مدار صفر درجه جايگزين زير تيغ


    
    
    
    
    با پايان يافتن سريال «زير تيغ» به كارگرداني محمدرضا هنرمند كه پيش از نوروز روزهاي دوشنبه به روي آنتن مي‌رفت، سريال تاريخي «مدار صفر درجه» جايگزين آن خواهد شد كه نخستين قسمت از سريال دوشنبه (27 فروردين ماه) از شبكه اول پخش مي‌شود.
    «بر مدار صفر درجه» كه در قالب 22 قسمت 50 دقيقه به همت حسن بشكوفه در گروه فيلم و سريال شبكه اول سيما تهيه شده است، يكي از بزرگترين مجموعه‌هاي اين شبكه در طي دو سال گذشته محسوب مي‌شود.
    اين سريال بخشي از وقايع مهم تاريخ معاصر ايران را به نمايش مي‌گذارد و داستان آن درباره‌ي مرد جوان ايراني است كه در دهه 1320 براي ادامه تحصيل به فرانسه مي‌رود. او در آن جا با دختر يهودي آشنا مي‌شود و اتفاقات بعدي رقم مي‌خورد.
    در سريال مدار صفر درجه بازيگراني چون شهاب حسيني، رويا تيموريان، لعيا زنگنه، مسعود رايگان، ايرج راد، رحيم نوروزي و ناتالي متي ( بازيگر فرانسوي ) سه بازيگر لبناني ( فواد البراهيم, هاسميك تاچچيان , پير دافر) و 13 بازيگر مجارستاني به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
    «مدار صفر درجه» پيش از اين قرار بود نيمه دوم زمستان به روي آنتن برود كه در نهايت پخش آن به سال 86 موكول شد.
    در«مدار صفردرجه»كه بخشي از قسمت‌هاي آن در فرانسه و بوداپست تصويربرداري شده است، «ايرج رامين‌فر»به عنوان طراح هنري و «عبدالله اسكندري» در مقام طراح گريم، «حسن فتحي»را ياري كرده‌اند.
    اين سريال همانند ديگر ساخته حسن فتحي با نام «روشنتر از خاموشي» دوبله شده است و فتحي در اين باره گفته است كه چاره‌اي جز دوبله اين سريال نداشته‌اند.
    بهرام زند مديريت دوبلاژ «مدار صفر درجه» را بر عهده داشته كه از آن به عنوان يكي از سخت‌ترين كارهايش ياد كرده است.
    
    

    
    

    
    

    
    

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com