پرونده جشنواره فيلم كودكان و نوجوانان در همدان بسته شد
    پوران درخشنده فاتح جشنواره بيست‌و يكم


    
    
    گروه فرهنگ و هنر- بيست‌ويكمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان با اهداي جايزه بهترين فيلم به «نصف مال من، نصف مال تو» ساخته وحيد نيكخواه‌‌آزاد و «بچه‌هاي ابدي» به كارگرداني پوران درخشنده به كار خود پايان داد.
    مراسم اختتاميه اين دور از جشنواره در مجتمع فرهنگي - هنري ابن‌سيناي همدان و با حضور معاون امور سينمايي وزير ارشاد، مدير اداره كل ارشاد استان همدان، دبير جشنواره و جمعي از فيلمسازان برگزار شد.

    محمدرضا جعفري جلوه طي سخنان خود در اين مراسم گفت: «جشنواره كودك به ما مديران و مسوولان سينمايي و هنرمندان و سينماگران سينماي كودك، حقوق مخاطبان سينماي كودك و تكليف فعاليت در اين سينما را متذكر شد».
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به دليل سفر به كرمان در مراسم اختتاميه حضور نداشت اما پيام ارسالي او به جشنواره كودك از سوي حجت‌السلام حسيني، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قرائت شد. در بخشي از اين پيام آمده است: « در اسلام توجه ويژه‌اي به حقوق كودكان و نوجوانان شده است و اين توجهات ما را ملزم مي‌كند كه هرچه بيشتر براي اين گروه سني برنامه‌ريزي كنيم تا كودكان و نوجوانان به مدد تلاش‌هاي خود بتوانند فردايي بهتر براي خود و فردايي بهتر براي جامعه رقم زنند». در ادامه مراسم، اهداي جوايز در دو بخش سينماي ايران و بخشي بين‌الملل صورت گرفت. در بخش آثار ايراني حاضر در جشنواره « بچه‌هاي ابدي» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني پوران درخشنده و «نصف‌ مال من، نصف ما تو» به تهيه‌كنندگي علي سرتيپي و كارگرداني وحيد نيكخوا‌ه‌آزاد به عنوان بهترين فيلم بلند پروانه زرين را دريافت كردند.
    پروانه زرين بهترين كارگرداني فيلم بلند به كيومرث پوراحمد براي «اتوبوس شب» و جايزه بهترين فيلمنامه فيلم بلند به غلامرضا رمضاني براي «قفل‌ساز» اهدا شد. جايزه بهترين فيلم نيمه بلند و كوتاه از آن «روزي كلاغي» ساخته عبد‌الله عليمراد شد. در همين بخش ديپلم افتخار به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان براي تهيه فيلم‌هاي كوتاه اختصاص يافت.
    در بخش بهترين دستاورد فني و هنري فردين خلعتبري براي موسيقي «عاشق» جايزه دريافت كرد و ديپلم افتخار اين بخش به هاشم مرادي براي تصوير‌برداري «آواز خاك» اختصاص يافت.
    سپنتا سمندريان بازيگر «آيين دلبري» عنوان بهترين بازيگر كودك و نوجوان را به دست آورد و دو ديپلم افتخار به حامد زياران بازيگر «بچه‌هاي ابدي» و مليكا ناظري براي «بچه‌هاي ابدي» تعلق گرفت.
    عنوان بهترين اثر ويدئويي بلند به «بچه‌هاي ابري» ساخته سيدجمال سيدحاتمي و بهترين اثر كوتاه و نيمه بلند به «نقش» ساخته سيما منفرد و ديپلم افتخار آن به «مي‌ترسم پس دروغ مي‌گويم» به كارگرداني تهمينه ميلاني اختصاص پيدا كرد.
    جايزه ويژه هيات داوران هم به سيروس حسن‌پور براي ساختن «تصميم كبري» و پروانه زرين به «هفت رنگ» ساخت مازيار محمدي‌نژاد اهدا شد.
    هيات داوران كودكان و نوجوانان ايراني و تماشاگران ايراني «بچه‌هاي ابدي» ساخته پوران درخشنده را به عنوان فيلم برگزيده خود معرفي كردند.
    و اما در بخش بين‌الملل، پروانه زرين بهترين فيلمنامه به چانگ سوسونگ براي فيلمنامه «فرمانده من آقاي زيرزميني»، جايزه بهترين فيلم بلند به «قفل‌ساز» ساخته غلامرضا رمضاني، بهترين فيلم نيمه بلند و كوتاه به «روزي كلاغي» به كارگرداني عبد‌الله عليمراد اهدا شد.
    همچنين عنوان بهترين كارگرداني به پوران درخشنده، بهترين بازيگر كودك و نوجوان به علي احمدي‌فر بازيگر «بچه‌هاي ابدي»، بهترين دستاورد فني و هنري به پوران درخشنده براي «بچه‌هاي ابدي»، بهترين فيلم داوران كودك و نوجوان بخش بين‌الملل به «دبيرستان شبانه‌روزي» ساخته سونگ يوس سوگماكانان، بهترين فيلم بند آسيايي به «عشق حقيقي» و بهترين فيلم نيمه بلند و كوتاه ويدئويي به مجموعه فيلم‌هاي «چه چيزي مرا شاد مي‌كند» اختصاص پيدا كرد. همچنين جايزه ويژه هيات داوران اين بخش به «نام من اويگن است» اهدا شد.
    هر يك از بازيگران كودك و نوجوان حاضر در جشنواره با دريافت يك سكه در مراسم اختتاميه مورد تقدير قرار گرفتند.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com