رشيدپور:
    «شب شيشه‌اي» اين هفته همه را شگفت زده مي‌كند


    
    
    
    مجري برنامه زنده «شب شيشه‌اي» با بيان اينكه برنامه «شب شيشه‌اي» تا پايان فصل بهار پخش خواهد شد گفت: ميهمانان اين هفته همه را شگفت زده مي‌كند.

    
    
    رضا رشيدپور مجري برنامه زنده «شب شيشه‌اي» كه هر شب از شبكه تهران سيما پخش مي‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: برنامه «شب‌شيشه‌اي» پس از پايان تكرار نخواهد شد و ديگر هيچ برنامه‌اي با اين سبك و سياق نخواهم ساخت.
    وي افزود: تهيه چنين برنامه‌اي براي هر شب و يافتن مهماني كه به درد برنامه بخورد آنقدر كار خسته‌كننده‌اي است كه ترجيح مي‌دهم اين برنامه به زودي تمام شود.
    وي در ادامه گفت: به فكر اين هستم كه پس از پايان شب شيشه‌اي برنامه‌اي هفته‌گي كه فقط به چالش‌هاي هنري بپردازد بسازم و هفته‌اي دو الي سه ساعت با حضور مهمانان برنامه در فضايي هنري به طرح مباحث فرهنگي و هنري و نقد فيلم بپردازيم.
    
    *حضور مهمانان شگفت‌انگيز در شب شيشه‌اي
    
    رضا رشيد پور در ادامه درباره مهمانان برنامه شب شيشه‌اي گفت: در اين برنامه به دنبال مهماناني هستيم كه براي دو دسته مخاطبان خاص و عام، جذابيت داشته باشند.
    وي افزود: در اين هفته به مخاطبان خود اين نويد را مي‌دهم كه شاهد حضور مهماناني در اين برنامه خواهند بود كه از ديدار آنها شگفت‌زده خواهند شد.
    وي در ادامه به حضور «رضا كيانيان»، «عليرضا افخمي»، «مريلا زارعي» و «آزيتا حاجيان» در برنامه شب شيشه‌اي اشاره كرد و گفت: حضور اين افراد تا به حال قطعي شده و مخاطبان مي‌توانند در اين هفته شاهد گفت‌وگو با اين مهمانان باشند.
    
    * با حضور «تيم مشورت» سوالات طراحي مي‌شوند
    
    رضا رشيد پور در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار راديو تلويزيون فارس درباره نحوه طراحي سوالات مطرح شده در برنامه گفت: سوالات به همراه تيم مشورت دهنده مطرح مي‌شوند ولي در نهايت طراح اصلي سوالات خودم هستم.
    وي افزود: گاهي اوقات تمام روزمان صرف تحقيق و طرح سوالات مي‌شود و در نهايت يكسري سوالات محوري و اصلي طراحي مي‌شوند و در زمان پخش و لابلاي مباحث نيز سوالاتي پيش مي‌آيد كه آنها هم از مهمان مي‌پرسيم.
    
    * نقد در لايه‌هاي پنهاني سوالات
    
    وي در ادامه گفت: ما در اين برنامه به طور علني نسبت به مهمان خود موضع‌گيري نمي‌كنيم و مهمان خود را نقد نمي‌كنيم ولي همه آنها را در لايه‌هاي پنهان سوالاتمان مطرح مي‌كنيم.
    وي افزود: رويكرد اصلي ما در اين برنامه شفاف شدن بسياري از حرفها و شايعات همراه با بخشهاي تخصصي است كه سعي مي‌كنم اين بخشها بينندگان عام خود را از دست ندهد.
    وي در ادامه گفت: تمام سعي ما در اين است كه ميكروفوني براي اهالي هنر باشيم ولي تنها مختص هنر نباشيم و ساير عزيزاني كه بينندگان برنامه خواهان حضورآنها در برنامه هستند هم دعوت مي‌كنيم.
    
    * شب شيشه‌اي نسخه 90 محسوب نمي‌شود
    
    رضا رشيدپور در ادامه درباره تشابهات برنامه شب شيشه‌اي و برنامه زنده 90 گفت: اين دو برنامه از لحاظ فرم و ساختار شباهتهايي به يكديگر دارند ولي فكر نمي‌كنم اين شباهتها به حدي باشد كه شب شيشه‌اي نسخه‌اي از برنامه 90 محسوب شود.
    وي افزود: ما به دنبال ساخت برنامه‌اي نوين هستيم كه براي بينندگان تداعي‌گر ساير برنامه‌ها نباشد.
    
    * مهمانها دلخور نمي‌شوند
    
    وي در ادامه گفت: برخي تصور مي‌كنند كه پس از پايان برخي قسمتها مهمانان با دلخوري برنامه را ترك كرده‌اند ولي تا به حال چنين اتفاقي نيفتاده و مهمانان ما كاملا راضي برنامه را ترك كرده‌اند.
    وي درباره تفاوت برخورد با مهمانان برنامه گفت: برخي از مهمانان خودشان آنقدر براي مخاطب جذابيت دارند و صراحت گفتار دارند كه خود به خود برنامه به چالش كشيده مي‌شود ولي در برخي برنامه‌ها كه مهمان جذابيت كمتري براي مخاطب دارد و كمتر حرف مي‌زند، مجبورم با طرح سوالاتي شيطنت ‌آميز او را به صحبت وادار كرده و به چالش برسانم تا برنامه جذابيت خود را براي مخاطب از دست ندهد.
    وي درباره برانگيختن احساسات برخي از مهمانان در اين برنامه نيز گفت: اين كار يك كار رسانه‌اي است و در برخي مواقع صرفا براي پربار كردن برنامه استفاده مي‌شود.
    
    * پاي مطبوعاتي‌ها به شب شيشه‌اي باز مي‌شود
    
    رشيد پور درباره ساير مهماناني كه در اين برنامه حضور خواهند داشت گفت: ما از طيفهاي مختلف اجتماعي، هنري، ورزشي و ... جز سياست در برنامه شب شيشه‌اي مهمان داريم و قرار است به زودي با حضور دو تن از اهالي مطبوعات كه براي مخاطبان شناخته شده‌اند پاي اهالي مطبوعات را هم به شب شيشه‌اي باز كنيم.
    وي درباره عدم دعوت از شخصيتهاي سياسي در اين برنامه گفت: زياد اهل سياست نيستم و با آن سروكاري ندارم و ترجيح مي دهم در شب شيشه‌اي هم به سياست نپردازيم زيرا برنامه‌هايي كه به سياست و سياسيون مي پردازد كم نيستند و مخاطبان مباحث سياسي مي توانند آن برنامه‌ها را دنبال كنند.
    
    * به دنبال افزايش مخاطب هستيم
    
    رضا رشيد پور در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: در حال حاضر فقط به افزايش ميزان مخاطبان خود فكر مي‌كنيم و با آماري كه شب گذشته به دست آورديم به اين نتيجه رسيدم كه شب‌شيشه‌اي هنوز به مرحله يكنواختي نرسيده است
    وي افزود: شب گذشته ما براي اولين بار مسابقه‌اي طراحي كرديم كه 128 هزار نفر در آن شركت كردند و اين آمار خوبي براي برنامه زنده و شبي به شمار مي‌رود.
    وي در ادامه به حمايتهاي مدير شبكه تهران از اين برنامه اشاره كرد و گفت: با توجه به مساعدتهاي آقاي مجيد رجبي معمار ما توانستيم تا اين مرحله پيش بياييم و تا اينجا رشد كنيم كه اگر اين حمايتها نبود قطعا ما به اين مرحله نمي‌رسيدم.
    
    *تيتراژ برنامه منشور آن محسوب مي شود
    
    وي در ادامه درباره تيتراژ برنامه شب شيشه‌اي گفت: آهنگ و تيتراژ آغاز برنامه با دقت و تامل در انتخاب آهنگ، آهنگساز و خواننده ساخته شده و منشور برنامه محسوب مي شود و در تيتراژ پاياني هم با انتخاب آهنگ و شعري عاشقانه تلاش كرده‌ايم مخاطب پس از تماشاي بحثي چالشي با گوش دادن به آن موسيقي كمي به آرامش برسد.
    وي در پايان گفت: شب شيشه‌اي با تركيبي فانتزي مظهر شفافيت است.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com