ميلياردرهاي جوان جهان را بشناسيد

ثروت و در كنار آن شهرت، حسي است كه از ديرباز انسان‌ها را ارضا مي‌‌كند، حال زماني ثروت شهرت مي‌‌آورد و گاهي هم شهرت است كه به دنبال خود ثروت را درپي‌دارد. مجله )فوربس( كه هر ساله ليست ثروتمندترين مردمان دنيا را به چاپ مي‌‌رساند، امسال ابتكار ديگري از خود نشان داد و نام ميلياردرهاي جوان جهان را هم به چاپ رساند براي مثال (پرنس آلبرت فرن تورن آند تاكسيس)، با اين كه 23 سال دارد، اما 2 ميليارد دلار ثروت در اختيار اوست، شايد به همين خاطر باشد كه نيمي از وقتش را در قصر خانوادگي مي‌‌گذراند و نيم ديگر را در تورهاي ايتاليايي. گفتني است در مورد 793 ميلياردري كه فوربس در سال 2006 معرفي كرد، تنها يازده نفر از آنها يعني يك درصدشان زير 35 سال سن دارند كه از اين يازده نفر، پنج نفرشان، ثروت موروثي دارند، مانند همين پرنس آلبرت، اما شش نفر ديگر خودشان به ثروت رسيده‌اند كه ثروتمندترين اين جوانان، موسسان گوگل يعني سرگئي براين و لري پيج مي‌‌باشند كه مركز تكنولوژي خود را در پاركينگ خانه يكي از دوستان در سال 1998 راه‌اندازي كردند. مي‌‌خواهيم شما را با اين يازده نفر آشنا كنيم.

 

هنريك كنستانتينو
34 سال سن دارد، در زمينه حمل و نقل فعاليت مي‌‌كند، شركت هواپيمايي (GOL) را در اختيار دارد، دارايي خالص او 1/1 ميليارد دلار است. هنريك تابعيت برزيلي دارد و مجرد مي‌‌باشد، مدرك تحصيلي او ديپلم است، او برادر مدير كل شركت اوليويراست و آنها به اتفاق دو برادر ديگرشان به نام‌هاي جوكيم و ريكاردو سهام اين شركت را در اختيار دارند. گفتني است، سهام هنريك از شركت 74 درصد مي‌‌باشد. شركت GOL، پروازهاي كم هزينه براي مسافرت‌هاي دور را ارائه مي‌‌دهد.













آندري ملنيشنكو
متاهل مي‌‌باشد، اما فرزندي ندارد، منبع درآمد اين روسي، از بانكداري مي‌‌گذرد، دارايي خالص وي 2/7 ميليارد دلار است، اندري 34 ساله، در دانشگاه دولتي حمل و نقل ريلي مسكو در رشته فيزيك درس مي‌‌خواند كه بعد ترك تحصيل كرد... وي پسر فيزيكدان معروف شوروي سابق، ملنيشنكو، است... او در سال 1991، يعني پس از ترك تحصيل به همراه تعدادي از هم‌كلاسي‌هاي خود، به فروش كامپيوتر پرداخت و چند صرافي زنجيره‌اي تشكيل داد.... وي در سال 1993، بانك(MDM) را تاسيس كرد كه بعدها حساب‌هاي بانكي غول نفتي روسي، يعني (رومن آبراموويچ) و ساير افراد ثروتمند به آنجا انتقال پيدا كرد. او در سال 2000 با (سرگئي پوپوف) كه تاجر فلز بود شريك شد و يك امپراتوري صنعتي تشكيل دادند. او در حال حاضر، 6 درصد از سهام شركت برق روسيه را در اختيار دارد.وي در سال 2005 با يك دختر از اهالي صربستان به نام (الكساندرا كوكوتوويچ) ازدواج كرد.
















سرگئي پوپوف

پوپوف، شريك ملنيشنكو، 34 سال سن دارد و به مانند شريكش در زمينه بانكداري و انرژي فعاليت مي‌‌كند، دارايي خالص او 2/7 ميليارد دلار است و متاهل مي‌‌باشد، اما فرزندي ندارد... او مدرك ليسانس از دانشگاه پلي‌تكنيك اورالز دارد... او ابتدا دانشجو شد كه يك مهندس برق شود، اما اين رشته را با هدف تجارت ترك گفت. وي طي دهه 90 ميلادي، راه خود را در جهان فلزات و تجارت نفت در منطقه سيبري و اورال پيدا كرد. وي به عنوان يك مشتري بانك MDM با صاحب اين بانك(ملنيشنكو) آشنا شد و همين آشنايي سبب شراكت آنان شد... پس از اين كه (روبل) در دنياي اقتصاد روسيه برچيده شد، او توانست شريك خود را متقاعد كند كه كارخانه‌هاي فولاد، شركت‌هاي مواد شيميايي و معادن زغال سنگ را بخرد...













هند حريري
22 سال بيشتر ندارد، دارايي خالص او كه 1/4 ميليارد دلار است، از طريق ارث پدرش رفيق حريري نخست‌وزير سابق لبنان كه ترور شد به او رسيد... وي كه كوچك‌ترين فرزند رفيق حريري است از دانشگاهي لبناني-آمريكايي در بيروت فارغ‌التحصيل شد. وي با 22 سال سن جزو جوان‌ترين ميلياردرهاي جهان است، اما اين پرسش در اذهان عمومي است كه چرا از بين فرزندان رفيق حريري، بيشترين ثروت به كوچك‌ترين فرزندش، يعني دخترش (هند) رسيد. در ضمن وي مجرد مي‌‌باشد.













انوراك ديكشيت
اين مرد هندي 34 سال سن دارد، دارايي خالص او 3/3 ميليارد دلار است، متاهل است و يك فرزند دارد. او فارغ‌التحصيل مهندسي علوم كامپيوتر از مدرسه هندي تكنولوژي در دهلي‌نو است، او تنها از فكر خود براي پولدار شدن استفاده كرد... وي در ابتدا با كار در شركت‌هاي كامپيوتري زندگي مي‌‌كرد، يك سال پس از تاسيس شركت آمريكايي (استايوك) در سال 1997، زماني كه 25 سال بيشتر نداشت، نرم‌افزار اين شركت را نوشت كه به شركت‌كنندگان سراسر جهان اين امكان را مي‌‌داد كه در يك بازي شركت كنند... در ژوئن گذشته سهام اين شركت به عرضه عمومي رسيد، او اكنون مدير عمليات اين شركت است و حالا اين مهندس به غول‌ بازي‌ها و معاملات اينترنتي تبديل شده تا جايي كه 32 درصد از سهام بازي‌هاي اينترنتي (پارتي گيمينگ) از آن اوست.













لري پيج و سرگئي براين
منبع درآمدش از (گوگل) است، دارايي خالص او 12/8 ميليارد دلار است، 32 سال سن دارد، اما هنوز مجرد مي‌‌باشد، وي از دانشگاه ميشيگان، ليسانس و از دانشگاه استنفورد فوق‌ليسانس خود را اخذ كرد. او به همراه شريك خود، سرگئي براين موسس گوگل هستند، از هنگام عرضه عمومي سهام اين شركت در سال 2004، افزايش ثروتشان از رقبايشان يعني بيل گيتس و پل آلن بيشتر شد. زماني كه شركت آنان وارد معامله با دولت چين شد، انتقادات زيادي به اين دو شد، اما موتور جستجوي پرطرفدار آنها، اين روزها 110 ميليون نفر كاربر چيني را آن‌قدر جذب خود كرده كه به پركارترين موتور جستجو در ميان آنان تبديل شده است. پيج و براين كار خود را در سال 98 از يك پاركينگ كوچك آغاز كردند. اين دو جزو غول‌هاي ديجيتال هستند. از طرفي سرگئي براين يك مهاجر روس بود كه در آمريكا تحصيل مي‌‌كرد، او ليسانس خود را از دانشگاه مريلند گرفت و مانند لري، فوق‌ليسانس خود را از استنفورد دريافت كرد و در همان جا با لري آشنا شد، او 32 سال سن دارد و مجرد مي‌‌باشد و دارايي خالص وي 12/9 ميليارد دلار است. اين دو براي گوگل، شروع به فرهنگ‌سازي كردند و خيلي زود رشد شركت آنها از رشد شركت متعلق به گيتس و آلن پيشي گرفت. در حال حاضر براين رييس تكنولوژي گوگل و پيج رييس بخش محصولات آن است.












امين و فهد حريري
پسران ديگر حريري امين و فهد هستند...دارايي خالص هردويشان، 2/7 ميليارد دلار است،‌ امين 27 ساله و تابعيت عربستان سعودي دارد، متاهل و داراي يك فرزند است و ليسانس خود را از دانشگاه جورج تاون گرفته است، اما فهد كه 25 سال سن دارد، تابعيت لبناني دارد و مجرد مي‌‌باشد. امين به فعاليت در زمينه تكنولوژي اشتغال دارد و جديدا البته با وجود ثروت پدري، توانست كنسرسيوم ماهواره (اينتل ست) و شركت حريري ساوت آفريكن را خصوصي‌سازي كند،‌ از طرفي او مديريت شركت نرم‌افزارهاي مديريتي (اپوك) را عهده‌دار است و همچنين به عنوان مشتري، قراردادي را در سال 2004 براي خريد فرودگاه بين‌المللي دبي به امضا رسانده است. اما فهد كه پسر كوچك حريري است عضو هيات مديره شبكه تلويزيوني (فيوچه بيروت) است كه يك شبكه ماهواره‌اي با پوششي در سطح كل خاورميانه است و توسط پدرش در سال 1992 تاسيس شد. گفتني است، فهد كه با مادرش در پاريس زندگي مي‌‌كند، يك استوديو طراحي مبلمان دارد... در مورد پنج فرزند خانواده‌ حريري كه در مورد سه فرزند آخرش مطالبي خوانديد، گفتني است كه دو فرزند بزرگ‌تر او يعني بها و سعد در زمينه سياسي فعاليت مي‌‌كنند...


 


آلبرت فون‌‌تورن
او جوان‌ترين ميلياردر جهان است، 32 سال سن دارد، با ثروتي كه به او رسيده در زمينه‌هاي گوناگوني فعاليت مي‌‌كند، آلماني است و دارايي خالص او 1/9 ميليارد دلار است. همچنين مجرد مي‌‌باشد. وي در ژوئن سال 2001، در روز تولدش اين ثروت را به ارث برد، اموال او شامل مجموعه‌هاي هنري، شركت‌ تكنولوژي، سرزمين جنگلي 30 هزار هكتاري در آلمان كه يكي از بزرگ‌ترين جنگل‌هاي اروپاست و هم‌چنين املاك بسياري در سراسر آلمان و اتريش است.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi