نسبت به سال گذشته حدود 20درصد كاهش داشته است كه در نتيجه همكاري و تعامل نزديك رانندگان وسايله نقليه، اجراي برنامه‌هاي انضباط ترافيكي، اطلاع رساني و آموزشي بوده است.
    وي با اشاره به اينكه پليس بزرگراه فعاليت خود را با هدف ايجاد امنيت در جاده‌‏ها و بزرگراه‌‏ها از اول تيرماه سال گذشته آغاز كرده است، گفت: در كشور بيش از 14 هزار كيلومتر بزرگراه و آزادراه درون و برون شهري وجود دارد و پليس تاكنون تنها 15 درصد اين بزرگراه‌‏ها ‌‏را تحت پوشش كنترل نامحسوس قرار داده است.
    عليمرداني اظهار اميدواري كرد: تا پايان سال جاري، 25 درصد بزرگراه‌‏ها و آزادراه‌هاي كشور تحت پوشش طرح كنترل نامحسوس قرار گيرند.
    وي گفت: در سه ماهه اول سال 86 در 6 كلانشهر تهران، اصفهان، قم، شيراز، مشهد مقدس، كرج و آزادراهها و بزرگراههاي استان تهران بيش از 115 هزارو 809 فقره تخلف توسط پليس بزرگراه ثبت و با راننگان متخلف نيز برخورد شد كه بيشترين تخلفات به ترتيب مربوط به نبستن كمربند ايمني ، سرعت غيرمجاز، استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي، سبقت غيرمجاز ، نقض فني خودرو ، وسايل نقليه مشكوك و مسروقه ، مظاهر علني فساد و عدم رعايت شئونات اسلامي و ايجاد مزاحمت ، سد معبر و ايجاد اخلال در امور ترافيكي، حركات نمايشي و مارپيچ ، بوده است.
    رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي افزود: در سال جاري، به دليل فعاليت گشت هاي نامحسوس در بزرگراه‌‏ها و آزادراه ها شاهد كاهش 32 درصدي تصادفات منجر به فوت و 25 درصدي وقوع تصادف بوده‌‏ايم، بنابراين در نظر داريم در سال جاري 14 بزرگراه و آزادراه در سطح كشور را تحت پوشش كنترل نامحسوس قرار دهيم.
    وي با بيان اينكه روزانه در تهران 200 خودروي متخلف متوقف مي شود، گفت:در سه ماهه اول سال 86 تعداد 19072 دستگاه خودرو به علت رانندگي مخاطره آميز انجام تخلفات حادثه‌ساز توقيف شده‌اند.
    عليمرداني با اشاره به استفاده از دوربين هاي كنترل سرعت و استقرار تجهيزات مدرن الكترونيكي به صورت ثابت و سيار در آزادراهها ، بزرگراهها و جاده‌ها گفت: در سه ماه اول سال 86، 57 هزار و 440 فقره تخلف حادثه ساز توسط دوربين‌هاي كنترل سرعت ثابت و 154 فقره تخلف نيز توسط دوربين‌هاي كنترل سرعت سيار ثبت شده است كه تخلفات ثبت شده به همراه برگه اعمال قانون به در منازل مالكان خودرو ارسال مي شود.
    وي ادامه داد: از زمان آغاز به كار اين دوربين‌ها تاكنون تخلفات سرعت غير مجاز وسايل نقليه از 245 كيلومتر در ساعت به حداكثر 145 تا 150 كيليومتر در ساعت رسيده است، كه بي‌ترديد از عوامل تاثيرگذار در كاهش تصادفات منجر به فوت بوده است.
    سر هنگ عليمرداني عامل شكل‌گيري تصادفات در كشور را سواري و وانت با 54 درصد، موتوسيكلت 22 درصد، كاميون 13 درصد، عابر پياده 7 درصد و مسافربر عمومي 3 درصد ذكر كرد و گفت: در اين تصادفات عدم توجه به جلو با 24درصد، انحراف به چپ 23درصد، عدم رعايت حق تقدم 16درصد، تخطي از سرعت مطمئنه 13 درصد و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه با 11درصد بيشترين عامل وقوع تصادفات بوده‌اند.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com