فيلم تازه ملاقلي‌پور مقابل دوربين مي‌رود


    
    
    
    با اينكه باور اين مساله سخت است اما ديگر بايد بپذيريم كه رسول ملاقلي پور از ميان ما رفته است. مدتي قبل مراسم چهلم او هم برگزار شد و حالا ديگر كم كم عادت مي‌كنيم تا با جاي خالي او كنار بياييم. ملاقلي‌پور هنگام مرگ فيلم‌نامه
نيمه كاره‌اي با نام « روز دهم» را نوشته بود كه قصد داشت آن را مقابل دوربين ببرد اما مرگ به او مهلت نداد. البته اين فيلم‌نامه نوشته شده و آماده ساخت است. حالا منوچهر محمدي با كارگردان‌هاي مختلفي براي ساخت فيلم وارد مذاكره شده است.
    
    البته منوچهر محمدي گفته بود بعد از مراسم چهلم ملاقلي‌پور نام كارگردان روز دهم را اعلام مي‌كند اما هنوز اتفاقي نيفتاده است. اما در ميان كارگردان‌هاي مختلف ابراهيم حاتمي‌كيا گزينه‌اي جدي براي ساخت فيلم‌نامه ملاقلي پور است و به احتمال زياد در صورت فراهم آمدن موافقت‌هاي مختلف، حاتمي‌كيا اين فيلم را خواهد ساخت.
    
     داستان فيلم روز دهم قصه زندگي مردي به نام محمد را روايت مي كند كه در چهارسالگي بعد از اشغال شهر خرمشهر به تهران مهاجرت كرده است. اين خاطره تلخ كه در كودكي براي او شكل گرفته تاثير نامطلوبي بر ذهن و روح او گذاشته است. نكته جالب‌تر آنكه خواهر نوزاد او در همان زمان توسط يك نظامي عراقي ربوده شده و به كربلا برده شده است. بعد از گذشت سال ها اينك محمد خبرنگار و مستندسازي است كه براي تلويزيون كار مي‌كند. او براي انجام ماموريتي عازم كشور عراق مي شود. او با نشانه هايي كه مادرش در اختيارش قرار داده، به جستجوي خواهر در كربلا مي رود و حضور او در كربلا ماجراهايي را رقم مي‌زند.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com