مسعود ده‌نمكي:
    پشت صحنه اخراجي‌ها در راه است


    
    
    اكران «اخراجي‌ها» ساخته مسعود ده‌نمكي از نيمه دوم اسفندماه آغاز شد. اين فيلم با شروع عيد نوروز در مسير فروشي كه سير صعودي را طي مي‌كند، قرار گرفت.

    فروش فيلم تا سيزدهم فروردين به 900 ميليون تومان رسيد و براساس پيش‌بيني كارگردان تا پايان هفته جاري ركورد فروش «آتش‌بس» با 1 ميليارد و 60 هزار تومان شكسته خواهد شد.ميزان فروش «اخراجي‌ها» پديده سينماي ايران محسوب مي‌شود كه ابعاد مختلف آن از نگاه مسعود ده‌نمكي بررسي مي‌شود.
    - «اخراجي‌ها» تاكنون ركورد فروش روزانه و فروش هفتگي را شكسته است و در آستانه شكستن ركورد پرفروش‌ترين فيلم سينماي ايران قرار دارد. اين وضعيت فروش فيلم را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
    كارشناسان دهم اسفند تا دهم فروردين را زمان مرده اكران مي‌دانند، با اين وجود در اين شرايط استقبال شگفت‌انگيزي از «اخراجي‌ها» صورت گرفته است. فروش بيش از 75 ميليون تومان در يك روز، گذراندن ميزان فروش فيلم از مرز 9 ميليون تومان فقط طي يك روز در سينما آفريقا، ادامه يافتن سانس‌هاي نمايش فيلم تا 4 صبح و استقبال گسترده فيلم در شهرستان‌ها به خصوص در شهرهاي مذهبي همچون قم و مشهد همگي ركوردهايي است كه «اخراجي‌ها» تاكنون شكسته است و مطمئنا اين شرايط ادامه خواهد يافت.
    - چطور «اخراجي‌ها» توانست اينچنين ركوردها را پشت‌سر بگذارد؟
    متاسفانه غلبه سياست بر سينما نگذاشت بسياري از حرف‌‌هايي كه بايد در گذشته گفته مي‌شد، مطرح شود. من با زبان خود مردم با آنها سخن گفتم. از چپ‌ترين تا راست‌ترين آدم‌ها، فيلم را پسنديدند و اين مي‌توانست اتفاقي خوشايند در سينماي ايران باشد. گفتمان نزديك با مردم چندان هم به راحتي اتفاق نيافتد.
    - حرف و حديث‌ها در مورد «اخراجي‌ها» و بودجه صرف شده براي آن بسيار است. پاسخ شما به اين سخنان چيست؟
    واقعيت اين است هزينه ساخت «اخراجي‌ها» بسيار كمتر از ساير فيلم‌هاي جنگي است، به‌ويژه از توليدات اخير از جمله «مزرعه پدري» و البته «دوئل» كه به طور خاص سرمايه بسياري صرف توليد آن شده بود. من مصائب يك كارگردان كه فيلم اولش را مي‌سازد، داشتم. براي اثبات گفته‌هايم مبني بر كم‌خرج بودن فيلم مستندي از پشت صحنه آن تهيه كرده‌ام كه حتما ارائه خواهد شد.
    - ترس از چه؟
    از اسم ده‌نمكي كه شايد جنجال‌هايي به همراه آن بود و مضمون فيلمنامه كه بر لبه تيغ بود و مي‌توانست عليه خودش باشد.
    - گويا فيلم اكران بين‌المللي هم دارد.
    جمعه هفته جاري فيلم در مسكو اكران مي‌شود، از بيستم فروردين نمايش آن در لس‌آنجلس آغاز خواهد شد و اول ارديبهشت‌ماه به همراه عوامل در كانادا حاضر خواهيم بود تا اكران فيلم شروع شود.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com