براي عبداللهي شايعه نسازيد


    
    
    عادت كرده‌ايم كه تا اتفاقي در كشورمان مي‌افتد، برايش شايعه درست كنيم و عجيب اين‌كه از آن لذت هم مي‌بريم، همان طور كه مطلعيد چندي پيش خبري دنياي موسيقي را لرزاند. پس از مرگ مرحوم بابك بيات، آهنگساز برجسته كشورمان، خبر به كما رفتن ناصر عبداللهي خواننده خوش صداي كشورمان دل‌ها را لرزاند، واقعا چه اتفاقي براي
عبداللهي افتاده كه البته پاسخگوي اين پرسش تنها مي‌تواند خود ناصر عبداللهي باشد، نه شخص ديگري، طي اين مدت شايعات جورواجوري براي ناصر عبداللهي ساخته شد كه به نمونه‌هايي از آن اشاره مي‌شود: 24 ساعت پس از آن اتفاق ناگوار، عده‌اي گفتند ناصر خودكشي كرده، خبري كه دور از واقعيت است، عده‌اي ديگر گفتند او قرص‌هاي روان‌گردان مصرف كرده، در صورتيكه وي حتي سيگار هم نمي كشيد.عده اي ديگر هم شايعا تي مختلف برايش درست كردندو...
    روي بدن ناصر عبداللهي، آثار ضرب و جرح ديده مي‌شد، كبودي پاها، دست‌ها، شكم، گردن و زخمي كه روي صورتش بود، اين علائم در بدن او نشان از اين مي‌دهد كه اشخاصي عبداللهي را كتك زده‌اند و همين امر باعث شده تا كليه‌هاي او از كار بيفتد و كارش به دياليز بكشد.
    ناصر عبداللهي هنرمندي است، معتقد و متعهد به خدا، او براي حضرت فاطمه(س) اشعاري زيبا خوانده است، انساني كه نمازش هيچ‌گاه ترك نشد اما عده‌اي گفتند او خودكشي كرده، اما چنين آدمي هيچگاه نميتوانست خودكشي كند.. از طرفي فردي كه خودكشي كند، آثار كبودي حاصل از مشت و لگد بر بدنش نمي‌ماند. پس اين هم شايعه‌اي بيش نيست، اما بد نيست به نكته‌اي از زندگي خوانندگان نامي كشور اشاره كنيم... خواننده به عشق مردم زنده است، زماني كه فردي مثل عبداللهي نتواند در شهرهاي بزرگ كنسرت بدهد، به طور حتم افسرده مي‌شود، چرا كه ارتباط او با مردم قطع مي‌شود و از طرفي وضعيت نابسامان مالي باعث مشكلاتي براي او مي‌شود، خوانندگاني نظير خشايار اعتمادي، ناصر عبداللهي، سعيد شهروز، قاسم افشار، حسين زمان، محمد اصفهاني و گروه آريان كه همه نقش مهمي در ارتقاي موسيقي پاپ در كشور بر گردن اين موسيقي دارند، وقتي كه آنان خانه‌نشين شوند، ديگر از بقيه چه انتظاري مي‌توان داشت.
     اين عزيزان اگر به دنبال كسب شهرت و معروفيت بيش از آنچه كه دارند، بودند حداقل يك كليپ براي شبكه‌هاي موسيقي امثال مهاجر و ايران موزيك تهيه مي‌كردند، اما ناصر و امثال او نيازي به اين كار ندارند و نخواهند داشت، چرا كه ايرانيان و طرفداران موسيقي به اندازهاي از آنان خاطره دارند كه آنان را به فراموشي نسپارند. پس چه بهتر كه مسئولان ارشاد براي برگزاري كنسرت اين عزيزان سخت‌گيري نكنند، تا خواننده‌اي مثل ناصر كه يازده سال در تهران زندگي مي‌كرد، به خاطر هزينه‌هاي بالاي زندگي در پايتخت به بندرعباس برگردد و به خاطر فشارهاي وارده، رو به قرص‌هاي اعصاب بياورد، گرچه مشكل به وجود آمده براي او هيچ ارتباطي با قرص‌هاي اعصاب ندارد.
    در زمان بستري شدن ناصر در بيمارستان دوستان خواننده او بر سر بالينش حاضر شدند و از خداوند مي‌خواستند كه او سلامتي خود را به دست آورد و عوارض اين حادثه در آينده گريبانگير او نشود، گرچه بايد اشاره كرد كه معجزه خداوند، اين بنده را دوباره به زندگي برگرداند. در ساعات اوليه بستري شدنش، او تنها پنج درصد اميد به زندگي داشت و اين چيزي جز معجزه خداوند نمي‌تواند باشد، گفتني است آخرين آلبوم ناصر عبداللهي كه شايد تا زمان انتشار اين شماره از نشريه روانه بازار شود، هم معجزه نام دارد.
     اميدواريم از اين پس زماني كه چنين اتفاقاتي را شنيديم، براي فرد مورد نظر دعا كنيم، نه برايش شايعه درست كنيم.
    
    
    
    
    شنيديم كه...
    _ شنيديم كه سرانجام آلبوم جديد رضا صادقي مجوز گرفت، نام اين آلبوم پيش از اين (رمز شب) نام داشت كه بنا به دلايلي ابتدا به آن مجوز داده نشد اما پس از مشكلات رفع شده اين آلبوم با نام (وايسا دنيا) روانه بازار خواهد شد.
    _ شنيده‌ها حاكي از اين است كه در آلبوم جديد محمد اصفهاني، وي به جز همكاري با پويا نيكپور و علي كهن‌ديري به عنوان آهنگساز با مجيد اخشابي هم كار خواهد كرد. اصفهاني قصد دارد به مانند آلبوم بركت، در كار جديد خود هم، موسيقي مدرن و سنتي را به نوعي با يكديگر به شكل تلفيقي روانه بازار كند.
    _ شنيديم كه عليرضا عصار، مجوز آلبوم جديدش را دريافت كرد و تا پايان سال، آلبوم خود با نام (محبت) را روانه بازار خواهد كرد. البته گويا هنوز تصميم‌گيري اصلي براي نام آن نشده، اما آنچه كه مشخص است اين‌كه در حال حاضر اين نام براي آلبوم جديد عصار در نظر گرفته شده است. آخرين آلبوم وي سه سال پيش روانه بازار شده بود.
    
    
    آلبوم فـريدون، تـابستان 86

    از گوشه و كنار خبر مي‌رسد كه فريدون آسرايي، پس از آلبوم غريبه، قرار است دومين آلبوم خود را در تابستان 86 روانه بازار كند، آلبومي كه با وسواس خاصي جمع شده است. اما بد نيست بدانيد كه به زودي زود يا همين الان كه نشريه در دست شماست، آلبومي از فريدون روانه بازار شده باشد كه نامش، (براي تو) است، آلبومي كه البته (دكلمه) مي‌باشد و فريدون آسرايي اين خواننده خوش صداي كشور، اشعار (عبدالجبار كاكايي) را به صورت دكلمه در چهار آهنگ خوانده است. تنظيم اين اثر برعهده (بهروز صفاريان) آهنگساز و تنظيم‌كننده چيره‌دست كشور است كه مي‌داند چگونه براي خواننده‌ها، نسبت به صداي‌شان، اثرهايي ماندگار را بسازد. ترانه (گل شقايق) آلبوم غريبه را كه به ياد مي‌آوريد، شايد پس از انقلاب هيچ ترانه‌اي چنين همه‌گير نشده باشد.
    گفتني است، فريدون كه چندي پيش به مدت دو ماه به شرق آسيا سفر كرده به زودي به ايران باز مي‌گردد.
    
    
    
    
    
    
    منتظر آلبوم راستي باشيد
    حميد راستي خواننده جواني است كه با چهره او بيش از اين در برنامه‌هاي صبح بخير ايران و يك روز تعطيل آشنا بوديم. او به زودي آلبوم جديد خود را روانه بازار خواهد كرد. نام آلبوم او كه در انتظار مجوز است، به احتمال زياد (او مي‌آيد) خواهد بود. در اين آلبوم ترانه‌هايي چون زير بارون، كوير، شب كولي، رفتي سفر و سوار مشرقي را خواهيم شنيد، ترانه‌هايي كه توسط خود وي، بابك زرين، امير فتحي و فربد يزدان‌فر، آهنگسازي و تنظيم و اشعار آن توسط فريبا وكيلي، ترانه مكرم، يغما گلرويي و حميدرضا صدري سروده شده است، گفتني است (حميد راستي)، دانش آموخته دانشكده موسيقي است و ساز تخصصي وي گيتار و پيانو مي‌باشد، وي قرار است ميكس نهايي آلبوم خود را در يك استوديوي مجهز در دبي به پايان برساند.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi