رایگان در اینترنت ترجمه کني


هموطن:شرکت SDL International به عنوان یکی از شرکت های پیش رو ارائه دهنده خدمات ترجمه آنلاین از طریق وب مشهور است . بسیاری از سایت های چند زبانه در وب ، از خدمات این سایت استفاده می کنند.
شما میتوانید ادرس URL یک سایت را در این پایگاه وارد کرده و پس از مشخص کردن زبان مبدا و مقصد ، ظرف چند ثانیه ترجمه مربوط را در اختیار داشته باشید.
سایت فری ترنسلیشن دات کام ، یکی از محبوب ترین سایت های اینترنت است .
دسترسی به یک سایت معتبر در ترجمه سایت های چند زبانه اینترنت که روز به روز بر تعداد ان ها افزوده می شود ، یک نیاز مهم برای وبگردهای ایرانی است که دوست دارند حتی از سایت های مشهور فرانسوی یا آلمانی یا ایتالیایی برای مشاهده مطالب جذاب و خواندنی این گونه سایت های غیر انگلیسی هم استفاده کنند.

به هرحال باید پذیرفت که اگر چه انگلیسی زبان غالب در وب است ، اما بسیاری از پایگاه های خبری و اطلاع رسانی علمی و غیر علمی وب ، اهم مطالبشان به زبان غیر انگلیسی ارائه شده است که پیش فرض اکثر سایت های جست و جو ، به دلیل قرار گرفتن روی جست و جوی بر سایت های انگلیسی زبان ، شما را از یافتن اطلاعاتی به زبان غیر انگلیسی محروم می کنند.
البته شما می توانید با مراجعه به بخش جست و جوی پیشرفته در موتور های جست و جو ، امکان یافت اطلاعات مورد نیاز خود را در سایت های غیر انگلیسی نیز فراهم کنید. اما به هر حال ، یک مترجم انلاین رایگان ، برای این گونه علاقمندان مفید است .
این پایگاه چنین نیازی را تا حدودی براورده می کند. این قابلیت را برای کاربران اینترنت فراهم می کند نا به صورت انلاین و رایگان ، ترجمه سایت های اینترنتی غیر انگلیسی را در اختیار داشته باشند. علاوه بر این که شما می توانید با وارد کردن متون خود به زبان های مبدا قابل قبول سایت ، بر اساس زبان های مقصد پایگاه که مورد قبول است و ترجمه به ان زبان ها صورت می گیرد ، متن خود را ترجمه کنید. از سویی دیگر ، خدمات ترجمه تخصصی انسانی نیز سایت انجام می دهد که نحوه انجام و محاسبه قیمت های ان در http://www.click2translate.com/quote/quick.asp ارائه شده است .
ایندکس سایت بسیار خوب راه اندازی شده و در وهله اول ، کل خدمات سایت را به مشتری معرفی می کند. برای ترجمه انلاین و متن به متن سایت های وب ، کافی است که بخش :http://www.freetranslation.com/web.htm را باز کرده و سپس ادرس سایتی را که می خواهید ترجمه شود وارد کنید.
بر اساس زبان مبدا وبی که انتخاب کردید و زبانی که می خواهید صفحه وب مورد نظر به ان زبان ترجمه شود ، وب مربوطه ترجمه می شود و ظرف چند ثانیه در خدمت شما است . در این جا باید به 2 نکته توجه کنید :

1- ترجمه صورت گرفته تا 60 درصد تقریبا مورد قبول است . به هیچ وجه این ترجمه صورت گرفته را در اختیار فرد یا صفحات وب دیگر قرار ندهید چون پر از اشتباهات املائی است . اما اگر به زبان مقصدی که سایت ، ترجمه را انجام داده است ، قدری مسلط باشید ، ترجمه انجام یافته ، کل موضوع را تا حدودی در اختیار شما قرار می دهد .به هر حال ترجمه انسانی و ماشینی به اندازه فاصله زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند.

2- باید بدانید که وقتی ترجمه وب به وب را انتخاب می کنید ، هر صفحه ای از ان سایتی را که ترجمه کرده اید ، وارد شوید ، باز ان صفحات نیز ترجمه می شوند . این از قابلیت های این سایت است که گوگل و آمازون این امکان را ندارند.

3- ترجمه انلاین با ویرایش خوبی همراه نیست و به همین دلیل مفهوم کلی را از ترجمه مطالب به زبان مقصد به شما ارائه می دهد . اما همواره این سایت های ترجمه رایگان ، یک دید کلی و سریع به شما نسیت به مطالب غیر انگلیسی ارائه می کنند. ترجمه انلاین موتورهای جست و جو از زبان های غیرانگلیسی به زبان انگلیسی ، خیلی تفاوتی با فرآیند کاری چنین سایت هایی ندارد.
سایت برای ورود حروف الفبای غیر انگلیسی که ممکن است در برخی keyboard ها موجود نباشد ، گزینه هایی را ارائه کرده است که می توان از ان استفاده نمود. باید توجه کنید که صفحات این سایت توسط مرور گر اینترنت اکسپلورر ، ذخیره نمی شود و شما باید هر متن ترجمه شده را به بخش دیگری انتقال داده و ذخیره کنید.
سایت هایی مانند : http://translation2.paralink.com/ ، www.appliedlanguage.com و سایت ترجمه مشهور آمازون : http://babelfish.altavista.com و ورلد لینگو : www.worldlingo.com از جمله تارگاه های مشهور و پر استقبال اینترنت در زمینه ترجمه آنلاین مطالب برای کاربران یک میلیاردی اینترنت هستند .

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi