خداحافظی محسن چاووشی از موسیقی؟ - ۱ آذر ۸۵
ترانه های علی سنتوری را خودشان پخش کردند


 خداحافظی محسن چاووشی از موسیقی؟

مزدک علی نظری- خواننده زیرزمینی ناامید از دریافت مجوز فعالیت، کاملاً بریده است؛ چاووشی را می گویم، محسن چاووشی.

شاید شما به کارهای او علاقه نداشته باشید اما بعید می دانم جایی مجبور به شنیدن ترانه هایش نشده باشید یا با اینکه مجوز فعالیت ندارد و به اصطلاح مجاز نیست، نشناسیدش. او با کارهایی مثل «خودکشی»، «آخه دل من» یا ترانه ای که برای امام رضا خوانده و حتی چند باری از تلویزیون پخش شده است، میان جوان ها و نوجوان های ایرانی معروف و محبوب شد. شهرت او به جایی رسید که «داریوش مهرجویی» کارگردان متفاوت سینما از او دعوت کرد تا برای فیلم تازه اش دو ترانه ساخته و اجرا کند.

ولی با تمام این احوال، چاووشی همچنان غیرمجاز است و افقی برای پخش کارهایش نمی بیند؛ با وجود چندین بار مراجعه به مرکز موسیقی اداره ارشاد و درخواست مجوز، فقط جواب منفی نصیب او شده. از طرف دیگر فیلم «علی سنتوری» مهرجویی توقیف شد تا آخرین امید چاووشی هم نقش بر آب شود.

اغلب همتایان او یعنی همان خوانندگان زیرزمینی، یا موفق شدند جوری مجوزشان را بگیرند (مثل: رضا صادقی، بنیامین بهادری، محسن یگانه و...) یا اینکه اصلاً قید فعالیت در ایران را زده و رفته اند بیرون، مثل «حامد هاکان». البته هاکان از اولش هم عشق رفتن داشت و به گفته خودش «شادمهر عقیلی» را الگو قرارداده بود. بنابراین حتی نماند تا کمی مثل شادمهر معروف شود و بعد برود، یعنی کاری که می خواست آخر انجام بدهد را از اول کرد! طبق آخرین خبرها او حالا همراه با «مریم حیدرزاده» ترانه سرای روشندل، در دوبی است و قرار است کارهایی بکنند.

به هرحال چاووشی ماند و تلاش کرد مجوز بگیرد. ولی نتوانست... او حالا سخت ناراحت است و گویا قضیه دیگری (که برای ما مجهول است) هم مزید بر علت شده تا هنوز نیامده، بگوید: «می خواهم از موزیک خداحافظی کنم!»

اما هواداران این خواننده زیاد نگران نباشند؛ یکی از ویژگی های بارز اغلب خوانندگان امروز ایران که به شدت جلب توجه می کند، سن و سال پایین شان است؛ برخلاف نسل خوانندگان سال های گذشته، بروبچه های معروف این روزها غالباً جوان و احساساتی هستند. بنابراین بعید نیست چاووشی خیلی زود از این تصمیمش پشیمان شده و دوباره دست به کار ساخت و اجرای کارهای تازه بشود!

محسن چاووشی نمی خواهد بیشتر در اینباره توضیح بدهد ولی وقتی از اتهام پخش ترانه های فیلم مهرجویی توسط او می پرسیم، نطقش گل می کند: «خودشان این دو کار را پخش کردند. من قبلاً سابقه منتشر شدن ناخواسته کارهایم را داشتم و دیگر حواسم جمع است. خیلی وقت است نگذاشته ام هیچ آهنگی بدون خواست خودم از استودیو برود بیرون.»

دلیل می آورد ورژنی که دست او است، کامل نبوده و ساز دیگری به کارهای منتشر شده اضافه شده است: «چیزی که من دارم بدون صدای سنتور است. قرار بود این ساز زنده به ترانه ها اضافه شود ولی خودشان آن را روی آهنگ گذاشتند و من اصلاً از جریان کار بی خبر بودم.»

این تمام ماجرای چاووشی و خبرهای اخیر مربوط به او بود، ولی مسلماً هم قصه عجیب خداحافظی اش از عالم موسیقی و هم جریان جنجالی انتشار دو ترانه علی سنتوری، زوایای پنهان بسیاری دارند که شاید در روزهای آینده خبرهای جالبی در تکمیل شان بشنویم.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi