سيروس گرجستاني اينبار با حبيب آقا

       
    
    در زندگي پول‌هايي است كه آدمها هنگام پرداخت آن به سختي دست در جيب مي‌كنند. اگر شما براي يك پيتزاي ناقابل ممكن است سه تا چهار هزار تومان بپردازيد يا يك پيراهن مارك‌دار را به سادگي به قيمتي بالاي بيست هزار تومان تهيه كنيد؛ در عوض هنگامي كه تخلفي انجام مي‌دهيد و بايد جريمه شويد، به سختي حاضر مي‌شويد تا چند هزاري ناقابل را به خاطر نبستن كمربند ايمني، رفتن به ورود ممنوع، سرعت غير مجاز و... بپردازيد. « ماليات» هم يكي از همين مواردي
است كه آدمها به سختي حاضر به پرداخت آن مي‌شوند و برخي از صاحبان مشاغل مختلف راههاي گوناگوني را تجربه مي‌كنند تا از پرداخت اين پول خود را معاف كنند. اين مساله شايد يكي از دلايلي باشد كه سبب شده شبكه يك سيما امسال در سريال داستاني خود شخصيت يك كارمند اداره ماليات را محور قرار دهد. كارمندي به نام حبيب آقا كه زندگي شرافت‌مندانه‌اي دارد و برخلاف برخي از اطرافيان خود حاضر نيست از موقعيت خود براي كسب درآمد بيشتر سوء استفاده كند و به همين دليل دچار مشكلات و مسائلي مي‌شود.
    فيلم‌نامه حبيب نوشته سعيد آقا خاني است. او سابقه نسبتا زيادي در نگارش فيلم‌نامه‌هاي طنز دارد و در ساخته‌هاي قبلي مظلومي هم با او همكاري داشته است. خود مظلومي هم سابقه‌اي قابل قبول در زمينه ساخت سريال‌هاي طنز دارد. بدون شرح، بانكي‌ها، كمربندها را ببنديم و زندگي به شرط خنده ساخته‌هاي او در اين زمينه است.
    سريال حبيب آقا يك سريال شخصيت محور است و ماجراها و رويدادهاي آن بر اساس محوريت يك شخصيت شكل مي‌گيرد. اين شخصيت همان حبيب آقاي كارمند است كه نقش او راهم سيروس گرجستاني ايفاء مي‌كند. بازيگري كه تقريبا در پنج سال گذشته در مناسبت‌هاي مختلفي بازيگر سريال‌هاي تلويزيوني بوده است. پشت كنكوري‌ها، يادداشت‌هاي كودكي، رانت‌خوار كوچك و صاحبدلان سريال‌هاي قبلي اين بازيگر است. بازيگري كه در اين آثار نقش‌هاي مختلفي را ايفاء كرده است .از فردي محروم تا كارمندي معمولي و در صاحبدلان هم كه او يك سرمايه‌دار مرفه بود.
    در سريال حبيب آقا 8 بازيگر محوري نقش‌هاي اين سريال را ايفاء مي‌كنند. مهوش صبر كن در نقش همسر حبيب آقا، سودابه گرجستاني در نقش دختر حبيب آقا ايفاي نقش مي‌كنند. محمود جعفري، سعيد آقاخاني، امير غفارمنش، مهناز فصاحتي، ناصر گيتي‌جاه، عباس جمشيدي‌فر و ... هم ديگر بازيگران اين سريال هستند.
    مظلومي تلاش كرده تا پايه سريال خود را بر طنز موقعيت قرار دهد و كمتر از طنز كلامي استفاده كند. البته اين مساله‌اي است كه بايد درباره ميزان درستي و نادرستي آن تا زمان نمايش سريال صبر كرد. اما درباره يك مساله از همين حالا مي‌توان اظهار نظر كرد و آن اينكه سريال در كنار لحظات شيريني كه دارد، لحظات تلخي هم دارد. تصوير برداري «حبيب‌آقا» از28 آذرماه در خيابان شاپور تهران آغاز شده و تا اواخر سال 85 نيز ادامه يافته است. اين سريال به تهيه كنندگي علي‌لدني توليد شده و محصول گروه فيلم و سريال شبكه يك سيما است.

 

 

 

 





جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved


تبليغات