با تساوي و باخت صدر نشين ها پرسپوليس مدعي شد


    
    
    
    
    در حالي که همه فوتبال دوستان فکر مي کردند در پايان ديدارهاي هفته بيست ونهم تکليف قهرماني اين فصل نيز مشخص مي شود اما با باخت استقلال و تساوي سايپا و استقلال اهواز تمام حساب و کتاب ها نقش بر آب شد.
    علي دايي در اولين تجربه سرمربيگري خود توانست يکي از مدعيان قهرماني ليگ برتر ايران باشد. اگر چه خيلي ها بر اين باورند که عمر فوتبال علي دايي تمام شده است و بايد عرصه را براي جوانان خالي کند اما او چه در زمين و چه بر روي نيمکت ثابت کرده که آقاي بي چون و چراي اول فوتبال ايران است.

    بعد از جام جهاني و رفتارهاي به دور از مرام پهلواني که با علي دايي شد خيلي ها معتقد بودند که دايي در ليگ 85 بدون تيم است وهيچ تيمي خواهان او نيست اما سايپا ابتدا با پيشنهاد بازيکني وبعد از آن سرمربيگري به علي دايي کابوسي شد بر شب هاي بسياري از مربيان... . اگر دايي بتواند در اولين تجربه خود به قهرماني ليگ برتر دست پيدا کند مي تواند يکي از کانديداي سرمربيگري تيم ايران باشد البته اگر رييس جديد فدراسيون فوتبال هيچ خصومتي با وي نداشته باشد.
    با همه اين تفاسير به بازي امروز تيم دايي مي رسيم. تيم سايپا که با برد هفته قبل توانسته بود جامي را که با اشتباهاتش به استقلال داده بود، پس بگيرد با روحيه ايي دو چندان مقابل پاسي که از ترس سقوط به دسته اول با تمام انگيزه خود پا به ميدان گذاشته بود، قرار گرفت اما نتوانست به خوبي از موقعيت بدست آمده از باخت استقلال و تساوي استقلال اهواز استفاده کند و به يک تساوي يک بر يک رضايت داد.
    اما تيم فيروز کريمي جنجالي بر خلاف خودش که هميشه در حاشيه و پر سر و صداست خيلي آرام و بي سر و صدا خود را به رده هاي بالاي جدول رساند.

    در ابتداي اين فصل از رقابت ها هيچ اميدي براي قهرماني استقلال اهواز وجود نداشت و شايد صحبت از قهرماني استقلال اهواز خيلي خوش باورانه به نظر مي رسيد اما فيروز کريمي ثابت کرد که علاوه بر هنر صعود به ليگ برتر هنر قهرمان ليگ برتر کردن و يا در کورس قهرماني ليگ برتر قرار گرفتن را هم دارد.
    امروز وقتي که بيشتر توجه ها به دو تيم استقلال و سايپا بود، استقلال اهواز اول با يک گل از حريف خود جلو افتاد اما با گل مشکوک مس کرمان بازي را با تساوي به پايان رساند. بعد از سوت پايان اين ديدار بازيکنان استقلال اهواز به نشانه اعتراض به تصميم داور به سمت وي هجوم بردند با اين حساب اگر بازيکنان فيروز کريمي از ديدار پاياني محروم نشوند اميدي براي قهرماني آنها باقي خواهد ماند
    مرفاوي که بعد از باخت هفته گذشته از سمت هواداران تيم استقلال طرد شده بود و آنها باشعارهايي در پايان بازي
خواهان برکناري او شده بودند امروز با روحيه ايي نه چندان جالب شاگردانش را به زمين فرستاد. هر چند که استقلالي ها با يک بازي هجومي شروع کردند اما نتوانستند سه امتياز اين بازي را از آن خود کنند و نتيجه نود دقيقه دويدن آنها چيزي جز از دست دادن سه امتياز حياتي را به ارمغان نداشت. استقلال اين بازي را با نتيجه دو بر صفر به پيکان باخت.
    حالا چشم اميد استقلال براي بازگشت به صدر جدول به اشتباه توام سايپا و استقلال اهواز است.
    يکي از مهم ترين دست آوردهاي نتايج بدست آمده در هفته بيست و نهم پيوستن يک تيم چهارمي به مثلث قهرماني بود که آنرا به مربع تبديل کرد.

    پرسپوليس که با 50 امتياز در رده چهارم است، بر روي کاغذ هنوز اميد قهرماني دارد. اگر در يک پيش بيني رويايي هر سه تيم سايپا، استقلال اهواز و استقلال تهران بازي آخر خود را به حريفان واگذار کنند و پرسپوليس بتواند بازي با ذوب آهن را با پيروزي پشت سر بگذارد باتفاضل گل بيشتر قهرماني ششمين دوره ليگ برتر ايران را از آن خود مي کند. البته اگر استقلال تهران با پاس مساوي کند و سايپا و استقلال اهواز هيچ امتيازي را بدست نياورند و پرسپوليس برنده ديدار تيمش باشد باز هم همان مي شود.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com