پخش سريال مديري به تصميم شبكه سه منوط شد

   
    
    
    تصويربرداري پلان‌هاي نهايي باقيمانده از قسمت نهم سريال «باغ مظفر» مهران مديري امروز دوشنبه در لوكيشن اين مجموعه‌ي تلويزيوني واقع در خانه‌اي ويلايي منطقه‌ي يخچال تهران انجام شد.
    
    به گزارش ايسنا،‌ سريال «باغ مظفر» به كارگرداني مهران مديري پس از مجموعه‌ي طنز «شب‌هاي برره» ساخته مي‌شود و از اوايل آذرماه 85 كليد خورده است كه پيش توليد اين سريال دو ماه به طول انجاميد و تاكنون نگارش 12 قسمت از آن به پايان رسيده است.

    
    اين سريال قرار است در حوالي ساعت 21 از شبكه سه سيما پخش شود و تاكنون مشخص نشده است كه از چه تاريخي به روي آنتن مي‌رود. در حقيقت زمان پخش سريال «باغ مظفر» به تصميم‌گيري شبكه سه سيما منوط شده است.
    
    گروه سازنده سريال «باغ مظفر» به كارگرداني مهران مديري هر روز از ساعت 8 صبح در لوكيشن مورد نظر حاضر شده و پس از انجام مراحل گريم و طراحي صحنه، ضبط از حدود ساعت 10 الي 11 صبح آغاز شده و تا حوالي 5 بعد از ظهر ادامه دارد.
    
    براي سريعترگرفتن صحنه‌هاي اين سريال از تمهيد رج زدن استفاده مي‌شود و به اين علت نمي‌توان به طور دقيق گفت كه تاكنون چند قسمت از اين سريال آماده پخش شده است.
    
    سازندگان سريال «باغ مظفر» براي تصويربرداري اين سريال از سه دوربين بهره‌ مي‌گيرند تا ريتم ساخت سريعتر پيش برود. در سريال «باغ مظفر» مهران مديري و محمدرضا هدايتي نقش دو خان قديم ايراني را بازي مي‌كنند كه هر دو در باغي كه ايوان آن توسط نردهاي آهني از هم جدا شده است، زندگي مي‌كنند اين دو در حالي در زندگي مدرن امروز ادامه حيات مي‌دهند كه هم‌چنان فكر و شيوه‌ي زنگي شان متعلق به گذشته است.
    
    
    خانه‌هاي هر دوي اين شخصيت‌ها با تلفيقي از وسايل قديمي و جديد چيده شده و لباس‌هايشان به دوره‌اي برمي‌گردد كه به گفته‌ي آوا سلطاني عربشاهي (طراح لباس سريال باغ مظفر) تداعي‌كننده‌ي مقطع تاريخي يا قوميتي خاص نباشد.
    
    مهران مديري در نقش مظفرخان دو فرزند دارد كه نقش آن‌ها را سيامك انصاري و سحر جعفري جوزاني بازي مي‌كنند. دختر مظفر خان به تبعيت از پدرش زندگي كاملا سنتي دارد و اما كامران پسر مظفر خان كه در اداره‌اي امروزي مشغول به كار است طرز فكري كاملا متفاوت دارد و اين تفكر حتي در دكوري كه به عنوان اتاق وي طراحي شده نيز نمود دارد.
    
    دادستان سريال «باغ مظفر» در اداره‌اي كه كامران در آن مشغول كار است شروع مي‌شود و سپس به خانه‌ي خان‌هاي مظفر زرگنده كشيده خواهد شد.
    
    به گزارش ايسنا، نادر سليماني كه پس از مدت‌ها در اين سريال مجددا با مهران مديري همكاري دارد نقش رييس شركت را بازي مي‌كند و شقايق دهقان در نقش دختر وي ظاهر شده است كه بعدها ارتباط نزديكتري با خانواده مظفر زرگنده پيدا خواهد كرد.
    
    در خانه‌ي ديگر منصور خان مظفر زرگنده (محمدرضا هدايتي) به همراه كلفتش تنها زندگي مي‌كند و زن و فرزندي ندارد. او نيز همانند مظفر خان زندگي كاملا سنتي را پيش گرفته است.
    سرپرستي نويسندگان مجموعه روتين «باغ مظفر» را همانند كارهاي اخير مهران مديري، پيمان قاسم خاني برعهده دارد و به همراه مهراب قاسم خاني‏، امير مهدي ژوله‏ خشايار الوند و حميد برزگر نگارش متن‌هاي اين سريال را در قالب 45 قسمت انجام مي‌دهند. بر اين اساس مهراب قاسم خاني تفاوت عمده باغ مظفر با كارهاي قبلي مهران مديري را برخورداري از داستاني دنباله‌دار دانست كه سريال را از حالت اييزوديك خارج مي‌كند.
    دكورهاي سريال «باغ مظفر» را مي‌توان به چهار بخش اصلي خلاصه كرد: خانه مظفر خان‏، منصور خان، محوطه باغ و اداره.
    گروه سازنده اين سريال، امروز (6 آبان ماه) در حالي كار خود را با سكانس نهم از قسمت نهم آغاز كردند كه تا حوالي ساعت 15 تمامي پلان‌هاي خارجي و در باغ تصويربرداري شد. اين گروه كه تا ساعت 17 كار خود را ادامه مي‌دهند، بخشي از پلان‌هاي داخلي را نيز تصويربرداري كردند.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi