پوران درخشنده: سينما وسيله‌ي براي رسيدن به‌تعالي است
    مراسم تقدير از سازنده‌ي «پرنده‌ي كوچك خوشبختي» برگزار شد


    
    
    پوران درخشنده در مراسم تقديرش در جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، سينما را براي خودش بسيار مقدس و همانند عبادت دانست و از اينكه وارد اين حيطه شده است اظهار رضايت كرد.

    به گزارش خبرنگار سينمايي ايسنا، در اين مراسم كه با حضور معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديرعامل بنياد سينمايي فارابي، مدير كل اداره ارشاد همدان و جمعي از هنرمندان سينما برگزار شد درخشنده با تشكر از خانواده بزرگ سينمايي ايران با بيان اينكه دركنار آنها رشد كرده‌ است اظهار داشت: همه ما يك مسير مشخص داريم و سينما براي ما وسيله‌اي است براي رسيدن به تعالي و اميدواريم با كمك شما و مسوولين راه درستي را طي كنيم.
    
    وي با اشاره به استقبال بي‌نظير مردم همدان از جشنواره گفت: شايد تنها زماني كه اين جشنواره در اصفهان شكل گرفت، شاهد چنين لحظاتي بوديم و بعد تمام شد. من در همدان خانواده‌هايي را ديدم كه دست بچه‌هايشان را گرفته و به سالن آمده بودند كه اين بسيار ارزشمند است.
    در اين مراسم كه اجراي آن را كامران ملكي برعهده داشت تعدادي از سينماگران با حضور بر روي سن درباره پوران درخشنده به ايراد سخنراني پرداختند.
    ابوالحسن داودي گفت: من و خانم درخشنده از سال 52 با هم در يك دانشگاه بوديم. ايشان به عنوان اولين كسي بودند كه پا به سينماي كودك را بنا گذاشتند و خوشحالم كه هنوز به عنوان يك فيلم ساز مشغول به كار هستند وروي پاي خودشان ايستاده‌اند و آثاري كه به آن اعتقاد دارند را مي‌سازند. فيلم‌هاي كه از دانش به تعهد وانسانيت مي‌آيد.
    اين كارگردان هم به استقبال بي نظير مردم همدان اشاره كرد: اين فضا من را به ياد 10‏، 15 سال پيش زماني كه به نظر مي‌رسيد، سينماي كودك و نوجوان رونق ديگري داشت انداخت و الان دوباره اميدوار شدم تا بتوانيم چنين فضاي را داشته باشيم و اگر درستي از اين شرايط استفاده شود به روزهاي اوج باز خواهيم گشت.
    مينوفرشچي هم اظهار داشت: مسير فيلم سازي درخشنده با آموزه‌هاي براي بهتر آموختن رشد و نمو دارد و فيلم‌هاي او مملو از عشق به خانواده و تلاش در جهت حفظ آن چهارچوب مقدس است.
    سيروس الوند ديگر سخنران اين مراسم هم در ابتدا با اشاره به جمعيت‌ حاضر در سالن برگزاري بزرگداشت گفت: از معدود دفعاتي است كه سالن جذاب‌تر از صحنه است و اين واقعيت به مسوولين ما هشدار مي‌دهد كه هنرمندان ما در چه وضعيتي هستند و چگونه در دل مردم جا دارند.
    وي درخشنده را يكي از چهره‌هاي شاخص سينماي اجتماعي دانست و اظهار داشت: اين عرصه به دو دليل سرمايه و سياست بسيار سخت است و اميدواريم نوع سينماي ايشان مورد حمايت مسوولين هم قرار بگيرد. من سخت كوشش ايشان را تبريك مي‌گويم و نشان دادندعرصه هنر زن و مرد ندارد.
    ايرج نوذري هم فيلم سازي را جسارت دانست و گفت: خانم درخشنده اين جسارت را بارها داشته است و باز هم آنرا ادامه مي‌دهد و اميدوارم روزي برسد تا با او در فيلمي همكاري داشته باشم.
    در پايان اين مراسم دو لوح تقدير از سوي معاونت سينماي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كل ارشاد همدان به پوران درخشنده اهدا شد.
    مسعود رايگان، حسين مختاري، امين تارخ، مريلا زارعي، رضا بابك، علي شاه حاتمي، شاپور قريب مهوش شيخ اسلامي ومحمدرضا موئيني از حاضران اين مراسم بودند.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com