شقايق فراهاني :
    پيچيدگي‌هاي يك قرباني


    
    
    
    شقايق فراهاني در ماه‌هاي آغازين سال جديد 3 فيلم روي پرده داشته، با اكران «شهرت»، او تنها بازيگري خواهد بود كه در 2 ماه، 4 فيلم از او اكران شده است.فراهاني در «قلقلك»، «مهمان» و «شهرت» نقش‌هايي مكمل بازي كرده، اما در «صحنه جرم، ورود ممنوع» آيدا يكي از كاراكترهاي اصلي است كه نقش موثري در شكل‌گيري حوادث و پيشرفت داستان دارد.

    «صحنه جرم، ورود ممنوع» شقايق فراهاني را در نقش زن اغواگري مي‌بينيم كه منبع تمام دسيسه‌هاست. يك كاراكتر جذاب كه ظاهرا قرباني است، اما در پايان فيلم حوادث به گونه ديگري رقم مي‌خورد. او در اين درام پليسي – معمايي تلاش كرده كمي پيچيدگي به شخصيت آيدا اضافه كند. فراهاني انتخاب مناسبي براي اين نقش است زيرا چهره معصوم او قضاوت را درباره كاراكتر آيدا دشوار مي‌كند. همين مساله به كمك فيلم مي‌آيد تا مخاطب نتواند تا پايان، حدس بزند نقش آيدا در قتل‌ها چه بوده است.
    از شقايق فراهاني بازي‌هاي متفاوتي در «چتري براي دو نفر» يا «پروانه» ديده‌ايم اما او در اين سال‌ها كمتر فرصت داشته تا از نقش‌هاي كليشه‌اي يا خنثي فاصله بگيرد. بازي در نقش آيدا در «صحنه جرم، ورود ممنوع» مي‌توانسته فرصتي فراهم كند تا اين بازيگر از زير سايه نقش‌هاي حاشيه‌اي خارج شود و بخشي از قابليت‌هايش را به اثبات برساند.
    فراهاني با نقش آيدا نشان مي‌دهد مي‌تواند گزينه مناسبي براي بازي در نقش‌هاي اصلي باشد، اما بيشتر از هر چيز نياز به نقش‌هايي دارد كه درست نوشته شده و در قصه حضور پررنگي داشته باشند. از هيچ بازيگري نمي‌توان انتظار داشت نقش‌هايي كه ويژگي خاصي ندارد را تبديل به كاراكتري در ياد ماندني كند.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com