گلزار:عامل ساخته‌نشدن فيلم «بيضايي» نبود


    
    
    
     حميد اعتباريان ضمن رد شايعات مربوط به مشكل «بهرام بيضايي» با «محمدرضا گلزار» در اين پروژه، گفت: متاسفانه براساس پيش‌بيني‌ها زمان فيلم «لبه پرتگاه» بيش از سه ساعت مي‌شد و ما ناچار به توقف ساخت اين فيلم شديم.
     حميد اعتباريان در گفت وگو با خبرنگار سينمايي فارس، براي نخستين بار دلايل توقف پروژه «لبه‌پرتگاه» بيضايي را تشريح كرد و ضمن رد شايعات موجود پيرامون توقف اين پروژه، متذكر شد: هيچ مشكلي بين من و بهرام بيضايي و ساير عوامل توليد فيلم وجود نداشته است.

    اعتباريان در مورد مشكلاتي كه باعث توقف «لبه پرتگاه» شد، گفت: مساله از جايي شروع شد كه در اولين روخواني دسته‌جمعي كه با حضور بيش از 70 بازيگر و بهرام بيضايي در يك سالن انجام شد، پس از اين‌كه بهرام بيضايي فيلمنامه را خواند و زمان گيري هم انجام شد، اولين زمان به دست آمده براي نسخه نهايي فيلم بالاي دويست دقيقه بود و از اين جا بود كه بحث طولاني بودن فيلم پيش آمد.
    وي افزود: ما حتي براي رفع اين مشكل، زمان فيلم را كه در قرارداد صد و ده دقيقه اعلام شده بود، به صد و سي و پنج دقيقه افزايش داديم و چند بار توسط افراد مختلف و با حضور بهرام بيضايي، زمان‌گيري مجدد انجام شد كه متاسفانه، تمام زمان گيري‌ها، بين صدو هفتاد تا صدو نود دقيقه بود. اين در حالي است كه امكانات و بضاعت نمايش در سينماي ايران، در حدي نيست كه بتواند امكان نمايش مناسب و معقولي براي يك فيلم بلند ايجاد كند.
    اين تهيه‌كننده افزود: حتي آقاي بيضايي چندين بار به فيلمنامه مراجعت كرد تا در صورت امكان، بتواند زمان آن را كوتاه كند اما سرانجام ايشان اعلام كرد كه مي‌تواند حداكثر سه دقيقه از فيلم را كوتاه كند و بنابراين، برخلاف ميل باطني مجبور به توقف توليد فيلم شديم.
    اعتباريان با اشاره به شايعه‌ منتشره در رسانه‌ها كه مشكل محمدرضا گلزار با بهرام بيضايي را عامل توقف توليد «لبه پرتگاه» قلمداد كرده، گفت: چنين چيزي صحت ندارد. در زمان تمرين‌هاي انجام شده محمدرضا گلزار كسالت داشت و نتوانست در تمرين‌ها حضور داشته‌باشد اما اين موضوع، باعث فسخ قرارداد ما نشد و تنها دليلي كه در اين ميان مهم بود، همان مساله زمان بود كه به آن اشاره كردم.
    اعتباريان در پايان افزود: با وجود هزينه زيادي كه براي توليد «لبه پرتگاه» صرف شد، پروژه «لبه پرتگاه» به سرانجام نرسيد اما حضور در كنار استادي چون بهرام بيضايي فرصت مغتنمي براي من بود كه چون دانش‌آموزي از او مي‌آموختم.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com