بيضايي در ابتداي لبه پرتگاه خبرساز شد


    
    
    اگر به خاطر داشته باشيد سال گذشته در شماره 168 مجله خانواده سبز درباره فيلم بهرام بيضايي نوشتيم كه اثر تازه اين كارگردان سينماي ايران يك « فيلم در فيلم » است و داستان آن در حين ساخت يك فيلم سينمايي رخ مي‌دهد و البته براي بيننده سخت است كه تشخيص دهد كه آيا ماجراهايي كه شاهد آن است، بخشي از فيلم است يا قصه اصلي؟

    اين روزها فيلم جديد بهرام بيضايي به شدت خبرساز شده است. ماجرا از اين قرار است كه اين كارگردان سينما تعداد زيادي از بازيگران سينماي ايران را كانديداي ايفاي نقش‌هاي فيلم خود كرده است. البته شيوه كار به اين صورت است كه بيضايي اينبار هم مانند فيلم سگ كشي براي تمامي نقش‌هاي ريز و درشت فيلم‌نامه خود بازيگران حرفه‌اي را فراخوانده است اما برخي از اين بازيگران به دليل اينكه نقش‌هاي آنها در فيلم نامه كوتاه بوده از حضور در كار انصراف داده‌اند و برخي ديگر هم به دليل اينكه بيضايي خواسته تا از آنها براي حضور در اين فيلم تست بگيرد از حضور در اين فيلم عذرخواهي كرده‌اند. حامد بهداد، فرهاد قائميان و كاوه سماك باشي سه بازيگري هستند كه در ماه گذشته از لبه پرتگاه جدا شدند.
    جالب است بدانيد كه در اين فيلم مژده شمسایی، محمدرضا گلزار و مهران مدیری سه نقش اصلي اين فيلم را بازي مي‌كنند و ديگر نقش‌ها توسط سید مهرداد ضیایی، سهیلا رضوی، فاطمه نقوی، نیره فراهانی، حمید ابراهیمی، کاظم افرندنیا ، مهران امام بخش، سعید ذهنی، بهاره رهنما، محسن حسینی، سروش صحت، فهیمه اکرمی، حمید حمزه، امید خوش‌منش، فرزانه ارسطو، شاهرخ عزیزی، محمدعلی حسین‌علی‌پور، مهدی تارخ، فرهاد بشارتی و حسن شیرزاد ايفاء خواهد شد.
    داستان فيلم لبه پرتگاه درباره يك بازيگر زن سينماي ايران است كه يك روز مجبور مي‌شود خود را به سرعت به خانه برساند. در ايست ـ بازرسي ماموران نيروي انتظامي متوقف مي‌شود. دست‌هاي بازيگر خوني است و ماموران نسبت به اين مساله شك مي‌كنند. اين بازيگر براي ماموران توضيح مي‌دهد كه خون روي دست او مصنوعي است كه به دليل عجله نتوانسته پاك كند. ماموران جسدي را در صندوق عقب ماشين پيدا مي‌كنند. او به ماموران توضيح مي‌دهد كه جسد هم قلابي است اما پليس در مي‌يابد جنازه واقعي است و در كمل تعجب خون هم واقعي است. اين بازيگر بازداشت مي‌شود. پاي همه عوامل فيلم كه در انتظار آزادي براي بازگشت او به فيلم هستند به اين ماجرا باز مي‌شود و...

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com