از پرويز پرستويي در شيراز تجليل شد  


هموطن-طي مراسمي از سوي كانون فرهنگي هنري سپهر جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز از پرويز پرستويي بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون كشور در شيراز تجليل شد.

پرستويي پس از دريافت تنديس و لوح تقدير خود گفت : من تاكنون جوايز و هداياي بسيار زيادي دريافت كرده‌ام اما اين با ارزش‌ترين جايزه‌اي است كه تاكنون گرفته‌ام.

وي كه‌به شدت ازسوي حاضرين در سالن مورد تشويق قرارگرفت افزود:نمي توانم در مقابل اين همه لطف و ابراز احساسات شما چيزي بگويم و فقط از اينكه امشب و در جمع مردم خوب و خونگرم شيراز هستم احساس بسيار خوبي دارم.
پرستويي گفت : حمايت شما مردم است كه ما را تشويق به ادامه كار و ارائه نقشهاي مختلف مي‌كند و اميدوارم كه بتوانم همواره در خدمت شما عزيزان باشم.

پرويز پرستويي در دوم تيرماه ‪ ۱۳۳۴‬در همدان متولد شد و داراي مدرك درجه يك هنري است.
وي فعاليت هنري خود را در مراكز خانواده ، خانه‌هاي جوان و كانون پرورش فكري‌كودكان و نوجوانان زير نظر "بهزاد فراهاني" با نمايش "ماجراي يك محل" آغاز كرد.
او بازي در سينما را در سال ‪ ۱۳۶۲‬با ايفاي نقش در فيلم "ديار عاشقان" به كارگرداني "حسن كاربخش" تجربه كرد.
در كارنامه هنري پرستويي سيمرغ بلورين شانزدهمين جشنواره فيلم فجر به خاطر بازي در فيلم " آژانس شيشه‌اي" به كارگرداني "ابراهيم حاتمي كيا" و سيمرغ بلورين بيست و سومين جشنواره فيلم فجر به خاطر بازي در فيلم "بيد مجنون" به كارگرداني "مجيد مجيدي" ديده مي‌شود.
از مهمترين آثار سينمايي اين هنرمند مي‌توان به فيلمهاي "به نام پدر"، "بيد مجنون"، "ديوانه‌اي از قفس پريد"، "آب و آتش"، "آژانس شيشه‌اي"، "عشق شيشه‌اي"، "مرد عوضي"، "ليلي با من است"، "آدم برفي" و غيره اشاره نمود.
پرويز پرستويي پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در شيراز گفت : در ابتداي ورود به عرصه بازيگري قرار بود تنها در تئاتر كار كنم و ضرورتي براي حضور در سينما وجود نداشت اما شرايط فعاليت و بازي در عرصه تئاتر مناسب نيست.
وي افزود : در حال حاضر كه شاهد فعاليت من در سينما هستيد بايد بگويم كه يك اتفاق باعث شد كه وارد عرصه سينما شوم و ولع و شتابي براي كار كردن در سينما نيز ندارم.
پرستويي اظهار داشت: امروز علاوه بر تهران شاهد ركود هنر تئاتر در ساير شهرستانهاي كشور نيز هستيم و اگر شرايط خوبي بر تئاتر حاكم شود باز ترجيح مي‌دهم تئاتر كار كنم.
وي ضمن بيان اين مطلب كه مسائل مالي در عرصه بازيگري براي من در درجه دوم اهميت قراردارد ، افزود: تئاتر براي من دنياي ويژه‌اي است و در آن جاي فعاليت و تنوع كاري بيشتر وجود دارد من نمي‌توانم آن را با سينما مقايسه كنم.
وي اضافه كرد : من سينما را با نگاه به تئاتر كار مي‌كنم و به دنبال سينماي صرفا تجاري نرفته و نخواهم رفت.
پرستويي سپس به نقش تماشاگران در موفقيت يك اثر اشاره كرد و گفت: من هيچگاه نتوانسته‌ام تماشاگر را در انتخاب يك فيلم ناديده بگيرم و بايد به تماشاگر عقيده و نظر او احترام گذاشت.
وي اظهار داشت : يكي از دغدغه‌هاي هميشگي من اين بوده زمينه‌اي فراهم شود تا جواناني كه علاقه مند به بازيگري هستند بتوانند استعدادهاي خود را نشان بدهند.
وي افزود: البته من به اكثريت اين آموزشگاههاي بازيگري اعتقادي ندارم و بارها به مسوولان نيز انتقاد كرده‌ام كه چرا با صدور مجوزهاي پي در پي زمينه را براي رشد چنين آموزشگاههايي فراهم مي‌كنند.
اين بازيگر تئاتر ، سينما و تلويزيون در خصوص مشكلات و موانع پيش رو در عرصه بازيگري گفت: علاوه بر كمك و مساعدت مسوولان كه بحثي جداگانه است بنده معتقدم كه اگر كسي قرار است كار كند از هر جاي ايران كه باشد مي‌تواند خود را پيدا كند و به موفقيت برسد.
وي اضافه كرد: بسياري از كساني كه وارد عرصه و دنياي بازيگري مي‌شوند عطش ديده شدن دارند و مي‌خواهند بدون هيچگونه رنج و سختي تنها در قاب تلويزيون يا بر پرده سينما ديده شوند.
او افزود: بازيگري كاري نيست كه در آن گدايي كني و با التماس و خواهش بخواهي يك نقش به شما بدهند بلكه بايد كاري كنيد كه شما را انتخاب كنند و به دنبال شما بيايند.
وي در خصوص نقشهاي هنري كه تاكنون ايفا كرده است ، گفت: با وجود اينكه تمام نقشهايي را كه ايفا كرده‌ام را دوست دارم اما بازي در بعضي نقشها يك تاثير خاصي بر بازيگر مي‌گذارد و بيشتر با آنها انس مي‌گيرد.
پرستويي افزود: كاري را كه انتخاب مي‌كنم اگر يك جمله به‌من اضافه نكند و چيزي از آن نياموزم معتقدم كه هيچ كاري نكرده‌ام.
پرويز پرستويي به دعوت كانون فرهنگي هنري سپهر جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز به اين شهر آمده است.
اين كانون در راستاي گسترش و ترويج فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي و براي جذب مشاركت و حضور هنرمندان و نخبگان همه ساله از چهره‌هاي موفق و بنام كشور تجليل مي‌كند.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com