۵ دروغ برتر ۱ آوریل ۲۰۰۷

۵    شرکت گوگل: شرکت گوگل از خدمات جدید زیر خبر داد:

      + GMail Paper: سرویس آرشیو اوراق رایگان برای تمام پیام های جی میل.

     + Google TiSP Beta: خطوط رایگان اینترنت وایرلز از طریق شبکه ی فاضلاب شهری مخصوص استفاده در دستشویی !

۴    مجموعه سایت های CNet:

     + CNet TV: این سایت از "راز بزرگ" پرده برداشت! رازی درباره ی TiVo محصول جدید شرکت apple ؛

     + CNet News.com (در آدرس www.News.com.com) خبر تغییر آدرس به News.com.com.com.com.com در صدر اخبار صفحه جای گرفت. اخبار عجیب و غریب و فراوانی نیز از قبیل دعوت از ۱۰۰ نفر برای انجام عمل آب مروارید بر روی جیمی ولز (مدیر ویکی پدیا) از دیگر دروغ های این روز سایت CNet به حساب می آید. قابل ذکر است که سایت معروف Download.com از زیرمجموعه های شرکت CNet می باشد.

۳    سایت ویکی پدیا

دروغ اول آوریل امسال ویکی پدیا تبدیل به سوتی ترین دروغ آوریل امسال شد! کاربران این سایت مقاله ای درباره ی مخترعی به نام George Washington نوشتند که قرار بود دروغ اول آوریل این سایت باشد. اما از قضا مخترعی به همان نام،  یکی از سازندگان قهوه ی فوری، است که بر حسب اتفاق در همان روز یکی دیگر از کاربران مقاله ای پیرامون وی منتشر می کند! دروغ اول آوریل سایت ویکی پدیا به این ترتیب خنثی شد!

۲    شرکت BMW:

شرکت BMW برای دروغ اول آوریل در سه روزنامه ی ساندی تلگراف، ساندی پست و Observer تبلیغی را منتشر کرد. این آگهی از ورود فناوری پیام رسان فوری (مسنجر) جدیدی خبر می داد که به رانندگان این امکان را می دهد که راهنمایی های لازم را از آن بگیرند. با استفاده از این مسنجر رانندگان از هشدارها، اندرزها و راهنمایی هایی که در قالب متن بر روی شیشه ی جلوی ماشین نوشته می شود بهره می برند.

۱    ناسا

اما برترین دروغ اول آوریل امسال متعلق به شرکت ناسا است! "برد آمریکا از روسیه در نخستین مسابقه ی کوییدیچ جهان در فضا" در بخش تصویر روز ناسا! تصویر در ابعاد حقیقی

 

توضیحات ناسا درباره ی تصویر: در نخستین مسابقه ی کوییدچ جهان در فضا، دیشب فضانورد Michael Lopez-Alegria توانست گوی زرین (اسنیچ) را به دست آورده و این بازی دشوار را با برتری آمریکا در برابر روسیه پایان دهد. "در این بازی روسیه زیرکانه بازی کرد اما ناسا با قرار دادن جاروی آذرخش ۲۰۰۰ در اختیار جستجوگر خود توانست بازی را به نفع آمریکا پایان دهد." تصویر بالا Lopez-Alegria را در حال فشردن گوی زرین در دستانش نشان می دهد.

روز دروغ اول آوریل مبارک! در حقیقت تصویر بالا فضانوردان Lopez-Alegria و Jeff Wisoff را در جریان یک ماموریت برای تعمیر ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) در اکتبر ۲۰۰۱ میلادی نشان می دهد!

 

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com