فروش خوب فيلم هاي نوروزي


    
    
    
    در حالي كه در تعطيلات طولاني عيد نوروز، همه چيز به حالت اغما فرو مي‌رود، سينما تنها مقوله‌اي است كه در تمام عرصه فرهنگ و هنر، با اتكا به برنامه‌ريزي‌هاي اكران نوروزي، در اين ايام نيز راه خود را كج‌دار و مريز طي مي‌كند.
    سينماي 86 کار خود را با چهار فيلم متنوع «اخراجي‌ها»، «خون‌بازي»، «مهمان» و «شب بخير فرمانده» شروع کرد و توانست نظر مخاطبان سينما را به خود جلب کند و به فروش بيش از يک ميلياردي دست يابد.
    
    با اين وجود فارس در مقايسه با فروش سال گذشته سينما مي نويسد: در اكران نوروز 86 همه چيز تحت تاثير فروش بالا و البته قابل تصور فيلم «اخراجي‌ها» قرار گرفت، در حالي كه استقبال مردم از فيلم‌هاي نوروزي امسال، با يك عقب‌گرد نسبت به سال گذشته مواجه بود.
     در حالي كه فروش بالاي 750 ميليوني اخراجي‌ها در مدت اكرانش از اواخر اسفند 85 تا 13 فروردين 86، از نظر عددي، آمار كلي گيشه سينماها را در اكران 86 بالا مي‌برد اما همه چيز از سنگين بودن كفه ترازو نسبت به يك فيلم حكايت مي‌كند.

    بنا بر اين گزارش، در سال گذشته، با چيدمان صحيح و منطقي فيلم‌هاي اكران نوروزي، هر سه فيلم چهارشنبه سوري، زير درخت هلو و هوو با استقبال نسبي مخاطب در ايام نوروز مواجه شدند و در ادامه اكران، با دستيابي به رقم‌هاي فروش جالب توجه (به ترتيب با 410، 453 و 340 ميليون تومان) هر سه فيلم (به همراه فيلم ازدواج به سبك ايراني كه از نيمه فروردين به جدول اكران اضافه شد و در پايان به فروش 400 ميليوني رسيد) در فهرست 10 فيلم پرمخاطب سال 85 قرار گرفتند و تنها فيلم «يك تكه نان» بود كه در گروه سينمايي خاص و سينماهاي محدود به فروش 80 ميليوني رسيد.
    اين در حالي است كه امسال از بين فيلم‌هاي «شب‌بخير فرمانده» ، «مهمان»، «اخراجي‌ها» و «خون‌بازي» كه در تعطيلات نوروزي در سينماها به نمايش درآمدند، فقط «اخراجي‌ها» خوب فروخت و جمع فروش باقي فيلم‌ها به 300 ميليون هم نرسيد.
    
    
    «اخراجي‌ها» و فروش 850 ميليون توماني
    فيلم اخراجي‌ها نخستين فيلم بلند سينمايي مسعود ده‌نمكي با 28 روز اكران 850 ميليون تومان فروش داشته است.
     علي سرتيپي مدير پخش فيلم اخراجي‌ها به فارس گفت: در اكران 28 روزه فيلم فروش850 ميليون توماني داشته كه اميدواريم به مرز يك ميليارد تومان برسد.
    اين فيلم سانس‌هاي فوق‌العاده در ساعت 2 و 3 بامداد داشت كه در برخي سينماها سانس 5 صبح نيز به صورت فوق‌العاده اكران داشت. اين اتفاق پس از انقلاب بي‌سابقه بوده است.
    در اين صورت اگر اخراجی ها با استقبال شگفت انگیز خود در اولین ماه نمایش به یک میلیارد برسد رکورد قبلي که فروش در بيش از دو ماه يک ميليارد بوده است شکسته مي شود.
     در اين فيلم كه با فيلم‌نامه‌ ايي از ده‌نمكي ساخته شده است، بازيگراني چون کامبيز ديرباز، اکبر عبدي، امين حيايي، محمدرضا شريفي‌نيا، سيدجواد هاشمي، قاسم زارع، مريلا زارعي، نيوشا ضيغي، نگار فروزنده به ايفا نقش مي‌پردازند.
    
    
    «خون‌بازي» و فروش 60 ميليون تومان در يازده روز نمايش

    گردان مسوول پخش باران به ايسنا اعلام كرد: فروش «خون‌بازي» تا يازدهم فروردين ماه از مرز 60 ميليون تومان گذشت.
    «خون بازي» نهمين ساخته‌ي بلند بني‌اعتماد است كه با بازي باران کوثري، بيتا فرهي، مسعود رايگان و بهرام رادان براساس فيلم‌نامه‌اي از رخشان بني‌اعتماد، فريد مصطفوي، ‌محسن عبدالوهاب، نغمه ثميني روايت سارا است كه معتاد به مواد مخدر است. آرش نامزدش که در تورنتوي کانادا درس مي‌خواند از اعتياد او بي‌خبر است. يک ماه پيش از آن که آرش براي برگزاري مراسم ازدواج به ايران بيايد سارا تصميم مي‌گيرد تا اعتيادش را ترک کند. تصميمي سخت در کشاکش وسوسه و مقاومت و. . .
    
    
    «ميهمان» و فروش 200 ميليون توماني

    حسين فرحبخش تهيه‌كننده «ميهمان» گفت: فروش فيلم تا يازدهم فروردين ماه از 200 ميليون گذشت و پيش بيني مي‌شود تا روز سه شنبه 14 فروردين ماه از مرز 225 ميليون تومان بگذرد.
    «ميهمان» ساخته‌ سعيد اسدي است كه پيش از اين «آواز قو» را ساخته بود، در اين فيلم قصه‌اي با فيلم‌نامه‌اي از حسن انصاريان مقابل دوربين رفته است.
    در "ميهمان" امين حيايي، شقايق فراهاني، حسام نواب صفوي، مريم اميرجلالي و محمدرضا شريفي نيا به ايفا نقش مي‌پردازند و يك بازيگر آمريكايي به نام كرولاين پيچ حضور دارد.
    تلاش خبرنگار ايسنا براي اطلاع از آمار فروش فيلم «شب‌بخير فرمانده» انسيه شاه‌حسيني كه در گروه استقلال به نمايش درآمده تاكنون به نتيجه نرسيده است.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com