كشف يكي از راز‌هاي تايتانيك


هموطن:ميخ‌هاي معيوبي كه در كشتي تايتانيك به كار رفته بود، حداقل سه ساعت، غرق شدن اين كشتي را در سال 1912 سرعت بخشيد. اين نتيجه تحقيقات دو پژوهشگر آمريكايي و يك آهنگر بريتانيايي است كه با بازتوليد ميخ‌هاي كشتي تايتانيك و قرار دادن آنها در شرايطي مشابه، پي به اين راز برده‌اند.
اين پژوهشگران نشان داده‌اند كه بايد به جاي ميخ‌هاي آهني از ميخ‌هاي فولادي در اين كشتي مسافربري معروف استفاده مي‌شد. كشتي تايتانيك پس از اينكه وارد اقيانوس اطلس شد، به يك كوه يخ برخورد كرد و هزار و پانصد نفر از مسافرانش جان باختند.
«تيم فوئك» و «جنيفر هوپر»، دو محقق اين پروژه كه در پي‌ كشف كامل چند و چون غرق شدن اين كشتي هستند، به مدت 10 سال درباره ميخ‌هايي كه از اين كشتي غرق‌شده باقي مانده، به پژوهش پرداخته‌اند.
تئوري كه از ابتدا درباره غرق شدن كشتي تايتانيك وجود داشته‌، كم بودن قايق‌هاي نجات است. اما اين دو پژوهشگر ثابت كرده‌اند ميخ‌هايي كه براي اتصال دادن صفحه‌هاي ورقي بدنه كشتي استفاده شده بود، از استقامت لازم برخوردار نبوده‌اند.

«تيم فوئك» كه در آزمايشگاه مؤسسه استاندارد و تكنولوژي مريلند مشغول به كار است، در بعضي از اين ميخ‌ها و پرچ‌ها آلياژ به گونه‌اي صورت گرفته كه تعادل را به نفع آهن به هم زده است.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi