عليرضا افتخاري:صداقت حلقه گمشده ي موسيقي ايران است


    
    
    
    خواننده موسيقي سنتي كشورمان گفت: صداقت حلقه گمشده ي موسيقي ايران است و در آثار هنرمندان اين عرصه ديگر هيچگونه صداقتي ديده نمي شود.

    عليرضا افتخاري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: مخاطب موسيقي امروز را جوانان جامعه تشكيل مي دهند چون پيگير موسيقي روز هستند، اما متاسفانه براي موسيقي سنتي ارزشي قائل نيستند.
    وي با بيان اينكه موسيقي روز بايد عام پسند باشد و در آن سن و سال مطرح نباشد، گفت: موسيقي سنتي بايد بتواند فروش مناسب خود را در عرصه موسيقي داشته باشد.
    اين خواننده موسيقي سنتي كشورمان در ادامه به نبود تنوع موسيقيايي اشاره و تصريح کرد: در عرصه موسيقي، تنوع خاصي مشاهده نمي شود و اين موضوع علت اصلي كم شدن تيراژ در آثار سنتي و بيانگر ايجاد نشدن ارتباط موسيقي سنتي با قشر جوان جامعه است.
    افتخاري دليل استقبال نكردن جوانان از موسيقي سنتي را نداشتن شناخت كافي از طبع مخاطبان جوان دانست و گفت: در عرصه موسيقي امروزي موسيقيدانان و خواننده ها به سليقه ي شخصي خود عمل مي كنند و فقط خود را در عرصه موسيقي يكه تاز و تافته ي جدا بافته از ديگران مي دانند.
    وي با اشاره به روند كپي برداري از صداي هنرمندان بزرگ گفت: در موسيقي سنتي امروزي شاهد ظهور صداهايي شبيه به صداي استاد شجريان هستيم و در واقع اين هنرمندان جوان مي خواهند با استفاده از كپي برداري صداي شجريان به مشهوت و محبوبيت برسند اما در موسيقي ايران شجريان اسطوره موسيقي است و هيچ كس نمي تواند به راحتي به جايگاه اين استاد مسلم موسيقي برسد.ط/ق

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com