بيست و ششمين تساوي در دربي 62


    
    
    
    
     شصت و دومين دربي پايتخت با تساوي يك بر يك به پايان رسيد تا تيم سايپا همچنان در صدر جدول ليگ برتر باقي بماند.
    در حالي که نتیجه این دیدار برای تیم فوتبال استقلال از اهمیت بیشتری برخوردار بود چراکه این تیم می توانست با پیروزی در این دیدار ، صدرنشین رقابت های لیگ برتر شود اما برخلاف انتظار، این تیم فوتبال پرسپولیس بود که اشتهای بیشتری برای پیروزی داشت و 9 موقعیت گل این تیم در برابر 3 موقعیت گل آبی پوشان نشان دهنده این امر بود.
    
    بازي در نيمه نخست با برتري نسبي بازيكنان پرسپوليس آغاز شد و در دقيقه 10 بازي داور آلماني حركت اميرحسين صادقي روي حسين كعبي را پنالتي اعلام كرد؛ اما وحيد طالب لو موفق شد ضربه مهرزاد معدنچي را مهار كند.
    2 دقيقه بعد عليرضا نيكبخت واحدي سانتر ابراهيم اسدي را درون محوطه هجده قدم با ضربه سر به گل تبديل كرد تا شاگردان مصطفي دنيزلي از حريف سنتي خود پيشي بگيرند.

    بازيكنان پرسپوليس در ادامه نيمه نخست نيز بارها موقعيت هاي گلزني به دست آوردند؛ اما مهاجمان با بي دقتي آنها را از دست دادند.
    در دقيقه 42 استقلال به يك ضربه ايستگاهي دست يافت و ضربه سياوش اكبرپور پس از برخورد به پاهاي عليزاده و شيث رضايي وارد دروازه پرسپوليس شد تا بازي به تساوي كشيده شود.
    در نيمه دوم بازي متعادلي از جانب هر دو تيم آغاز شد و در ادامه بازيكنان استقلال بازي را در اختيار گرفتند؛ اما نتوانستند به خوبي از اوت دستي هاي عليزاده استفاده كنند.
    در اواخر بازي بار ديگر پرسپوليس حاكم بر ميدان شد؛ اما بازيكنان اين تيم باز هم موقعيت هاي متعدد گلزني را از دست دادند تا در نهايت شصت و دومين دربي نيز با تساوي خاتمه يابد.
    با كسب اين تساوي تيم سايپا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در صدر جدول قرار گرفت.
    فيليكس بريش از آلمان قضاوت اين بازي پربرخورد را برعهده داشت و به صادقي و اكبرپور از استقلال و ساها و نيكبخت واحدي از پرسپوليس اخطار داد.
    
    اسامي بازيكنان استقلال: وحيد طالب لو، اميرحسين صادقي، علي انصاريان، پيروز قرباني، آگوستين گيلائوري، اصغر طالب نسب(75 عليرضا منصوريان)، فرزاد مجيدي، حسين كاظمي، ميثم بائو(89 كوئيكه)، سياوش اكبرپور و علي عليزاده(84 مرتضي ابراهيمي)
    سرمربي: صمد مرفاوي
    
    اسامي بازيكنان پرسپوليس: فرشيد كريمي، كريم باقري، الونگ الونگ، شيث رضايي، روبرت ساها(92 ابوالفضل حاجي زاده)، ابراهيم اسدي، پژمان نوري، حسين كعبي(82 زياد شعبو)، فرزاد آشوبي، مهرزاد معدنچي و عليرضا نيكبخت واحدي(72 حسين بادامكي)
    سرمربي: مصطفي دنيزلي
    
    اما در حاشيه اين بازي مي خوانيم:
    
    ** هشتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران از اين بازي ديدن کردند.
    
    ** با وجود حضور هشتاد هزار تماشاگر، بخشي از صندلي‌هاي ورزشگاه هنوز خالي بود.
    
    ** تیم فوتبال استقلال ساعت 20/14 وارد ورزشگاه آزادی شد و پرسپولیسی ها هم ساعت 45/14 به ورزشگاه آمدند.
    
    ** شاه حسینی و عنایت به عنوان ناظر بازی و ناظر داوری اين بازي انتخاب شده بودند.
    
    ** یکی از داوران آلمانی که از حضور تماشاگران پرشمار در ورزشگاه به وجد آمده بود با دوربین عکاسی خود اقدام به عکسبرداری از ورزشگاه کرد.
    
    ** هواداران استقلال نسبت به پرسپولیسی ها با نظم بیشتری به تشویق تیم خود پرداختند .
    

    ** شخصی از طرف روابط عمومی فدراسیون فوتبال مامور شده بود تا از طریق بلندگوی ورزشگاه شعارهای حماسی سر دهد اما هواداران اجازه ندادند او کار خود را بدرستی انجام دهد و شعارهای خود را بر فضای ورزشگاه حاکم کردند.
    
    ** در سر در ورودي ورزشگاه پارچه‌ي سياه رنگي كه روي آن نوشته شده مرگ بر انگليس نصب شده بود.
    
    ** پرسپولیسی ها قبل از ورود به ورزشگاه یک راس گوسفند قربانی کردند.
    
    ** داوران اين ديدار، پيش از آغاز بازي به بازديد از زمين بازي پرداختند. بازيكنان دو تيم نيز مدتي را به گرم كردن خود پرداختند.
    
    ** پيش از آغاز بازي از بلندگوهاي ورزشگاه آزادي ترانه هايي با صداي رضا صادقي پخش شد.
    
    ** محمد عیوضی با حضور در ورزشگاه به خوانندگی پرداخت هرچند که هیاهوی تماشاگران اجازه نمي داد صدا به صدا برسد.
    
    **تماشاگران دو تيم از ساعت ها قبل از آغاز بازي عليه يكديگر شعار دادند؛ اما پس از پخش موسيقي از بلندگوهاي ورزشگاه اين شعارها قطع شد.
    
    ** قبل از آغاز بازي استقلالی ها را دکتر بهمنی مسئول حال حاضر باشگاه استقلال گرم می کرد اما پرسپولیی ها مربی نداشتند و خودشان به تمرین با توپ پرداختند.
    
    ** امیرحسین صادقی نزد دروازه پرسپولیسی ها رفت و آن را با ضربه ای گشود. او سپس با واعظی، کریمی و نیکبخت روبوسی کرد و به سمت دروازه استقلال بازگشت.
    
    ** هواداران پرسپوليس بيشتر از استقلال بودند و همين قضيه بر انگيزه‌ي پرسپوليسي‌ها افزوده بود.
    
    **گل زودهنگام عليرضا نيكبخت واحدي در دقيقه‌ي دوازده شور و هيجان خاصي را ميان هواداران پرسپوليس ايجاد كرد.
    
    ** علي عليزاده نيز در دقيقه‌ي 42 گل تساوي اين ديدار را براي استقلال به ثمر رساند و هواداران اين تيم را به وجد رساند.
    
    ** پس از اين كه پنالتي به دست آمده براي استقلال از سوي مهرزاد معدنچي از دست رفت، هواداران استقلال به شدت وي را تشويق كردند و اين تشويق تا مدتي ادامه داشت.
    
    ** زريبافان دبير سابق هيات دولت، مهندس علي‌آبادي معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت‌بدني، مسوولان سازمان تربيت‌بدني، اعضاي هيات مديره ي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس از جمله مهماناني بودند كه در جايگاه ويژه مستقر شدند.
    
    ** روي اسكوربورد ورزشگاه آزادي تهران از ابتداي بازي شعارهاي مرگ بر اسرائيل، مرگ برآمريكا و مرگ بر انگليس به صورت فارسي و انگليسي نوشته مي شد.
    
    ** همچنين قسمت‌هايي از سخنان گرانقدر امام خميني (ره) در زمينه‌ي مبارزه با استكبار جهاني نيز روي اسكوربورد ورزشگاه نقش مي‌بست.

    
    ** هواداران دو تيم نيز در ابتداي بازي با سر دادن شعارهايي تجاوز نيروهاي انگليسي به آب‌هاي نيلگون خليج فارس را محكوم كردند.
    
    ** در ابتداي بازي هواداران استقلال به فحاشي عليه نيکبخت واحدي پرداختند و شعارهايي را عليه وي سردادند.
    
    **علی انصاریان بشدت از سوی هواداران پرسپولیسی مورد تشویق قرار گرفت در حالی که علیرضا نیکبخت واحدی مورد فحاشی هواداران استقلال قرار گرفته است.
    
    ** معدنچی، نیکبخت و کعبی سه بازیکنی هستند که بشدت از سوی پرسپولیسی ها مورد تشویق واقع شدند.
    
    ** در بين بازيكنان تيم استقلال علي انصاريان بيش از سايرين مورد تشويق قرار گرفت.
    
    
    ** بليت اين ديدار كه 24 ساعت پس از فروش رسمي فدراسيون فوتبال به پايان رسيده بود همچنان در بازارهاي غير رسمي با قيمت‌هاي متفاوت مورد معامله قرار مي گرفت.
    
    ** حسین کعبی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس لحظاتی پس از دیدار با استقلال ، راهی بیمارستان شد . این بازیکن در دقایق پایانی دیدار برابر استقلال در برخورد با علی انصاریان ، از ناحیه دنده و آرنج دچار مصدومیت شدید شد و پس از پایان این دیدار به بیمارستان منتقل شد .
    
    **عليرضا نيكبخت واحدي كه اولين گل اين ديدار را به ثمر رساند در پايان بازي گفت: از موقعيت‌هاي خودمان استفاده نكرديم. خوشحالي بعد از گلم به تيم سابقم طبيعي بود و از اين كه توانستم هواداران پرسپوليس را شاد كنم، بسيار خوشحالم.
    
    ** علي عليزاده كه دومين گل اين ديدار را براي استقلال به ثمر رساند نيز گفت: هواداران پرسپوليبس بي‌معرفت هستند.
    وي افزود: اين تساوي براي استقلال خوب بود، چرا كه توانستيم با سايپا هم‌امتياز شويم و از اين پس براي قهرماني محكم تر به جلو حركت كنيم.
    
    ** مهرزاد معدنچي گفت: پس از اینکه ضربه پنالتی را خراب کردم بسیار ناراحت بودم اما گلی که نیکبخت واحدی به ثمر رساند ، روحیه از دست رفته را به من بازگرداند . وي در ادامه افزود: دو تیم، فوتبال قابل قبولی را به نمایش گذاشتند که البته در این بین سهم پرسپولیس بیشتر بود . ما موقعیت های زیادی را به دست آوردیم اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم . حالا افسوس موقعیت های از دست رفته را می خوریم اما دیگر بازی تمام شده است . پرسپولیس در این دیدار مستحق پیروزی بود اما متاسفانه نتوانست از برتری خود به نحو احسن استفاده کند .

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com