افسانه تايتان ها

 
 

تايتان کوئست يکي از آن دسته بازي هايي است که بايد در ژانر "نقش آفريني ديابلويي " آن را دسته بندي کنيم.

مدتي بود که بازي هاي استراتژي همه بازار را قبضه کرده بودند و امان به بازي هاي ديگر نمي رسيد. خصوصا بازي هاي نقش آفريني که بعد از آبليويون تقريبا عنوان معروف ديگري نداشتند.
البته همان آبليويون براي يک سال کساني که عاشق و کشته مرده بازي هاي نقش آفريني خفن هستند کافي است! اما کساني که جزو اين دسته نيستند و از نقش آفريني هاي اکشن بيشتر خوششان مي آيد يک بازي خوب برايشان عرضه شده است.
تايتان کوئست يکي از آن دسته بازي هايي است که بايد در ژانر "نقش آفريني ديابلويي " آن را دسته بندي کنيم.
معني آن هم کاملا واضح است ، بازي يک تقليد درست و حسابي از ديابلو به شمار مي آيد. حتي سعي شده در کوچکترين جزئيات ، مانند طراحي منوها و درخت توانايي ها هم از ديابلوي مشهور کمک گرفته شود.
اگر اهل ديابلو بوده ايد که احتياجي به معرفي بيشتر نيست ، اما اگر افتخار بازي با اين شاهکار دوران را نداشته ايد، مي توانيد با تايتان کوئست تا حدودي لذت اين بازي زيبا را تجربه کنيد.طبق معمول بازي هاي اکشن نقش آفريني خبري از داستان نيست.
اما تا دلتان بخواهد جنگ و مبارزه در بازي ريخته. از آن بيشتر آيتم هايي که تقريبا تمام نشدني هستند و به علت کم بودن کوله پشتي تان ، بايد در برداشتن هر کدام کاملا دقت کنيد.
گرافيک مناظر و نقشه ها بسيار عالي است و از ديدن منطقه هاي کوهستان و جنگلي مرحله اول و معابد مرحله مصر سير نمي شويد. در حاليکه که زاويه دوربين از نوع ايزومتريک با نماي ثابت است ، ولي مي توانيد تا حد بازي هاي سوم شخص دوربين را زوم کنيد.
البته اينکار فقط به درد تحسين دقت گرافيکي بازي مي خورد چون در حال زوم تقريبا نمي توانيد هيچ دشمني را درست ببينيد و با آنها مبارزه کنيد.اما به روند بازي که مي رسيم کم کم تفاوت هاي تايتان کوئست با شاهکاري مانند ديابلو مشخص مي شود.
بازي هاي نقش آفريني اکشن ، برخلاف نقش آفريني هاي حرفه مانند آبليويون ، بايد سريع و روان باشند، چيزي که تايتان کوئست در آن حسابي مشکل دارد. بزرگترين مشکل از کمبود جا سرچشمه مي گيرد.
کافي است يک گروه از دشمن ها را بکشيد تا با برداشتن آيتم هاي باقي مانده از آنها کوله پشتي تان پر شود. تنها راه خلاص شدن از دست اين آيتم ها (البته اگر دلتان نمي آيد آنها را دور بريزيد) رفتن به نزديک ترين شهر و فروختن آنهاست.
به همين دليل معمولا نمي توانيد مبارزه هاي پيوسته اي انجام بدهيد و مرتب بايد از سنگ تاون پورتال براي رفتن به شهرهاي اطراف استفاده کنيد.بعضي وقت ها ريزه کاري هايي اين چنيني از روان بودن بازي خوبي مانند تايتان کوئست کم مي کنند. يکي ديگر از مشکلات دير پر شدن سلامت قهرمان شماست.
در ديابلو همينکه وارد شهر مي شديد مي توانستيد بلافاصه خود را درمان و خط جادويتان را هم پر کنيد. اما در تايتان کوئست اينکار آنقدرها سريع نيست و باز هم به اين دليل مبارزه ها گسسته مي شوند و مرتب ميان جنگ و دعوا بايد مدتي را صرف درمان خود کنيد.
روش مبارزه با غول ها هم اينست که نزديک غول يک پورتال براي رفتن به شهر باز کرده سپس به سمت او حمله کنيد. همينکه غوله دنبال شما افتاد و آنقدر کتکتان زد که چيزي به تمام شدن خط سلامت باقي نمانده بود، سريع خود را به پورتال رسانده و در آن شيرجه بزنيد!
به همين راحتي همه بازي تمام مي شود.دشمن ها در اوايل بازي بسيار متنوع هستند اما ملاحظه مي کنيد که در مراحل بالاتر هيولاهاي تکراري حسابي خسته کننده مي شوند. به خصوص که روش کشتن هر کدام از آنها را کاملا فرا گرفته ايد و تنها تعداد ضرباتي که بايد به آنها بزنيد بيشتر است.
از اين لحاظ بايد به بازي درجه آسان بدهيم چون در حالت عادي هيچ چالش خاصي براي بازي کننده هايي که قبلا نقش آفريني اکشن بازي کرده اند، ندارد.مشکل ديده نشدن آيتم ها در نقشه هم از بدبختي هايي است که در مراحل بالاتر متوجه آن مي شويد و به شدت آزار دهنده است. براي ديدن آيتم ها بايد کليد Altرا نگه داريد تا اسم هر چيزي که روي زمين افتاده نشان داده شود.
با کليک کردن روي نام ، مي توانيد آن را برداريد. اما بعضي وقت ها، حتي با نگه داشتن Altهم نام همه آيتم ها نشان داده نمي شود. بعضي وقت ها هم هيچ ايده اي نداريم که يک شي عجيب و به درد نخور را که جاي مفيد کوله پشتيتان را اشغال کرده بايد نگه داريد يا دور بيندازيد.تايتان کوئست با ارائه گرافيک بالا، جادوها و کلاس هاي بسيار لذت بخش ، تجربه نقش آفريني اکشن بسيار خوبي است ، اما همانطور که اشاره شد بازي به رواني ديابلو يا دانجن سيج نيست و به همين علت نمي توانيم آن را از بزرگان نقش آفريني به شمار بياوريم.
کساني که مي خواهند وارد دنياي نقش آفريني بشوند، تايتان کوئست بهترين گزينه براي آنهاست.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved