هری پاتر چهارم، پنجمین فیلم پرفروش دنیا شد

 

هری پاتر و جام آتش، چهارمین فیلم از مجموعه بسیار موفق هری پاتر، با عبور از مرز فروش 600 میلیون دلاری در سطح جهان، پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در عرصه بین‌المللی لقب گرفت.
به گزارش خبرگزاری مهر، در عرصه فروش جهانی تایتانیک ساخته جیمز کامرون همچنان با 2/1 میلیارد دلار فروش و با فاصله‌ای بسیار زیاد نسبت به فیلم‌های دیگر در رده اول قرار دارد، ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه به کارگردانی پیتر جکسن با 752 میلیون دلار دوم است و هری پاتر و سنگ کیمیا و هری پاتر و تالار اسرار (هری پاترهای اول و دوم) به ترتیب با 657 و 616 میلیون دلار در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند. هری پاتر و زندانی آزکابان هم با 545 میلیون دلار فروش، نهمین فیلم موفق تاریخ سینما در سطح جهان است.

هری پاتر و جام آتش از زمان اکران خود در نوامبر سال گذشته توانسته 91 میلیون دلار در ژاپن، 84 میلیون دلار در بریتانیا، 62 میلیون دلار در آلمان، 55 میلیون دلار در فرانسه، 26 میلیون دلار در استرالیا، 23 میلیون دلار در اسپانیا و 21 میلیون دلار مکزیک به حساب مدیران استودیو برادران وارنر بریزد. اگر فروش این فیلم در داخل مرزهای ایالات متحده و کانادا را هم در نظر بگیریم، هری پاتر چهارم در رده هشتم فیلم‌های پرفروش تاریخ سینما قرار می‌گیرد.

تولید پنجمین فیلم از مجموعه هری پاتر با عنوان هری پاتر و محفل ققنوس به کارگردانی دیوید ییتس از مدت‌ها پیش آغاز شده و فیلم سال آینده اکران می‌شود.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved