با Flickr سرگرم شوید

Flickr برای به اشتراك‌گذاری تصاویر و مرور در آنها بسیار جذاب و جالب است. ابزارهای معرفی شده در این مقاله به جذابیت این سرویس می‌افزاید.

اگر از زمره افرادی هستید كه به بازی كردن علاقمندید و مایلید برنامه‌ها و وب‌سایت‌های جدید و مفیدی را بیابید، سرویس Flickr واقع درآدرس www.flickr.com را به شما پیشنهاد می‌كنیم. این سرویس برای به اشتراك‌گذاری عكس‌ها و مرور در عكس‌های سایر كاربران مفید است. در ادامه به معرفی وب‌سایت‌هایی كه برمبنای Flickr عمل می‌كنند، می‌پردازیم.

 

وب سایت Flappr واقع در آدرس www.bcdef.org/flappr به شما امكان می‌دهد تا با استفاده از رابط جدید و جذاب آن، در عكس‌های موجود در Flickr پیمایش كنید.

بدین ترتیب به جای استفاده از سیستم پیمایش چند صفحه‌ای جدولی شكل Flickr، از رابط تك صفحه‌ای Flappr به همــــراه پنجره‌های متحرك آن بهره می‌گیریــــد. (البته توجــــه داشتــــه باشیــــد كــــه این سایت از Macromedia Flash8 استفاده می‌كند، بنابراین اگر این برنامه در كامپیوتر شما نصب نیست، ابتــــدا به نصب آن بپــــردازید.)

رابط Flappr بسیــــار زیبــــاست، گوشه پنجره‌هــــای آن مدور بوده و توضیحات زیر تصاویر به صورت بانرهای نیمه شفاف روی عكس‌ها قــــرار گرفته‌انــــد. هنگامی كه ماوس را روی تصاویر حركت می‌دهید، پنجره راهنمایی ظاهر می‌شود كه در پیمایش تصاویر به شما كمك می‌كند. Flappr نمی‌تواند به كلی جایگزین Flickr شود، اما اگر قصد استفاده از Flickr را ندارید، Flappr سرویس مناسبی است.

افزودن متن به تصاویر

اگـــــر مایلید كادرهای بالونی شكلـــی را به تصاویری كه در Flickr یافته‌ایــــد، اضافه كنید، می‌توانید بـــــه وب سایت Captioner واقع در آدرس http://shadydentist.com/captioner/index.php مراجعه كنید. نگران نباشید; متن نوشته شده در هیچ یك از تصاویر Flickr ظاهر نخواهد شد، بلكه آنچه نوشته‌اید در صفحه Captioner نمــــایش داده می‌شـــــود. می‌توانید با استفاده از توضیحاتی كه در كامپیوترتـــــان تعبیـــــــه شده است، تصاویـــــــر را ذخیره كرده، آن توضیحات را علامت‌گذاری )bookmark( كرده و مجددا به آنها مراجعه كنید و یـــــــا آدرس آن را در اختیار دوستان خــــود قرار دهید تا آنچه را انجام داده‌اید، مشاهده كنند.

با استفــــــــاده از عكس‌هــــــای خـــــــود به بازی بپردازید

Sudoku یك بازی پازل قدیمـــــی است كه در ردیف‌های 999 انجام می‌شــود و بایــــد دقت كنید كـــه یك عـدد 2 بار در هــر ردیف یــــا ستون یا بخش‌های فرعــــی 333 پازل قرار نگیرند. این بازی بسیار جالب است.

می‌توانید با مراجعه به آدرس

www.beckysweb.co.uk/sudoku/flickrsudoko.asp به‌جای استفـــــاده از اعداد با استفاده از Flickr بــه انجام این بازی بپردازید.

در ابتدا این بازی ممكن است اندكی دشوار به نظر برسد، زیرا مغز ما عادت دارد به دنبال الگوهای نمادهای ساده مانند اعداد بگردد و به جست‌وجوی نمادهای پیچیده مانند عكس عادت ندارد.

می‌توانید با تعیین میزان سختی بازی، تگ Flickr كه عكس‌ها بر روی آن قرار دارند و اندازه تصاویر، پازل خود را سفارشی كنید.

حلقه تگ‌ها

بـــــا مـــــراجـــــعـــــه بـــــه ســـــایت Tagnautica واقــــــــــع در آدرس www.quasimondo.com/tagnautica.php می‌توانید عكس‌های Flickr را به صورت جدیدی مشاهده كنید. این سایت به 8 Flash نیاز دارد. كار خود را در این سایت بـــــا یك رابط بسیار آسان آغاز می‌كنیـــــد. در این صفحه فرمانی تحت عنوان click here وجود دارد. بـــــا كلیك روی صفحه یك نشانگر چشمك‌زن ظاهر می‌شود كه می‌توانید تگ مورد نظر خود را در آنجا تایپ كنید. با انجام این كار بلافاصله ورودی شما توسط حلقه‌ای از تگ‌های مرتبط احاطه می‌شود. نتیجه حاصله مانند یك گردن‌بند به نظر می‌رسد; زیرا هر تگ در حباب مجاور خود نمایش داده می‌شود. درون هر حباب یك تصویــــر نمونه قرار گرفتــه و اندازه حبـــــاب‌هـــــا بـــــه گونـــــه‌ای است كه نشانگر تعداد تصاویر مرتبط با هر تگ است.

با كلیك روی هـــــر حباب موجود در حلقه مجموعه تصاویـــــر موجـود در آن حلقه را مشاهده می‌كنید. تگی كه روی آن كلیـــــك می‌كنیـــــد، بــه مركز حباب رفته و یك حلقـــــه جدید ظاهر می‌شـــــود و تصاویـــــری كه تگ‌های مـــــرتبط دارنـــــد را نـــمایش می‌دهد. می‌توانیـــــد به ایـــــن كار ادامه دهید و سیستـــم تگ‌گذاری قدرتمند Flickr را بـــــه محتـــــوای خود وارد كنید. اگر مایلید به جای مشاهده حلقـــــه تگ‌ها، عكس‌های حقیقی را مشاهــده كنیـــــد، روی تگ مركزی كلیك كنید تا به صفحه آغازین تگ در Flickr بروید.

مترجم: فرناز رجبی مهر
منبع: ماهنامه وب

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi