رضا كيانيان 250 جلد كتاب به‌دانشگاه آزاد اسلامي هديه داد


    
    
    مراسم پاياني كارگاه آموزشي رضا كيانيان در دانشكده هنر و معماري دانشگاه آزاد اسلامي با ارايه لوح تقديري توسط رييس اين دانشكده به اين بازيگر تئاتر برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ در مراسمي كه صبح امروز ـ 26 ارديبهشت ماه در دانشكده هنر و معماري برگزار شد، لوح تقدير كيانيان توسط مهيار خراباتي، رييس دانشكده به وي اهدا شد.
    همچنين اين بازيگر سينما، تئاتر حدود 250 عنوان كتاب سينمايي و بازيگري را با رقم حق‌التدريسي اين دوره‌ي كارگاهي به منظور تجهيز كتابخانه دانشكده‌ و در جهت رشد به كتابخانه دانشكده هنر و معماري اهدا كرد.
    كيانيان در جريان اين مراسم از پلاتوهاي دانشكده ديدن و اظهار اميدواري كرد: با تجهيز اين پلاتوها، گروه‌هاي دانشجويي بتوانند در آنها مستقر شوند و فعاليت كنند.
    به گفته وي اين پلاتوها مناسب تعداد محدودي از دانشجويان است كه در آن بخوبي مي‌توانند كار كنند.
    همچنين منيژه محامدي، ديگر استاد تئاتر دانشكده هنر و معماري با ابراز خرسندي از برگزاري اين كارگاه آموزشي گفت: حضور رضا كيانيان در دانشكده، افتخاري بود و تجربه‌هاي حرفه‌اي او مي‌تواند براي دانشجويان بسيار مفيد باشد.
    محامدي با بيان اينكه استادان هم از دانشجويان مي‌آموزند، ادامه داد: اگر آقاي كيانيان اجازه بدهد، من هم در كارگاه‌هايش شركت مي‌كنم چون امروز ديگر او استاد من است!
    كيانيان كه اين كارگاه آموزشي 4 روزه را براي 45 تن از دانشجويان تئاتر برگزار كرده بود به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ گفت: ‌تم اصلي اين كارگاه «هيچ» بود و سعي كردم تفاوت بين تيپ و شخصيت را به شيوه‌ي خودم به دانشجويان ياد بدهم.
    وي توضيح داد: اين شيوه كه اصلا عجيب نيست، مبتني بر اين است كه ما براي تماشاگر نمايش مي‌دهيم و نه براي خودمان، به اين معنا كه بازيگري زندگي نيست بلكه نمايش است.
    كيانيان درباره‌ي شيوه‌ي كاريش گفت: با بررسي سير بازيگري، متوجه مي‌شويم بازيگري ابتدا از تيپ‌هاي اسطوره‌اي به اجتماعي و از قرن 19 به بعد به شخصيت مي‌رسد و تلاش كردم بچه‌ها را به اين سمت برسانم كه همان «هيچ» است.
    رحمت اميني مدير گروه تئاتر دانشكده هنر و معماري نيز با تقدير از اقدام كيانيان در برگزاري اين كارگاه گفت: خوشبختانه بعد از پي‌گيري دانشجويان تئاتر، ‌استاد كيانيان براي برگزاري اين كارگاه موافقت كردند و استقبال دانشجويان بيش از حد تصور ما بود، به طوريكه تقاضاهايي از ديگر دانشگاه‌ها و از بازيگران حرفه‌اي‌تر تئاتر داشتيم تا اينكه سرانجام، كارگاه با حضور 45 تن از دانشجويان تشكيل شد.
    كيانيان نيز خطاب به او گفت: من استاد نيستم، زماني به آدم استاد مي‌گويند كه عصا و عينك داشته باشد هرچند عينك دارم اما هنوز عصا ندارم!

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com