شرک مرد عنکبوتی را می‌گیرد 


هموطن-جمعه این هفته با از راه رسیدن نخستین رقیب واقعی "اسپایدرمن 3" در قالب "شرک سوم"، شاید اسپایدی جایگاه اول جدول فروش را از دست بدهد، اما چه اتفاقی برای رکوردهای تازه کسب شده مرد عنکبوتی می‌افتد؟
"شرک 2" و "اسپایدرمن 2" سال 2004 با فاصله ای شش هفته ای از هم به نمایش درآمدند و غول سبز توانست مرد عنکبوتی را نابود کند: "شرک" در هفته اول نمایش بیش از 108 میلیون دلار فروخت، در حالی که فروش دومین فیلم "اسپایدرمن" در هفته نخست 1/88 بود.
به گزارش ورایتی، به نظر می آید یکشنبه آینده "شرک سوم" در رده اول جدول فروش بازار آمریکای شمالی قرار گرفته باشد، اما چهره های کارتونی برای شکستن رکوردهای بهترین فروش روز نخست و فروش افتتاحیه که "اسپایدرمن 3" اخیرا به دست آورده، راهی دشوار پیش رو دارند. بسیاری از طرفداران فیلم درجه PG-13 "شرک سوم" بلیت های این فیلم را با قیمت کمتر می خرند.

راب مور، رئیس بخش بازاریابی، توزیع و فعالیت های جهانی پارامونت، می گوید: "دو سوم بلیت های "شرک" به قیمت ویژه بچه هاست. بنابراین حتی اگر فیلم بتواند به اندازه "اسپایدرمن 3" فروش بلیت داشته باشد، نمی تواند به‌ رقم حیرت انگیز 1/151 میلیون دلار فروش افتتاحیه اسپایدی برسد."
گذشته از این باز به واسطه مخاطبان جوانتر، "شرک سوم" نمی تواند روز جمعه به اندازه روز اول نمایش "اسپایدرمن 3" تماشاگر داشته باشد، چرا که سونی، پخش کننده مرد عنکبوتی می توانست روی نمایش های نیمه شب و آخر وقت حساب کند که همین مسئله رکورد 8/59 میلیون دلار روز اول را به همراه داشت. با این حال غول سبز در کل هفته حضوری قدرتمند در میان خانواده ها خواهد داشت، ضمن اینکه احتمالا در هفته دوم اکران بسیار کمتر از آمار 60 درصدی "اسپایدرمن 3" با کاهش تماشاگر مواجه می شود.
بعید به نظر می رسد "شرک سوم" بتواند رکورد هفته نخست "اسپایدرمن 3" را جابجا کند، با این حال راب مور از موفقیت نویدبخش پیتر پارکر راضی است، هر چند این موفقیت را سونی استودیو رقیب به دست آورده باشد.
او می گوید: "اینکه اولین فیلم تابستانی تا این حد مردم را به سینماها می کشاند، دلگرم کننده است. "اسپایدرمن 3" به لحاظ جلوه های ویژه به موفقیتی بسیار بزرگ دست یافت."
"اسپایدرمن 3" تنها رکورد فروش هفته اول (تمام روزهای هفته) را نشکست که همچنان با 196 میلیون دلار در اختیار "دزدان دریایی کارائیب: سینه مرد مرده" است. همین نکته دست اندرکاران دیزنی را امیدوار کرده بتوانند با "دزدان دریایی کارائیب" بعدی خود که 25 مه (چهارم خرداد) افتتاح می شود، "اسپایدرمن 3" را پشت سر بگذارند.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com