يونسكو از عزت‌‏الله انتظامي تجليل مي‌‏كند 


خبرگزاري كار ايران-در مراسمي كه از سوي رايزني فرهنگي ايران در فرانسه و سازمان آموزشي علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) روز 28 سپتامبر (ششم مهرماه) در محل اين سازمان در پاريس برگزار مي‌‏شود، از آقاي بازيگر سينماي ايران استاد عزت‌‏الله انتظامي تجليل مي‌‏شود.
به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، پيش از مراسم بزرگداشت و تجليل از عزت‌‏الله انتظامي، در روز 27 سپتامبر (پنج مهرماه) در مراسمي نمايشگاه عكس، پوستر و وسايل شخصي استاد انتظامي توسط وي در محل خانه فرهنگ ايران در پاريس گشايش مي‌‏يابد.


در اين نمايشگاه پوسترهاي فيلم‌‏هايي كه انتظامي در آنها نقش‌‏آفريني كرده است، به همراه آرشيو عكس‌‏هاي شخصي وي و همچنين لوح تقدير، فيلم گاو به نمايش در مي‌‏آيد و سپس در 28 سپتامبر مراسم تجليل وي برگزار مي‌‏شود. نويسندگان و سينماگران فرانسوي و ايراني‌‏هاي مقيم فرانسه در مراسم تقدير حضور خواهند يافت.

در اين مراسم قرار است فيلم ستاره‌‏ها به كارگرداني فريدون جيراني و تهيه كنندگي حميد اعتباريان آخرين بازي انتظامي به نمايش در آيد. همچنين در ابتداي اين مراسم فيلم مستندي از زندگي انتظامي پخش مي‌‏شود.
در آخرين روز از اين برنامه كه مصادف با 29 سپتامبر است، فيلم‌‏هاي گاو، ناصرالدين شاه آكتور سينما و گاو خوني در سه سانس متوالي در سالن نمايش فيلم يونسكو به نمايش در مي‌‏آيند.
هر ساله در كشور فرانسه و در شهر پاريس، رايزني‌‏هاي فرهنگي كشورهاي مختلف در آخرين هفته ماه سپتامبر برنامه‌‏اي را با عنوان هفته فرهنگ‌‏هاي خارجي برگزار مي‌‏كنند. در اين هفته هر كشور يكي از مهم‌‏ترين مشاهير شخصيت‌‏هاي فرهنگي- هنري خود را محور برنامه قرار مي‌‏دهد كه در برنامه امسال هفته فرهنگ‌‏هاي خارجي، رايزني ايران در فرانسه، از عزت‌‏الله انتظامي هنرمند برجسته سينماي ايران دعوت كرده است تا طي مراسم و برنامه‌‏هاي مختلف و متنوع از وي تجليل به عمل آورد.
در برپايي اين مراسم، مهدي سليمي، رييس موزه سينما، سفارت فرانسه در تهران، حميد اعتباريان و فريدون جيراني، جلالي نماينده ايران در يونسكو و اسفندياري و تشكري نيا از بنياد سينمايي فارابي رايزن فرهنگي ايران در فرانسه را همراهي كرده‌‏اند.
همچنين در اين مراسم گروه موسيقي به سرپرستي عليرضا قرباني به اجراي برنامه مي‌‏پردازد.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi