آخرين ساخته‌ي بني‌اعتماد دريك سانس به نمايش درآمد
    عسگرپور: طبق مقررات، نمايش «خون‌بازي» در جشنواره‌ي فيلم فجر اشكالي ندارد


    
    

    «خون بازي» جديد ترين ساخته‌ي مشترك رخشان بني‌اعتماد و محسن عبدالوهاب شب گذشته‌ي اولين نمايش خود را در حاشيه‌ي برگزاري جشنواره‌ي فيلم شهر در سينما فلسطين داشت.
    به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، اين ساخته‌ بني‌اعتماد كه توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تهيه شده است، در حالي شب گذشته به نمايش درآمد، كه قرار است در جشنواره‌ي فيلم فجر نيز به نمايش درآيد.
    محمد مهدي عسگرپور معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در پاسخ سوال خبرنگار ايسنا پيرامون نمايش اين فيلم در جشنواره‌ي فجر با توجه به مقررات جشنواره‌ي فيلم فجر كه اولين نمايش عمومي بايد در آن جشنواره باشد،گفت: طبق دو بند از آيين نامه‌ي جشنواره‌ فجر كه در يكي از آنها تصريح شده است، شرط حضور متقاضيان بخش سينماي ايران، اين است كه سال توليدشان بين 2 سال اخير باشد و بند مهم ديگر كه در آن آيين‌نامه ذكر شده است، بر اين موضوع تاكيد دارد كه فيلم قبل از جشنواره نبايد به نمايش عمومي درآمده باشد، بنابراين نمايش «خون بازي» در جشنواره طبق مقررات اشكالي ندارد.
    وي افزود: نمايش عمومي تفسير خاص خود را در اذهان اهالي سينما دارد و به نمايشي گفته مي‌شود، كه در هر مدت زمان و تعداد سالن، بابت آن بليط فروخته شود.
    وي به نوع نمايش تك سانسي «خون بازي» با ظرفيت محدود در سينما فلسطين اشاره كرد و به ايسنا گفت: فيلم «خون‌بازي» به نمايش عمومي درنيامده است. بنابراين از لحاظ آيين‌نامه‌اي حضور اين فيلم در جشنواره‌ي فيلم فجر هيچ اشكالي ندارد، البته حضور و نمايش اوليه هر فيلم در فجر بحث فرهنگي ديگري است.
    عسگرپور همچنين گفت: به دليل اينكه نمايش خون‌بازي در جشنواره‌ي فيلم فجر تازگي داشته باشد، تاكيد داشتيم، فقط فيلم در يك سانس و با مخاطب محدود به نمايش درآيد و اين اتفاق افتاد.
    طبق اعلام وي «خون بازي» سال آينده به نمايش عمومي درخواهد آمد.
    به گزارش ايسنا، عليرضا رضاداد دبير جشنواره‌ي فيلم فجر نيز در نشست خبري كه طي يك ماه گذشته با خبرنگاران داشت در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره حضورفيلم‌هاي ايراني كه قبل از برپايي جشنواره فيلم فجر در جشنواره‌هاي ديگر به نمايش در مي‌آيند گفت:اگر در جشنواره‌هاي داخلي شركت كنند به خاطر اينكه نمايش در تهران با مقررات جشنواره مغايرت دارد، نمي توانند در جشنواره فيلم فجر حضور داشته باشند اما حضور در جشنواره‌هاي خارجي منافاتي با مقررات ما ندارد.
    وي همچنين به اين نكته اشاره كرده بود و گفته بود: ممكن است مواردي هم باشد كه به اختيارات دبير جشنواره برمي‌گردد و مي‌توان در طول ارزيابي هيات انتخاب تصميم گيري كرد.
    بنا براين گزارش؛ بني‌اعتماد پيش از ساخت «خون بازي» هدف اصلي‌اش را از ساخت اين فيلم، نگرانيش از وجود اعتياد در جامعه دانسته و گفته بود: اعتياد خطري است كه جوانان را تهديد مي‌كند و در شرايط فعلي از اين معضل به عنوان يك جنگ مي‌توان نام برد. يك جنگ پنهان و سرمايه‌اي كه از دست مي‌رود، خيلي بالاتر از جنگ است.
    وي معتقد بود: «خون بازي» مهمترين وجه‌اش ، وجه پيشگيري است بدون اينكه بخواهد به دلايل اعتياد بپردازد. باز كردن يك موقعيت و واقعيتي است و اتفاقا داستان، در يك طبقه اجتماعي كه محروم نيست مي‌گذرد.
    در «خون بازي » بيتا فرهي، باران كوثري ،مهيارجاويدي،سينا زند، فريد ولي زاده و بهرام رادان با حضور مسعود رايگان به ايفاء نقش پرداختند.
    در خلاصه‌ي داستان اين فيلم كه توسط رخشان بني‌اعتماد، فريد مصطفوي، محسن عبدالوهاب، نغمه ثميني به نگارش در آمده است،«سارا به همراه مادر عازم سفر است. سفري در كشاكش خون‌بازي،براي التيام زخمي به عمق تباهي...»
    به گزارش ايسنا :محمود كلاري در مقام مدير فيلمبرداري ،طراح صحنه و لباس :ژيلا مهرجوئي ،طراح چهره پردازي :مهرداد ميركياني ،صدابردار: يدالله نجفي در اين پروژه همكاري مي‌كنند. تهيه كنندگان فيلم نيز: جهانگير كوثري و رخشان بني‌اعتماد بودند و اين فيلم توليد سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi