فنگ‌شوي ( آرامش در اتاق خواب كودكان )

اتاق خواب يك كودك يا نوزاد، متفاوت از آن چيزي است كه در فنگ‌شويي براي اتاق خواب در نظر گرفته مي‌شود. اتاق خواب بايد در بخش جنوب شرقي خانه باشد. به اين خاطر كه انرژي زندگي‌بخش در هنگام طلوع آفتاب براي سلامتي كودك مفيد است، اين مسئله بارها در فنگ‌شويي اشاره شده است. در فنگ‌شويي آمده بهتر است اتاق كودك هشت ضلعي، با نور طبيعي و تهويه مناسب باشد و البته با فاصله بسيار نزديكي به اتاق والدين. اگر اتاق به طور طبيعي تاريك است، چراغ‌هاي اتاق را بيشتر كنيد. پنجره اتاق كودك بايد رو به زندگي باز شود، سنت فنگ‌شويي بر اين باور است كه چشم‌انداز يك باغ و گياهان سبز و شاداب و پر برگ، نشاط آفرين است اما يك خيابان شلوغ كه مملو از زندگي است نيز مي‌تواند مفيد باشد. به ياد داشته باشيد كه حضور سبزي در لب پنجره، انرژي مورد نياز را براي اتاق فراهم مي‌كند. رنگ سبز روشن براي اتاق كودك بسيار مناسب و چشمگير است، چرا كه اين رنگ با عنصر چوب در ارتباط است و جوانه زدن و رشد گياهان را به خاطر مي‌آورد

 

اگر فرزندتان پسر است، سعي كنيد اتاقش را با رنگ‌هاي سرد چون آبي، تزيين كنيد اما اگر فرزندتان دختر است، رنگ‌هاي گرم، مانند قرمز و صورتي پررنگ كه به او اعتماد به نفس ببخشد. طرز قرار گرفتن تخت، مانند بزرگسالان است، نبايد رو به در يا پنجره باشد اما سر تخت مي‌تواند رو به ديوار باشد و در طول يك ضلع اتاق قرار گيرد. اتاق بچه‌ها بايد ساده و راحت باشد و فضاهايي براي پرورش و لذت از سرخوشي و آسودگي خاطر دوران كودكي داشته باشد.
به ياد داشته باشيد كه بچه‌ها در جريان رشد به سرعت تغيير مي‌كنند، ماه به ماه عوض مي‌شوند، بنابراين مشخص است كه آنها نياز دارند كه اين روند در محيط اطرافشان نيز بازتاب پيدا كند. دست‌كم دو سال يك بار بايد اثاثيه را دوباره بچينيد و آرامش اتاق را تجديد كنيد. چرا كه كودكان شما مانند ديگران نسبتا به رنگ‌ها، شكل‌ها و تصاوير واكنش نشان مي‌دهند، شما بايد اين موضوع را بپذيريد، زيرا آنها با احساس قوي خود مي‌دانند چه چيزي برايشان خوب است و چه چيزي بد.
_ _ _
وسايل را در اتاق خواب فرزندتان طوري بچينيد كه به راحتي از روي تخت آنها را ببينند، چرا كه به احساس امنيت بيشتري مي‌رسد. اگر كمدها و قفسه‌ها حالت‌ عمودي داشته باشند بهتر است.
اگر فرزندتان دختر است و اتاق رو به شمال بود و نور كمي دريافت مي‌كرد، از رنگ آبي براي تزيين استفاده نكنيد. به ياد داشته باشيد نوع به كار بردن رنگ در اتاق كودك بسيار مهم است، يعني اگر مي‌خواهيد با رنگ آبي اتاقش را تزيين كنيد، آبي تيره نباشد، بلكه آبي روشن باشد. سبز روشن، ليمويي، كرم، خاكستري كمرنگ و در يك عبارت رنگ‌هاي روشن استفاده كنيد.

توصيه‌هاي فنگ‌شويي
نحوه قرارگرفتن تخت بچه‌ها در اتاق خواب مانند تخت بزرگسالان است كه در ادامه به مواردي از نگاه فنگ‌شويي اشاره مي‌كنيم، به اين توصيه‌ها توجه كنيد:
_ اتاق خواب بايد تنها يك در ورودي داشته باشد، نه به اين ترتيب كه انرژي به سرعت از دري وارد شده و از در ديگر خارج شود. نكته مهم اين است كه نبايد در وضعيتي بخوابيد كه سر شما به سمت در باشد، زيرا اگر قادر به ديدن شخصي نباشيد كه وارد اتاق مي‌شود، هميشه احساس ناخوشايندي داريد، از طرفي پاي شما هم نبايد مستقيم به سمت در باشد.
_ اگر در اتاق خوابتان حمام داريد، پاي شما به سمت در آن نباشد، زيرا اين اتاق كه عنصر آب بر آن حاكم است، انرژي جسماني شمارا جذب خواهد كرد. همين توصيه‌ها در مورد پنجره هم مي‌شود، با اين تفاوت كه در اين مورد، نه سر و نه پا، هيچ كدام نبايد مستقيم رو به پنجره باشد.
_ استفاده از آينه در اتاق خواب چندان مورد تاييد نيست، در حقيقت اصلا توصيه نمي‌شود، به جز در پاي تختخواب... اما اگر در اتاق خوابتان آينه داريد، بايد روي آن را قبل از خواب بپوشانيد، آينه‌ها بايد از مسير ديد فرد خوابيده دور نگه داشته شوند، چيني‌ها معتقدند در هنگام خواب، روح بدن را ترك مي‌كند و ممكن است به هنگام بازگشت به بدن، از انعكاس خودش در آينه وحشت كند و بگريزد و براي هميشه فرد را ترك كند كه اين نتايج خوبي در بر نخواهد داشت.
_ الكتريسيته بايد كمترين حضور را در اتاق خواب داشته باشد، وسايل برقي كه در اتاق استفاده ميكنيد، از نظر دور باشند، چرا كه تشك‌هاي برقي بسيار بد و ناپسند هستند اما اگر مي‌خواهيد از يكي از اين تشك‌ها استفاده كنيد، مطمئن شويد از آن نوعي است كه مي‌توانيد پيش از استراحت خاموشش كنيد.
_ بهتر است اتاق خوابتان به اندازه كافي بزرگ باشد، كمدها مي‌تواند به طور اريب در عرض گوشه‌هاي اتاق قرار گيرند تا بدين ترتيب گوشه‌هاي زاويه‌دار اتاق را متعادل كنيد.
منبع: كتاب كوچك فنگ‌شويي، فنگ‌شويي به زبان سا

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi