پوران درخشنده:
    بايد سينماي كودك را نجات دهيم


    
    
    
    پوران درخشنده پس از سال‌ها دوري از سينماي كودك با ساخت «بچه‌هاي ابدي» باز هم سراغ اين سينما آمده است. او با اين فيلم در بيست و يكمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان حضور دارد. همچنين از درخشنده براي ساختن فيلم‌هايي چون «رابطه» و «پرنده كوچك خوشبختي» در اين جشنواره تقدير به عمل مي‌آيد.

    طي گفت و گويي با درخشنده وضعيت كنوني سينماي كودك مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
    پس از گذشت سال‌ها از ساخت آخرين فيلم‌تان درباره كودكان باز هم با «بچه‌هاي ابدي» سراغ اين سينما آمديد، علت اين بازگشت چيست؟
    تا زماني كه كارگرداني كنم و فيلم بسازم همچنان به سينماي كودك و نوجوان علاقه خواهم داشت. البته اين وضعيت تا زماني برقرار خواهد بود كه انگيزه را از دست نداده و در شرايط بحراني قرار نگيرم.
    منظورتان از شرايط بحراني سينماي كودك، شرايطي است كه در حال حاضر شاهد آن هستيم؟
    به هر حال سينماي كودك ما دچار بحران‌هايي است كه بايد تلاش كنيم از آن نجات پيدا كند و از نو فرصت‌هايي براي فيلمسازاني كه عاشق كار كودك هستند به وجود آوريم. به اين شكل است كه مي‌توانيم مجددا سينماي كودك را سر پا نگه داريم.
    امسال پس از مدت‌ها در جشنواره كودك حضور داريد، عملكرد اين جشنواره را طي سال‌هاي اخير چطور مي‌بينيد؟
    برگزاري هر جشنواره فرهنگي تاثير مثبتي بر اين عرصه مي‌گذارد، ما مي‌توانيم جشنواره‌اي داشته باشيم كه سال به سال باعث پوياتر شدن سينماي كودك شود. جشنواره كودك غير از آن كه عرصه‌اي براي رقابت فيلم‌ها باشد مي‌تواند زمينه را براي اكران و توليد مناسب‌تر اين فيلم‌ها فراهم كند.
    احساس مي‌كنيد جشنواره در سال‌هاي اخير اين كاركرد را داشته است؟
    متاسفانه طي سال‌هاي اخير فرصت چندان مناسبي براي توليد و اكران فيلم كودك و نوجوان فراهم نبوده است. فيلم‌هاي اين سينما در شرايط سخت توليد و در موقعيت نامناسبي اكران مي‌شوند.
    اين وضعيت زمان ساخت «رابطه» و «پرنده كوچك خوشبختي» هم وجود داشت؟
    «رابطه» با آنكه اولين فيلم سينمايي‌ام بود در شرايط بسيار خوبي اكران شد. در آن زمان قصد آن بود كه سينماي كودك به حيات خود ادامه دهد.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com