انوشه انصاری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد.

انصاری در سازمان فضایی روسیه
بزرگ شود
انصاری در سازمان فضایی روسیه

انوشه انصاری (زاده ۱۹۶۷ (میلادی) در تهران) کاوشگر و رئیس انجمن گردانندگان شرکت فناوری ارتباط از راه دور (TTI) می‌باشد. وی که در ایران به دنیا آمده است در سال ۱۹۸۴ به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. انوشه مدرک لیسانس مهندسی الکترونیک خود را از دانشگاه جورج میسون و مدرک فوق لیسانس خود را در زمینه مهندسی الکترونیک از جورج واشنگتن اخذ کرد. او در حال حاضر مشغول طی کردن دوره‌ای در دانشگاه سوئین‌بورن می‌باشد تا بتواند دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ستاره‌شناسی دریافت کند.

او در سال ۲۰۰۰ از سوی مجلهٔ زن شاغل بعنوان کارآفرین برتر شناخته شده است. او از بنیان‌گذاران یک شرکت مخابراتی در آمریکا به نام TTI بوده که در حال حاضر تحت مالکیت سنوز نتورک قرار دارد. خانم انصاری به همراه برادر همسرش در سال ۲۰۰۳ جایزه ۱۰ میلیون دلاری انصاری اکس-پرایز (Ansari X-prize) را بنیان نهاد. هدف از این جایزه تشویق بخش خصوصی برای انجام سفرهای تفریحی به فضا بود.

در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۵ (۸ مه ۲۰۰۶)، سازمان فضایی روسیه به طور رسمی اعلام کرد که انوشه انصاری بعنوان اولین زن گردشگر فضایی در یکی از پروازهای فضاپیمای سایوز که برای بهار ۱۳۸۶ برنامه‌ریزی شده بود، به مدار زمین سفر خواهد کرد. اما پس از رد صلاحیت دایسوکه انوموتو، داوطلب ژاپنی، به دلایل پزشکی و جا ماندن او از مأموریت سویوز تی‌ام‌ای-۹، قرار شد انوشه انصاری در ۲۳ شهریور ۱۳۸۵ با این گروه همراه شود.

در صورتی که سفر انصاری طبق برنامه انجام شود، وی اولین فضانورد ایرانی، اولین بانوی گردشگر فضایی و چهارمین توریست فضایی دنیا خواهد شد.

به علت مشکلات پیش آمده در پرتاب شاتل فضایی آتلانتیس پرواز خانم انصاری به فضا چهار روز به تعویق افتاد.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi