ده نمکي :
    «اخراج اخراجي‌ها» به شايعات پاسخ مي‌دهد


    
    
    
     مسعود ده‌نمكي گفت: اخراج اخراجي‌ها (پشت صحنه فيلم اخراجي‌ها) دريچه تازه‌اي از فيلم را به نمايش مي‌گذارد و در عين حال، با پخش عمومي پشت صحنه اين فيلم بسياري از شايعاتي كه در مورد اين فيلم پراكنده شده، برطرف مي‌شود.

    به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دفتر طنز حوزه هنري، فيلم اخراجي‌ها به همراه پشت صحنه اين فيلم در نشست ماهانه «نور، صدا، دوربين، خنده» دفتر طنز حوزه، اكران و با حضور مسعود ده نمكي، سيد عبدالجواد موسوي و حسين معززي‌نيا نقد مي‌شود.
    نشست‌هاي «نور، صدا، دوربين، خنده» به صورت ماهانه و با مسئوليت جلال سميعي به نقد و برررسي فيلم‌هاي طنز با حضور كارگردان و يا فيلمنامه نويسي و منتقدين فعال سينمنا برگزار مي‌شود كه تاكنون فيلم‌هاي زيادي در اين نشست‌ها نقد و بررسي شده‌اند.
    مسعود ده نمكي ، كارگردان فيلم «اخراجي‌ها» كه هم اكنون براي اكران فيلمش در جشنواره كن، به فرانسه سفر كرده است، درباره حضورش در نشست‌ «نور، صدا، دوربين ، خنده» گفت: من در مجموع معتقد به نقد كارگاهي يك فيلم هستم و به نظر من اين اتفاق در كارگاه‌هاي نقد حوزه اتفاق مي‌افتد كه از عوام زدگي به دور هستند. افرادي كه در كارگاه‌هاي نقد دفتر طنز حضور دارند طنز را برخلاف بسياري از منتقدان سينما كه نگاه خاصي دارند مي‌شناسند.
    وي درباره اينكه چرا پشت صحنه فيلم اخراجي ‌ها را براي نمايش در حوزه هنري انتخاب كرده است، گفت: اغلب مردم خود فيلم را ديده‌اند، اما هنوز كسي نمي‌داند پشت صحنه آن چگونه بوده است بنابراين كار، دريچه تازه‌اي از فيلم را به نمايش مي‌گذارد و در عين حال با پخش عمومي پشت صحنه اخراجي‌ها بسياري از شايعاتي كه در مورد اين فيلم پراكنده شده است، برطرف مي‌شود.
    وي در تاييد برخي شايعات، مبني بر همكاري ده نمكي با دفتر طنز حوزه هنر براي نوشتن فيلمنامه‌‌هاي آينده‌اش توضيح داد: من در خصوص نوشتن فيلمنامه‌هاي طنز نيز معتقد به كار كارگاهي هستم و همزمان تهيه دو فيلم طنز با مضمون اجتماعي و دفاع مقدس ( ادبيات بازداشتگاهي) را آغاز كرده‌ام كه قرار است در نوشتن اين فيلمنامه‌ها دفتر طنز حوزه هنري مرا ياري كند.
    به غير از نشست‌هاي «نور، صدا، دوربين ، خنده» كارگاه هفتگي فيلمنامه نويسي دفتر طنز با عنوان «كلينيك خنده» نيز به نگارش و فيلمنامه‌نويسي طنز مي‌پردازد و تاكنون به نگارش فيلم‌هاي زيادي از جمله« شام عروسي» كمك كرده است. اعضاي اصلي اين كارگاه، رحيم بهبودي، سيد عبدالجواد موسوي، داود اميريان و محسن مطلق هستند.
    كارگردان فيلم « اخراجي‌ها» درباره علت حضورش در جشنوراه كن بيان كرد: ما از طرف چند محفل از جمله رايزن فرهنگي ايران در پاريس و ميلان و برخي از انجمن‌هاي صنفي اين كشور براي حضور در كن دعوت شديم ،اما دليل اصلي من براي اين سفر، اكران فيلم براي ايراني‌هاي خارجي از كشور بوده است.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com