سقوط موشك هامبورگ از آرناي


    
    
    
    
    هيچ كس فكرش را هم نمي كرد كه روزي موشك هامبورگ به اين شكل از اين تيم خداحافظي كند.
    مهدوي كيا كه اين روزها خاطرات هشت سال حضورش را در اين تيم مرور مي كند، امروز آخرين بازي خود را براي تيم هامبورگ مقابل تيم آلمانيا آخن انجام داد.
    كيا كه دو سال پيش و پس از جنجال توماس دال مبني بر كنار گذاشتن سه بازيكن اين تيم براي فصل جديد نيز در وضعيت جدايي از هامبورگ قرار گرفته بود اما توانست باسخت‌كوشی توماس دال را قانع کند که نام او را از ليست سه نفره‌ي اخراجي‌ها بیرون بیاورد.
    تعويض باشگاه در هفته‌هاي پاياني نقل و انتقالات تابستاني دو سال قبل به دو دليل براي مهدوي‌كيا هدف مناسبي به شمار نمي آمد، ابتدا به خاطر اينكه تمام سرمربيان بوندسليگا يازده مرد مورد علاقه‌ در تیم باشگاهشان را برگزیده ‌بودند و نیز خو گرفتن به وضعیتی جدید در سال منتهي به مسابقات جام جهاني کمی وضعیت مهدوی کیا را دشوار می نمود. البته دومين و شاید مهمترین دليلي كه سبب مي‌شد مهدوي‌كيا در آن زمان دست به تغيير باشگاه نزند مسئله‌ي مالي
بود. مهدی و مدیر برنامه هایش، رضا فاضلی، به خوبی می دانستند که در زمان کم باقیمانده تا پایان فرصت نقل و انتقال نمي‌توانند قراردادي خوب با باشگاهي دیگر منعقد سازند و مسلما مهدی با قيمتي پايين‌تر راهي باشگاه جديدش مي‌شد.< بحران پیشین هامبورگ و مهدوي کیا زمانی پایان پذیرفت که او با درخشش در فرصت های بسیار اندک حضورش در میدان، سهمی بزرگ در نتیجه گیری تیم توماس دال ایفا کرد و او را به این نتیجه رساند که می¬تواند بازیکنی کارساز در مواقع بحرانی برای تیمش باشد؛ اما اینبار داستان مهدی و باشگاه هامبورگ تفاوتی اساسی با بحران 2 سال پیش دارد و آن پایان یافتن زمان قراداد مهدوی کیا با باشگاه هامبورگ است.
    مهدي مهدوي‌كيا در رابطه با جدايي اش از تيم هامبورگ گفت: همه چيز تمام شد، من فردا آخرين بازي خود را براي هامبورگ انجام مي‌دهم. براي من هيچ راه بازگشتي به هامبورگ وجود ندارد.
    وي افزود: صحبتي كه با سران باشگاه هامبورگ انجام دادم اين بود كه پس از پايان قراردادم از اين تيم جدا شوم.
    مهدوي‌كيا ديدار خداحافظي با هواداران هامبورگ را سخت‌ترين لحظه‌ي دوران فوتبالش در هشت سال گذشته در اين تيم عنوان كرد و افزود: تنها به خاطر هواداران ناراحتم و قطعا خداحافظي با آنها سخت‌ترين لحظه خواهد بود. تنها از اين بابت ناراحتم كه بايد با هواداران خداحافظي كنم. به غير از اين مساله نگراني ديگري ندارم. هشت سال از بهترين روزهاي فوتبالم را با هامبورگ و هوادارانش سپري كردم و رابطه‌ي بسيار خوبي با آنها داشتم. تنها مي‌توانم براي هامبورگ آرزوي موفقيت كنم.
    مهدوي‌كيا دليل خداحافظي از هامبورگ را سياست كاهش هزينه‌هاي باشگاه هامبورگ عنوان كرد و افزود: هامبورگ در هيچ يك از رقابت‌هاي اروپايي در فصل آينده حضور ندارد. به همين دليل سران باشگاه تصميم گرفتند كه از كادر كمتري براي فصل آينده استفاده كنند. اين سياست باعث كاهش هزينه‌هاي آنها خواهد شد.
    همچنين مهدوي‌كيا درباره‌ي تيم آينده‌اش گفت: تا ده روز آينده و قبل از سفرم به ايران تيم آينده‌ام را مشخص خواهم كرد و تا قبل از آن هيچ چيز مشخص نيست.
    اما در اين ميان صحبت هاي ديتمار بايرس‌دورفر،‌ مدير ورزشي تيم فوتبال هامبورگ آلمان جالب است وي كه مهدي مهدوي‌كيا را متهم به كم فروشي كرد.
    اين مقام باشگاه اظهار داشت، چون بازيكن ايراني در ماه‌هاي اخير درخشش كافي نداشته، ‌از جمع هامبورگي‌ها كنار گذاشته مي شود. مهدي اين اواخر، آن سطح از توانايي‌هاي خود را نشان نمي‌دهد.
    بايرس‌دورفر ادامه داد: شايد تغيير تيم برايش ثمر بخش باشد چرا كه به محيطي جديد نياز دارد تا دو مرتبه با انگيزه كار كند. احتمالا او به انگيزه‌اي تازه نياز دارد تا با هيجان كار كند.
    به اين ترتيب، اين مقام عالي رتبه هامبورگ اظهار مي كند، باشگاهش كوشيده تا ازاين طريق، شرايطي تازه براي مهدوي كيا فراهم شود.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com