از نــرگسـي‌‌هــــا چــه خبــــــــــر؟


    
    كشور ما هم جاي عجيب و غريبي است، البته از لحاظ رفتاري مي‌گويم، زماني كه روي بورس هستي، آنقدر كلاس مي‌گذاري كه اصلا به اين نكته اهميت نمي‌دهي كه آينده‌اي هم است، زماني كه روي بورس نيستي، تازه يادت مي‌آيد كه اي بابا، ديروزي هم بود.
     درست مثل حكايت بازيگران سريال نرگس... در زمان پخش اين مجموعه، كه تب اين سريال همه را گرفته بود مطبوعات به سراغ بسياري از بازيگران اين مجموعه رفتند. اما پاسخ براي گفتگو، حتي چند پرسش تلفني (نه) بود. از اين رو خيلي از نشريات خودشان هر چه خواستند از قول آنان نوشتند كه به طور حتم به ياد داريد.
    در همان زمان اعلام شد كه بازيگران سريال نرگس ممنوع‌المصاحبه شدند، اما در همان زمان آشپزخانه قلب خانه استستاره اسكندري) كه نقش نرگس را ايفا مي‌كرد، با چند نشريه، به گفتگو پرداخت، گفتگوهايي كه اتفاقا خيلي خوب هم از آب در آمد، آيا آن زمان ستاره اسكندري كه در واقع نقش خود نرگس را بازي مي‌كرد ممنوع‌المصاحبه نبود و عاطفه نوري، مهدي سلوكي و مهين‌ترابي و حسن پورشيرازي و... تنها ممنوع‌المصاحبه بودند.
     اگر قرار بود تمامي عوامل بازيگر يك مجموعه از گفتگو كردن با مطبوعات پرهيز كنند پس چرا ستاره اسكندري از اين حيث مستثني نبود، شايد به اين خاطر (ستاره اسكندري) اجازه گفتگو داشت كه خطوط قرمز را رعايت مي‌كرد و يا حسن پورشيرازي كه نه تنها در سريال نرگس، بلكه پيش از آن هم از گفتگو فراري بود؟ اين پرسشي است كه بايد بازيگران مجموعه نرگس پاسخ بدهند، همان بازيگراني كه در حال حاضر هرگاه به تلفن همراهشان زنگ بزني، آمادگي خود را براي گفتگو با شما اعلام مي‌كنند؟
    
    
     برزو ارجمند: كار با بازيگران خوب يك نعمت است
    (برزو ارجمند) فرزند انوشيروان ارجمند و برادرزاده داريوش ارجمند، در هفتم فروردين‌ماه سال 1354 در محله احمدآباد مشهدمقدس ديده به جهان گشود، او جزو نسل دومي‌هاي خانواده ارجمندهاست، مثل اميريل و اميرسام پسران داريوش كه در عرصه موسيقي و سينما فعاليت مي‌كنند، همكار ما صامد رمضاني در www.ksabz.net گفتگويي با (رامين) مجموعه صاحب‌دلان انجام داد كه گوشه‌هايي از آن را مي‌خوانيد.

