سانسور «پول كثيف» مجوز پخش آن


    
    
    
    سريال پول كثيف که روزهاي جمعه ساعت 19 از شبكه تهران پخش مي شود، در 26 قسمت 45 دقيقه اي ساخته شده است. موضوع اين سريال در ارتباط با قاچاق كالا و ارز و پيامدهاي ناشي از آن مي باشد داستان اين سريال درباره فردي به نام خسروي (فرهاد جم) است كه با همسرش (زيبا بروفه ) صاحب يك كارخانه پوشاك هستند اما به خاطر فساد و مشكلات اقتصادي ورشكسته مي شوند در ادامه فردي به نام ناصر كياني باترفند آنها را جذب مي كند، پول باد آورده تجارت موجب اغفال داريوش مي شود و...

    پيش از اين قرار بود اين مجموعه خرداد ماه سال 85 و پس از آن آبان ماه 85 از شبكه تهران پخش شود كه به دلايلي از كنداكتور پخش حذف شده بود.
    قاسم جعفري تهيه کننده و سيدجلال الدين دري نويسندگي اين مجموعه و جواد افشار کارگرداني آنرا بر عهده دارد. از ديگر عوامل آن مي توان به فرهاد جم، زیبا بروفه ، رضا رویگری، غلامحسین لطفي، آناهيتا نعمتي، سيدجواد هاشمي، فاطمه طاهري، بهمن دادن و شراره رخام اشاره کرد.
    
     كارگردان مجموعه تلويزيوني «پول كثيف» گفت: حساسيت موضوع مجموعه «پول كثيف» موجب حذف برخي از صحنه‌ها شد.
     جواد افشاري در گفتگويي با فارس در رابطه با سانسوري که اين فيلم را با تاخيري يکساله مواجه کرده است مي گويد: مجموعه تلويزيوني «پول كثيف» به خاطر موضوع بكري كه دارد كار قابل توجهي به شمار مي‌رود منتهي با قيچي سانسور مواجه شد و يكسري از ديالوگ‌ها و صحنه‌هاي فيلم به دليل حساسيت زيادي كه بر موضوع داستان بود حذف شد ولي كار آنقدر محكم و قوي است كه حتي تاخيري كه در پخش مجموعه به وجود آمد و سانسورها نتوانستند به مجموعه آسيب برسانند و مخاطبان زيادي را به خود جذب كرده و با قدرت اين راه را طي مي‌كند.
    وي با بيان اينكه «پول كثيف» به سفارش معاونت فرهنگي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ساخته شده افزود: اين مجموعه درباره معضل قاچاق كالا و ارز و پيامدهاي ناشي از آن در چرخه اقتصادي مملكت و مناسبات و روابط اجتماعي است و قصه آن درباره زوج جواني است كه شرايط تازه‌اي در زندگي‌شان رخ مي‌دهد و هر كدام مسيري را براي پيشرفت و رسيدن به مدينه فاضله‌شان انتخاب مي‌كنند.
    وي در ادامه درباره تغيير شخصيت‌هاي ماجرا گفت: تحول يا رنگ به رنگ شدن شخصيت‌ها در مجموعه با احتياط انجام شده و تمام عناصر دراماتيك در آن رعايت شده است. مثلا «داريوش» شخصيت اصلي داستان ما به خاطر فشارهايي كه بر او وارد مي‌شود به مسيري سوق داده مي‌شود كه خودش خيلي تصميم گيرنده نيست و موقعيت پيش آمده منجر به بازگشايي عقده‌هاي شخصيتي او مي‌شود.
    وي افزود: با توجه به اين تعريف شخصيتي مي‌بينيم كه رنگ به رنگ شدن شخصيت داريوش طبيعي است و من به عنوان كارگردان اشكالي در آن نمي بينم و در كنار آن شخصيت مريم نيز كه همسر داريوش است، زني اخلاق‌گراست كه اصول تعريف شده براي يك زندگي خانوادگي گرم را رعايت مي‌كند و در اين ميان آنقدر به همسر خود مطمئن است كه متوجه كوتاهي‌هاي او نمي شود و زماني متوجه قصورات همسرش مي‌شود كه ديگر دير شده است و خودآگاهي در شخصيت مريم دير اتفاق ميافتد كه كاملا تعمدي است.
    وي درادامه گفت: مجموعه پول كثيف مساله قاچاق را در جامعه خودمان آسيب شناسي كرده و آن را به چالش كشانده است. بسياري از موارد با يكديگر مرتبط هستند و ما سعي كرده‌ايم دراين مجموعه تمام آفت‌هاي پيرامون اقتصاد جامعه را تحليل كنيم و نشان بدهيم كه چه راحت بي‌كاري جوانان، تورم و ... دست به دست يكديگر مي‌دهند و ضربات بزرگي را بر پيكره اقتصاد يك كشور وارد مي‌كنند.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com