راز مخـوف زمـينــي مناطق نفرين شده

اين كه فضا مي‌تواند بر روي بشر تاثير داشته باشد ديگر موضوعي كاملا عادي و پيش پا افتاده است. خورشيد و تشعشعات خيره‌كننده آن سلامتي افراد خاصي را كه نسبت به تغييرات آب و هوايي حساس هستند، به خطر مي‌اندازد. ماه، گذشته از ايجاد جزر و مد، سبب مي‌شود كه بر روي انسان‌ها تاثيرگذار باشد. خيلي‌ها مي‌گويند يكي از همين روزها ستاره كوچكي زمين را منهدم خواهد كرد ولي خود (زمين) نيز مي‌تواند بر روي زندگي موجودات زنده و وضعيت انسان‌ها تاثيري اساسي بگذارد:
-1 نوعي تشعشعات عجيب و با فركانس پايين از درون كره زمين متساتع مي‌شود. اين تشعشعات بر روي هر موجود زنده‌اي اثري مخرب و زيان‌آور دارد.
-2 ساختمان‌هايي كه بر روي بستر خشك شده آب‌هاي سطح زمين ساخته مي‌شوند، ممكن است فرو بريزند و به دلايل ناشناخته‌اي ويران شوند.
-3 يكي از فرضيه‌هاي دانشمندان اين است كه دايناسورها پس از اين‌كه قطبين زمين جابه‌جا گشتند، منقرض شدند.

 

كشف جديد

دانشمندان آزمايشگاه كنترل بصري زمين در سيبري كشف كردند كه بين چندين حادثه و اختلال مشكل‌زا در حوزه الكترومغناطيسي زمين ارتباط وجود دارد. تمام اين اتفاقات حاصل اشعه‌هايي با فركانس پايين هستند كه از اعماق زمين به سوي سطح آن فرستاده مي‌شوند. يكي از فرضيه‌هايي كه در اين رابطه ارائه شده است بيان مي‌دارد اين پديده در نتيجه نيروي جاذبه‌اي است كه در پوسته زمين وجود دارد. احتمالا بخشي از اين انرژي مكانيكي به اجزاي الكترومغناطيسي تبديل گشته و آزاد مي‌شود. دانشمندان اطمينان دارند كه اين تشعشعات اسرارآميز بر روي سلامتي انسان‌ها تاثير منفي دارد. به عنوان مثال زماني كه ميزان اين تشعشعات افزايش مي‌يابد تعداد افرادي كه با اورژانس تماس مي‌گيرند و يا كساني كه در هنگام رانندگي دچار سانحه و تصادف مي‌شوند، بيشتر مي‌شود.

 

جابه‌جايي قطب‌ها

دانشمندان دريافته‌اند كه در حوزه مغناطيسي زمين سوراخ‌هاي بزرگي ايجاد شده است. اين سوراخ‌ها را تا حدي مي‌توان به فال نيك گرفت زيرا نشان مي‌دهند كه قطب‌هاي زمين به مقدار كمي جابه‌جا مي‌شوند. در گذشته چندين بار قطب‌ها جابه‌جا شده‌اند. در حقيقت هم اكنون قطب مغناطيسي شمال در حال حركت است و آهسته آهسته به سيبري نزديك مي‌شود. قطب مغناطيسي جنوب نيز در حال حاضر از قاره قطب جنوب خارج شده و هم اكنون به سمت سواحل غربي استراليا در حركت است.حركت‌هاي قطب‌هاي زمين با تجهيزات مدرن و در مركز نظامي و فني آزمايشگاه نيروي زميني كشف شده است. جاي‌گيري مجدد قطب‌ها قبلا در طول تاريخ جغرافيا رخ داده است.اطلاعات حاضر نشان مي‌دهند كه اين پديده يك بار در طول مدت دوازده هزار و پانصد سال اتفاق افتاده است. دانشمندان فكر مي‌كنند احتمالا همين اتفاق سبب انقراض نسل دايناسورها و ماموت‌ها شده و قاره آتلانتيس را نابود كرده است. (الكسي ديدنكو) معاون مدير آزمايشگاه (اشميت) كه پيرامون فيزيك زمين تحقيق مي‌كند معتقد است اگر چنين پديده‌اي تحقق يابد، بيشتر موجودات زنده نابود خواهند شد. در اين حالت نيروي حوزه مغناطيسي كاهش مي‌يابد و در نتيجه لايه محافظي كه زمين را در برابر اشعه‌هاي كهكشاني حفاظت مي‌كند رقيق‌تر مي‌شود.


مناطق نفرين شده

بعضي از مناطق روي زمين هميشه تحت عنوان (مناطق نفرين شده) ناميده مي‌شوند. كساني كه در اين مناطق خاص زندگي مي‌كنند ممكن است مبتلا به انواع بيماري‌هاي لاعلاج شوند. دانشمندان در اين وضعيت نيز انگشت روي تشعشعات گذاشته و چنين مكان‌هايي را (مناطق بيماري‌زاي زمين) نامگذاري كرده‌اند.چنين مناطقي هميشه بر روي گسل‌هاي جغرافيايي قرار دارند و درست بر روي زمين‌هايي هستند كه زير آنها آب‌هاي زيرزميني با سطح‌هاي مختلف به يكديگر پيوند مي‌خورند. در اين نواحي تغييرات غيرعادي در حوزه مغناطيسي، ارتباط الكتريكي زمين و سطح راديواكتيويته مشاهده شده است. اين تغييرات بر روي اتمسفر و توان الكتريكي آن نيز تاثير مي‌گذارد.
(اولدريخ يوريزك) تومورشناس اهل جمهوري چك مطالعات وسيعي را به عمل آورده است. طبق تحقيقات وي پنجاه درصد از بيماران مبتلا به سرطان در ساختمان‌هايي زندگي مي‌كرده‌اند كه بر روي زمين‌هايي بنا شده‌اند كه قبلا بستر رودخانه، مسير جريان آب‌هاي روان و يا مخزن‌هاي آب زيرزميني بوده‌اند. در بزرگراه‌ها، مكان‌هايي كه پيش از اين در زمره نواحي ذكر شده بوده‌اند، بيشترين آمار تصادفات را به خود اختصاص مي‌دهند. راننده‌اي كه در اين ناحيه از بزرگراه رانندگي مي‌كند، در يك لحظه دستخوش نوعي استرس مي‌شود و هورمون (آدرينو تروپيك) خون او به طور ناگهاني بالا مي‌رود و در نتيجه هوشياري خود را از دست مي‌دهد. تنها پنج درصد از انسان‌ها آنقدر خوش‌شانس هستند كه نسبت به تاثيرات اين نواحي بيماري‌زاي زميني اصلا حساس نيستند.

 

انسان قدرت ندارد

انسان‌ها در برابر اين توانايي‌هاي عظيم جهان هستي و از جمله زمين هيچ قدرتي از خود ندارند و قادر نيستند بر سلامتي و سرنوشت خود تاثير زيادي بگذارند. هيچ‌كس نمي‌داند چه موقع زلزله رخ خواهد داد و يا شدت آن به چه اندازه‌اي است ولي شايد بتوان تا حدودي آن را تحت كنترل خود درآورد. (پياتر سلنيكو) كه يك مخترع اوكرايني است به تازگي شيوه‌اي را ابداع نموده كه به وسيله آن مي‌تواند زلزله را پيشگويي كند. وسيله كار او بسيار ساده است. اين وسيله تنها يك موش بزرگ (همستر) است كه از دوازده ساعت پيش از شروع زلزله به شدت عرق مي‌كند.انسان از لحاظ جسماني موجود ضعيفي است، ولي آيا مي‌توان اميدوار بود كه درسالهاي آينده بتواند با نيروي تعقل و تفكر خود نتيجه نبردي كه دايناسورها و ماموت‌ها نتوانستند در آن پيروز شوند را به نفع خود رقم بزند؟

منبع: مجله خانواده سبز

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi