مريم معترف: دو اجرايي شدن و تعداد محدود اجراها راه حل موقتي است


    
    
    مريم معترف، گفت: با وضعيت فعلي تئاتر و آمار بسيار تماشاگران وهنرمندان يك مجموعه تئاترشهر، كفاف، اين حجم را نمي‌دهد.

    معترف كه با خبرنگار هنري ايسنا گفت‌وگو مي‌كرد در اين رابطه، گفت: شهر 22 هزار نفري تهران و شمار روزافزون هنرمندان آن تنها در يك مجموعه تئاترشهر خلاصه شده است كه نتيجه آن دو اجرايي شدن گروه‌هاي نمايشي وتعداد محدود و كم اجراها است.
    وي كه چندي پيش نمايش «گوشه نشينان آلتونا» را در تالار چهارسو به صحنه برده بود، گفت: بعد از ماهها تمرين و پيگيري و با وجود تماشاگران متقاضي كه هنوز كار را نديده بودند بعد از 21 اجرا، كار را تمام كرديم و سالن را به گروه بعدي واگذار كرديم.
    وي اصلي‌ترين دليل اين اتفاق را در حجم بالاي هنرمندان وكمبود سالنهاي نمايشي دانست و گفت: مادامي كه گروههاي بسياري پشت درهاي تئاترشهر در نوبت اجراي عمومي هستند وخارج از اين مجموعه هم سالن مناسبي ساخته نمي‌شود، وضعيت به همين شكل باقي مي‌ماند.
    مدير خانه نمايش كم كردن تعداد اجراه ودو اجرايي شدن كارها را يك راه حل موقت دانست و به ايسنا گفت:اين راه حل در طولاني مدت جواب نخواهد داد، چون سيل فارغ‌التحصيلان تئاتري هر روز افزايش مي‌يابد و سالني هم ساخته مي‌شود. از طرفي در اين وضعيت دو اجرايي هم تماشاگران وهم گروه اجرايي ومسوولان تالارها تحت فشار قرار مي‌گيرند.
    معترف اضافه كرد: گروههاي كه دو اجرايي مي‌روند، براي طراحي صحنه، زمان اجرا چگونگي آن محدود مي‌شوند و مجبور به تن دادن به اين شرايط هستند. از سوي تماشاگران دراين شرايط يا اجراها را از دست مي‌دهند و يا در آن فرصت محدود با وضعيتي نامناسبي مواجه مي‌شوند، به خصوص اينكه مجموعه تئاتر شهر جزو تالار اصلي هيچ سالن انتظاري هم ندارد.
    وي در پاسخ به چگونگي نظارت وانتخاب كيفي نمايشها در اين شرايط، گفت: قطعا مركز با اين حجم بالاي كاري مجبور به انتخاب ونظارت دقيق‌تري بر كيفيت آثار است و بايد كارهايي را كه تماشاگر ندارند، با مدت زمان محدودتري به صحنه ببرند. درعين حال نبايد فراموش كرد كه همه گروهها متقاضي اجراي عمومي هستند اما بودجه وامكانات موجود براي آنها كم است كه ناخودآگاه دست مسوولان اداره كل را مي‌بندد.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi