تسلط دختر سه ساله اهوازي به دانش كامپيوتر


    
    

    عصر جديد را عصر انقلاب در ارتباطات ناميده اند و روشنترين نشانه اين قرن ، انفجار اطلاعات است اما آيا اين انفجار ، لزوما در بردارنده انرژي مثبت و بالنده براي رشد و تعالي انسان است و يا حاوي سموم خطرناك و تخريب گر ؟ پاسخ به اين سوال به نوع كاربرد اين انرژي و مديريت تصرف و بهره برداري آن توسط كاربران مختلف ، با انگيزه و جهت گيري هاي متفاوت بستگي دارد . در اين قرن اطلاعات ، دانش و آگاهي ، معادل توانايي انسان و بزرگ ترين سرمايه سازگاري او با دنياي جديد است . عصر كنوني معرف و بيانگر تمام نماي شعر معروف فردوسي بزرگ است كه توانا بود هر كه دانا بود و دنياي اينترنت به منزله يكي از كارسازترين و فراگير ترين ابر رسانه ها مي تواند در تقويت اين سرمايه كمك كند .
    هم اينك ميليون ها پايگاه آموزشي ، فرهنگي ، اجتماعي و هنري در وب هاي جهاني وجود دارد كه هر يك به منزله يك آموزشگاه مجازي كاربران اينترنت را با هر گونه نياز و سليقه اي تغذيه مي كند . كامپيوترها به عنوان يك پديده جهان شمول ، امكان و فرصتي براي كاربران فراهم مي كند كه بتوانند تمام اطلاعات و خدمات مورد نياز خود را در هر زمان ، هر كجا و به هر ميزاني كه بخواهند دريافت كنند .
    به همين دليل ذهن كودكان كه سرشار از خلاقيت ها در زمينه هاي مناسب براي فراگيري آموزش هاي لازم است. يك كودك خردسال اهوازي را موفق نموده تا مرحله مقدماتي نرم افزار رايانه را به طور كامل فرا گيرد.
    فاطمه زهرا تيموري كه 3 سال سن دارد تحت تاثير فعاليت هاي رايانه مادر ،‌ پدر و برادرش مراحل اوليه رايانه را انجام مي دهد .

    او اشكال آيكون هاي رايانه اي و صفحات رايانه اي را تغيير مي دهد و پس از قرار دادن سي دي كارتوني و تماشاي آنها سي دي ها را در آورده و رايانه را خاموش مي كند . او همچنين با اصطلاحات رايانه به طور كامل آشنا است .
    مهندس فهيمه عباسي اصل 28 ساله حدود 8 سال است كه كامپيوتر كار مي كند و تحصيلات او به صورت مكاتبه اي از اسپانيا در رشته مديريت است . مهندسي شبكه را از 5 سال گذشته تاكنون كه دوره هاي آن را در تهران و امارات متحد عربي گذرانده است آغاز كرد .
    وي در حال حاضر مسئول خدمات ، ماشين و آمار سازمان فني و حرفه اي خوزستان است .
    مهندس عباسي اصل در خصوص استعداد نهفته در فرزند سه ساله خود گفت : از زماني كه فاطمه شيرخوار بود با او كه در بغلم بود با كامپيوتر كار مي كردم كه در نهايت متوجه شدم كه حركات من برروي كامپيوتر را تقليد وار انجام مي دهد .
    به همين دليل متوجه استعداد او شدم و سعي مي كردم روزانه از نيم ساعت تا يك ساعت با او كار كنم . وقتي هم آموزش هاي روزانه را فرا مي دادم او اجازه داشت كه درهر ساعت شبانه روز با كامپيوتر كار كند .
    وقتي از مادر فاطمه زهرا پرسيديم با توجه به اينكه دخترشان در خردسالي كامپيوتر را فرا مي گيرد آيا در آينده دچار مشكل نخواهد شد گفت : اگر قرار است فرزندانمان درهر رشته اي موفق شوند بايد از سن خردسالي او را آموزش بدهيم . بايد براي هدفي كه در ذهن داريم قدم به قدم فرزندانمان را آموزش دهيم به نظر من اگر در سنين نوجواني اين آموزش ها داده شود كمي مشكل خواهيم داشت .

    مهندس عباسي درباره تاثير يادگيري كامپيوتر از سوي فاطمه زهرا اظهار داشت ذهن او بيش از پيش خلاق شده است و ما هدفمان اين است كه در كنار كامپيوتر ، زبان را نيز به او ياد بدهيم .
    مهندس تيموري ، پدر اين دختر سه ساله گفت : هر فردي براي يادگيري بايد از مقطعي آموزش هاي لازم را فرا بگيرد . امكان دارد كسي مطالبي را در سن 5 سالگي و ديگري در 3 سالگي اين آموزها را يادبگيرد . ما وقتي ديديم فاطمه زهرا علاقمند است نسبت به علاقه اي كه داشت با او همكاري كرديم و هيچ گاه او را مجبور نكرديم تا چيزي را ياد بگيرد .
    وي افزود : خداوند در امر آموزش هيچ محدوديتي براي هيچ كس نگذاشته است فاطمه زهرا هر وقت كه سوالي بپرسد به سوال او پاسخ مي دهيم .
    پدر فاطمه زهرا درباره ديگر رفتارهايي كه دخترش بايد انجام دهد اظهار داشت : او از ساعت 7/30 صبح تا يك بعد از ظهر درمهدكودك است. با جامعه هم سن و سال خودش ارتباط دارد. بعد از ظهر هم وقتي درخانه است در هر زماني كه مايل بود، مي تواند با كامپيوتر كار كند.
    از پدر اين دختر درباره اينكه آيا او كامپيوتر شخصي دارد پرسيدم و او گفت: من، برادر فاطمه و همسرم هر كدام داراي يك كامپيوتر شخصي هستيم و فاطمه زهرا هم مثل همه ما يك كامپيوتر اختصاصي دارد. البته هر كدام از ما مي دانيم كه نبايد به كامپيوتر ديگري دست بزنيم.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi