باطری های لیتیوم بازار تلفن همراه را ...  


هموطن-مجله "آنالیتیک استراتژی" در گزارش " پیش بینی بازار و تکنولوژی باطری تلفن همراه" خود پیش بینی کرده که میزان تقاضای باطری تلفن همراه در بازار جهانی بسیار کم شده و تا سال 2010 میلادی بطور متوسط این میزان سالانه 4.7 درصد خواهد بود.
‌تفاوت بین میزان انرژی مورد نیاز تلفن های همراه و محدودیت های باطری مشخص می کند که چه سرویس های جدیدی می توانند در بازار مربوط به تلفن های همراه وارد شوند و از همه مهمتر اینکه چگونه می توان این کار را انجام داد.
تامین انرژی مورد نیاز برای صنعت ارتباطات بی سیم که مصرف انرژی بالایی هم دارد، امر بسیار مشکلی است.
مجله "آنالیتیک استراتژی" نتیجه گیری کرده که تنها راه حل کوتاه مدت برای پوشاندن این فاصله انرژی، استفاده از باطری های لیتیوم است.
تقاضای همیشه رو به رشد برای باطری های تلفن همراه منجر به طرح چندین راه حل مثل استفاده از انرژی خورشیدی، حرکتی، و سوخت و یا باطری سلولی شده است.

دورنمای استفاده از سوخت/باطری های سلولی بسیار خوب بنظر می رسد، از این رو تا تولید و استفاده تجاری آنها در سطح انبوه فقط چند سال فاصله وجود دارد.
"استوارت رابینسون" مدیر کمپانی Handset Component Technologies می گوید: " میزان ارتقاء عملکرد باطری ها بسیار آهسته صورت میگیرد و سالیانه فقط هشت درصد است، و این موضوع صنعت تلفن همراه را با مشکل روبرو کرده است."

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com