مرگ چهار ساعته صدها هزار وبلاگ! 


آفتاب:فیلترینگ سایت «پرشین بلاگ» که قدیمی‌ترین سرویس دهنده برای وبلاگ‌نویسان فارسی محسوب می‌شود، 650 هزار وبلاگ فیلتر و سه میلیون کاربر این سایت از دسترسی به سایت پرشین بلاگ و وبلاگ‌های تحت پوشش این سایت بازداشت. این فیلترینگ با گذشت چند ساعت برداشته شده و همه چیز ناشی از قصور یک کارمند قلمداد شد!
«مهدی بوترابی» مدیر سایت پرشین بلاگ با اعلام این خبر به خبرنگار آفتاب گفت که این سایت بدون هیچ اطلاع قبلی به گردانندگان آن فیلتر شده بود و علی رغم گفته برخی مسئولان مخابرات و دیتا، این اتفاق به دلیل «بروز مشکلات فنی در مخابرات» امکان پذیر نبوده است.
در حالی که با مراجعه به صفحه نخست پرشین بلاگ، صفحه مخصوص فیلترینگ بر روی مانیتور ظاهر می‌شد، روابط عمومی دیتا این خبر را به کل تکذیب می کرد.

«کرم بیگی» که پیش از این از «پیگیری این فیلتر و تحت بررسی بودن آن» خبر می‌داد و اعلام می‌کرد که فیلتر توسط یکی از ISP ها و با دستور یکی از مراجع قانونی در کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ صورت گرفته است، لحظاتی بعد خبر را تکذیب و اعلام می‌کرد این صفحه بدون هیچ مشکلی همچنان فعال است.
پرشین بلاگ به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی میزبان وبلاگ‌های فارسی زبان از نگاه بسیاری نقش مهمی در حفظ حضور زبان فارسی در اینترنت و جهان ارتباطات دارد.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi