كاكا عبدالرحمان ستاره برزيل

اين روزها كاكا، فوتباليست محبوب برزيل با مسلمان شدنش خبرهاي جنجال‌برانگيزي را براي رسانه‌ها خلق كرده است. همزمان با ايام ماه مبارك رمضان، مسلمان شدن هافبك سرشناس برزيلي يكي از عناوين درشت رسانه‌هاي ورزشي در سراسر دنيا شده بود. در چند ماه اخير تعداد زيادي از فوتباليست‌هاي معروف اروپايي به دين مبين اسلام رو آورده‌اند كه اكثرشان مليت فرانسوي داشتند. اما اين خبر كه كاكا مسلمان شده است، كمي هيجان‌برانگيز شده است. به طور كلي مردم برزيل كه نژاد پرتغالي دارند، تعصب زيادي به اعتقادات خود دارند و كمتر پيش مي‌آيد كه رو به دين ديگري بياورند. ولي كاكا در سفري كه به كويت داشت مسلمان شدن خود را اعلام كرد. او اظهار داشت: مي‌خواهد رو به ديني بياورد كه پيام صلح و دوستي دارد. او گفت: هر انساني در زمينه انتخاب راه خود آزاد است و مسئله دين نيز يك امر شخصي است، از اين رو كسي حق دخالت در اين موضوع را ندارد. من هم با آگاهي كامل و مطالعه دقيق، تصميم به مسلمان شدن گرفتم و اميدوارم كه مسئولان و اعضاي باشگاه ميلان، تيم ملي برزيل، طرفداران و دوستانم نظرشان نسبت به من تغيير نكند! او حالا‌ نامش را عبدالرحمان گذاشته است.

 

بيداري از خواب
كاكا قصد دارد مانند گذشته در تبليغات محصولات آديداس شركت كند و به فعاليت‌هاي خود مانند سابق ادامه دهد. او مي‌گويد: مسلمان شدنم تاثيري در شيوه فعاليت من نگذاشته تنها ديدگاه من نسبت به جهان عوض شده و آگاهانه‌تر و هوشيارتر به دنيا نگاه خواهم كرد. گويا در خواب بودم و اكنون از يك خواب سنگين بيدار شدم و در دنياي روشن چشم باز كردم.

تولد يك ستاره
اما اين بازيكن برزيلي كه با پيراهن شماره 8، يادآور (سوكراتس) است كيست؟ ريكاردو كاكا مهاجم - هافبك برزيلي در 22 آوريل 1982 در شهر برازيليا، پايتخت برزيل چشم به جهان گشود. نام او برگرفته از زبان پرتغالي است.
وقتي (ريكاردو) كوچك بود صاحب برادري به نام (رودريگو) شد. رودريگو با زبان كودكانه‌اش نمي‌توانست به راحتي نام برادر بزرگ خود را كه (ريكاردو) بود، خطاب كند، لذا او را )Caca( مي‌ناميد. همين نام بر روي ريكاردو باقي ماند. او مي‌گويد: نام كاكا براي من خوش‌يمن بوده است.
ريكاردوي هفت ساله در كوچه و خيابان‌ها پا به توپ بود. به گفته والدينش هيچ‌گاه او را بدون توپ نمي‌توانستند مشاهده كنند. كاكا 12 سال بيشتر نداشت كه وارد باشگاه سائوپائولو شد و در يك تورنمنت، با تيم زير چهارده ساله‌ها بازي كرد. مسئولان باشگاه به استعداد وي پي بردند و او را تشويق به بازي فوتبال كردند. از ابتداي سال 2001، عضو تيم بزرگسالان سائوپائولو شد و در 131 بازي رسمي، 48 گل زد و خيلي سريع قدم به دنياي حرفه‌اي‌ها گذاشت. او در سن 21 سالگي پيراهن شماره 22 ميلان را بر تن كرد؛ در واقع در سال 2003 تيم خانگي سائوپائولو را ترك و وارد ميلان شد.او توانست به سرعت خود را در ميان بازيكنان مطرح قرار دهد.كاكا در ميلان محبوب شد. آمارها نشان مي‌دهند كه او هم‌تراز (آندره شوچنكو) و (پائولو مالديني) هوادار داشته است.

پسري بازيگوش
كاكا از همان دوران نوجواني پسري بازيگوش بود. او با موهاي سياه و چشمان نافذش خود را در دل همه جا كرد. وقتي سوار بر موتور (هارلي ديويدسن) و يا (بي‌‌ام‌و 1400) خود مي‌شد توجه همه را به خود جلب مي‌كرد. او به يك نام معروف و جنجالي تبديل شد البته نه در زمين فوتبال بلكه در ميان دوستانش آن هم به دليل روحيه شاد و بانشاطي كه داشت.يك بار با دوستانش شرط بست كه در يك پرش خطرناك در استخر شركت كند اما سرش به لبه استخر خورد و آسيب جدي ديد، در نتيجه مدتي از صحنه فوتبال دور شد تا بهبود پيدا كرد. وقتي در خيابان‌هاي ميلان قدم مي‌زد و يا با مادرش سوار بر اتومبيل لوكس خود مي‌شد، نگاه‌هاي همه به سوي او جلب مي‌شد. كاكا به طور كلي فردي متواضع و مهربان است و همين مسئله همه را به سوي خود جلب كرده است.

و ازدواج در سال 2005
وي در 23 دسامبر 2005، در حضور ششصد مهمان در يك كليسا در برازيليا با كارولين 18 ساله فرزند نماينده شركت (ديور) شهر سائوپائولوي برزيل پيمان ازدواج بست، گرچه پيش از اين گفته مي‌شد، كارولين دختر صاحب (ديور) است اما بعد مشخص شد كه شايعه‌اي بيش نبود و كارولين دختر نماينده شركت آرايشي و بهداشتي و توليدكننده عطر و ادوكلن (ديور) در برزيل است، از مهمانان ويژه مراسم ازدواج آنان بايد به نام‌هايي چون رونالدو، آدريانو، ديدا، باتيستوتا و مربيان تيم ملي برزيل اشاره كرد. كارولين و كاكا براي اولين بار در سال 2002 در يك مهماني همديگر را ملاقات كردند و همين آشنايي تبديل به ازدواج آنان شد. حتي وقتي كاكا از سائوپائولو در سال 2003 به سوي ايتاليا رفت، كارولين كه يك بچه مدرسه‌اي بود در انتظارش ماند و فقط اوقات تعطيلات را به همراه خانواده نزد كاكا به ميلان مي‌رفت. بالاخره آنان سال گذشته با يكديگر ازدواج كردند و هر دويشان از ازدواج‌شان، احساس خوشحالي و خوشبختي مي‌كنند.

دين اسلام، دين مردم
كاكا يك ماهي است كه مسلمان شده از اين رو توجه بيشتري از نشريات روز جهان را معطوف خود كرده است، به همين مناسبت مجله (نوولا) با او يك گفتگوي خودماني و دوستانه صورت داد كه در ذيل خواهيد خواند.
_ نظرت درباره دين اسلام چيست؟
كاكا: دين اسلام يك دين مردمي و متعادل است. ديني مملو از دوستي و صلح و شادماني من با مطالعه چندين كتاب به ويژه كتاب آسماني مسلمانان (قرآن) رو به اسلام آوردم و از انتخابم راضي هستم.
_ نظرت درباره جام‌جهاني 2006 چه بود؟
كاكا: تجربه خوبي بود اما دردسرهاي زيادي داشت. برزيل در آلمان خوب بازي نكرد، شايد به دليل خستگي بيش از حد بازيكنان بود. من نيز خسته بودم. پس از به پايان رسيدن جام‌جهاني و عدم موفقيت برزيل، نياز به استراحت بيشتري داشتم، خوشحالم كه همسرم كارولين وضعيت مرا درك كرد و به پيشنهاد من در (سائوپائولو) به استراحت پرداختم.
_ موسيقي مورد علاقه‌ات چيست؟
كاكا:من موسيقي را دوست دارم به غير از موسيقي‌هاي Heavy همه نوع موسيقي را مي‌پسندم و به موسيقي برزيلي و ايتاليايي بيش از ديگر موسيقي‌ها گوش مي‌دهم، مي‌خواهم بگويم علاقه بيشتري به موسيقي فولكوريك دارم.
_ بهترين دوستانت چه كساني هستند؟

كاكا: من دوستان زيادي دارم. رونالدو و روبينيو از دوستان خوب من محسوب مي‌شوند. ديدا، كافو و آموروسو هم نيز از بهترين دوستانم هستند. از سوي ديگر براي (پائولو مالديني) احترام خاصي قائل هستم و او را يك دوست خوب و يك رهبر واقعي مي‌دانم. به نظر من او بهترين بازيكن جهان است.
_ درباره خانواده‌ات بگو؟
كاكا: من به خانواده خود احترام زيادي مي‌گذارم و آنها را دوست دارم. پدرم مشاور من است و بايد بگويم كه مادري مهربان دارم و همسرم نيز بهترين حامي من در زندگي است.
من و كارولين مدت زيادي است كه يكديگر را مي‌شناسيم. او علاوه بر تحصيل مي‌خواهد در زمينه طراحي لباس با (چور جيوآرماني) كه از دوستان خانوادگي ما به شمار مي‌آيد همكاري داشته باشد. خوشحالم كه يك همسر باهوش و بااستعداد دارم و اميدوارم در آينده زندگي آرام و راحتي داشته باشيم.
_ ورزش‌هاي مورد علاقه‌ات به غير از فوتبال؟
كاكا: گلف، اتومبيلراني، تنيس، شنا، موتورسواري و اسكي روي برف را دوست دارم. در زمستان به اسكي مي‌روم و هميشه هم به زمين مي‌‌خورم و دست و پايم صدمه مي‌بيند. همچنين عاشق اتومبيلراني هستم و آيرتون سنا با وجود اين‌كه نزديك به يازده سال از مرگش مي‌گذرد را تحسين مي‌كنم. در ضمن شوماخر و آلونسو نيز از بهترين اتومبيلرانان جهان محسوب مي‌شوند.
_ براي آينده چه هدفي داريد؟
كاكا: دوست دارم با ميلان در ليگ ايتاليا و باشگاه‌هاي اروپا موفق شوم. بزرگ‌ترين هدف من قهرماني در جام باشگاه‌هاي اروپاست و مي‌خواهم روزهاي زيبايي در فوتبال ايتاليا بيافرينم. اميدوارم در جام‌جهاني آينده بتوانيم يك بار ديگر قهرمان جهان شويم.
منبع: مجله خانواده سب

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi