اخراجي‌ها با اخراجي‌ها ديدار كردند


هموطن-عصر روز پنجشنبه، عوامل فيلم اخراجي‌ها به خانه شهيد مجيد خدمت رفتند و پس از آن، در كافه تيتر با وبلاگ نويسان سينمايي ديدار كردند كه ديدار عوامل اخراجي‌ها با نمونه‌هاي اصلي شخصيت‌هاي فيلم اخراجي‌ها نكته جالب توجه در اين روز بود.
عصر پنجشنبه (27 ارديبهشت) گروهي شامل پژمان لشكري‌پور مشاور عالي مدير عامل در حوزه‌ فرهنگي و توليد مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، حكيم سوري فرمانده گردان سلمان لشكر بيست و هفت حضرت رسول و گروهي از

دست‌اندركاران فيلم «اخراجي‌ها» شامل حبيب‌الله كاسه‌ساز، مسعود ده‌نمكي، سيدجواد هاشمي، كامبيز ديرباز، قاسم زارع، ارژنگ امير فضلي، فخر‌الدين صديق شريف، نگار فروزنده و نيوشا ضيغمي به خانه شهيد خدمت رفتند و با استقبال گرم خانواده وي و اهالي محل رو به رو شدند.

بنا به اين گزارش، عوامل اخراجي‌ها در ورود به محله و خانه شهيد با دوستان قديمي شهيد خدمت و در حقيقت نسخه‌هاي اصلي شخصيت‌هاي فيلم اخراجي‌ها رو به رو شدند و ورود كامبيز ديرباز باعث متاثر شدن خانواده شهيد خدمت شد.
در ابتداي اين جلسه، سردار سوري از خاطرات خود راجع به شهيد خدمت و دسته اخراجي‌ها ياد كرد و در مورد پاتك عراقي‌ها به ارتفاعات شاخ شميران كه شهيد خدمت در جريان دفاع از آن شهيد شد، پرداخت.
حبيب‌الله كاسه‌ساز سخنران بعدي اين مراسم بود كه از بركات شهدا پس از جنگ تحميلي سخن گفت و به تصوير كشيدن فيلم اخراجي‌ها را از جمله اين بركات دانست.
مسعود ده‌نمكي هم از خاطرات ناگفته خود از تشكيل دسته اخراجي‌ها تا شهادت شهيد خدمت پرداخت و لحظات شهادت شهيد خدمت را توصيف كرد. دوستان دوران خدمت زمان جنگ شهيد خدمت هم از سوابق خودشان در جبهه گفتند.
در پايان اين ديدار، از طرف عوامل اخراجي‌ها هديه‌اي به رسم يادبود به خانواده شهيد خدمت اهدا شد و با استقبال اهالي محل، عوامل اخراجي‌ها به ديدار خود پايان دادند.
در اين روز همچنين عده‌اي از اخراجي‌ها راهي كافه تيتر شدند و در ساعت 18 در كافه تيتر با وبلاگ‌نويسان سينمايي ديدار كردند.
در اين برنامه، در مورد فيلم بحث شد و بازيگران هم به دفاع از نقش‌هاي خود پرداختند. در بخشي از اين نشست، كامبيز ديرباز با اشاره به نقدهايي كه در مورد اخراجي‌ها خوانده و واكنش‌ مردم به فيلم اخراجي‌ها، گفت: هميشه فكر مي‌كردم فكرها و نقدهاي مختلف مورد توجه افكار عمومي است، اما بعد از فيلم اخراجي‌ها، فهميدم مردم به نقدهاي منتشره توجهي نمي‌كنند.
ده‌نمكي هم در اين نشست گفت: منتقدان و نخبگان فقط كساني نيستند كه در مجلات و رسانه‌هاي ديگر حضور دارند بلكه دانشجويان و طلابي كه در سراسر ايران از اخراجي‌ها تعريف كرده‌اند نيز جزو نخبگان جامعه هستند و ديدگاه به دور از سياست آنها بسيار گرانقدر است.
در كافه تيتر، از گروه اول عده‌اي جدا شدند و فقط سيدجواد هاشمي، نگار فروزنده، فرخ‌الدين صديق شريف و نيوشا ضيغمي به همراه مسعود‌ده‌نمكي حضور داشتند.
اين در حالي بود كه عده بسيار زيادي از افراد از داخل پياده‌‌رو، بحث را دنبال مي‌كردند و بازار بحث در مورد فيلم اخراجي‌ها بسيار داغ بود.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com