    _ دوره ابتدايي را با اميريل و اميرسام در دبستان شيخ‌الاسلامي تا كلاس سوم بودم و بعد به مدرسه شهرستاني و راهنمايي را در مدرسه شهيد مفتح درس خواندم پس از آن به هنرستان سينا رفتم.
    _ ليسانس بازيگري و كارگرداني از دانشگاه آزاد تهران دارم.
    _ يازده ماهه بودم كه توسط پدرم روي صحنه تئاتر رفتم و در سن سه، چهار سالگي زماني كه پدرم رييس فرهنگ و هنر شهرستان فردوس شده بود در نمايشنامه‌اي از ايشان به نام پريا همراه با كودكان ديگر بازي كردم.
    _ سايه پدر هميشه هست چون پدر من هم استاد، هم مشاور و يك دوست خوب است و اگر او نبود يقينا من اين طور با هنر آشنا نمي‌شدم.
    _ تقريبا تمام خانواده ارجمند اهل موسيقي هستند من خودم اولين سازم ملوديكا بود و بعد هم تمبك و تار و در حال حاضر گيتار مي‌نوازم.
    _ در اين دوازده سالي كه كار حرفه‌اي انجام مي‌دهم حدودا سي سريال و پنج فيلم سينمايي بازي كردم.
    _ همسرم از همكلاسي‌هاي دانشكده‌ام بود حدود ده سال همديگر را مي‌شناختيم و دو سال است كه ازدواج كرده‌ايم البته هنوز فرزند نداريم، همسرم گريم و طراحي خوانده است.
    _ من از دار دنيا فقط يك خواهر دارم و با او نيز رابطه بسيار خوبي دارم، بهار بازيگر توانايي است البته در عرصه تئاتر، او ليسانس فلسفه دارد و با معلومات بالا و آموخته‌هايش از پدر، روي صحنه هميشه عالي بوده و در سن سيزده سالگي بهترين بازيگر جشنواره تئاتر فجر شد.
    _ من و اميرسام و امير يل با هم فوتبال بازي مي‌كرديم و اميريل به خاطر جثه بزرگش هميشه ما را استثمار مي‌كرد.
    _ كارهاي جديدم فيلم سينمايي (پروانه‌اي در مه) و سريال (اگر عشق نبود) و (ساعت شني) كه هم اكنون در مرحله فيلمبرداري است.
    _ من با آقاي لطيفي از كار فرار بزرگ آشنا بودم حتي قرار بود در سريال وفا نقشي را بازي كنم كه متاسفانه نشد و وقتي براي اين كار دعوت شدم چند نقش به من پيشنهاد شد كه به خاطر زندگي گذشته خودم و فضاهاي مذهبي نقش رامين را انتخاب كردم.
    _ كار با بازيگران خوب يك نعمت است كه نمي‌توانيد از آن چشم‌پوشي كنيد، مثلا من رسما احساس مي‌كردم كه كار با خانم (ثريا قاسمي) مادر واقعي من است و همچنين با آقاي محجوب، باران كوثري و يا پوريا كه تقابل بسيار خوبي را با هم ايجاد كرده بوديم او روي لايه بيروني نقشش كار كرده بود و من روي لايه‌هاي دروني كه اين تضاد به نظر من در اين سريال خوب جواب مي‌داد.
    _ حسين لطيفي انساني است كه با دلش زندگي مي‌كند و بسيار دلنشين است و يكي از بزرگ‌ترين محاسن ايشان اين است كه سركار احساس مي‌كني كارگرداني وجود ندارد ولي به قوي‌ترين شكل ممكن مشغول راهبري توست بدون آنكه ذره‌اي از قدرت بازيگري‌ات كم كند او كارش را كاملا بلد است.
    _ به هر حال فاميل من ارجمند است و اگر قرار باشد كه در جا بزنم آن وقت نام‌هايي را كه با خود يدك مي‌كشم بي‌اعتبار كردم و قطعا در تلاشم تا اتفاق بزرگي برايم بيفتد كه بتوانم با افتخار بگويم من نسل دوم ارجمندها هستم.
    
    
    
    ديدار خواهر و برادر پس از 46 سال
    مردي در روستاي آب شيرين گچساران در كهكيلويه و بويراحمد پس از 46 سال به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
    پدر اين خانواده در سال 1338 با داشتن دو پسر و دو دختر روستاي آب شيرين را ترك كرد و با ازدواج دوم در شهر سپيدان استان فارس، صاحب فرزندي به نام علي شد اما پيش از فوت، او را از وجود ديگر فرزندانش در شهرستان گچساران آگاه كرد.علي در كهكيلويه و بويراحمد در پي برادران و خواهران خود بود كه سرانجام موفق به يافتن آنان شد. علي مي‌گويد: روستاي آب شيرين را هرگز ترك نمي‌كند.
    
    
    (پريا)ي زيرزمين، خود يك پريا دارد
    آيا مي‌‌دانستيد نام دختر (بهاره رهنما) بازيگر نقش پرياي زيرزمين، (پريا) مي‌‌باشد، بله ثمره ازدواج او با (پيمان قاسم‌خاني) فيلمنامه نويس معروف سريال‌هاي طنز، يك دختر شش ساله به نام (پريا) است، بهاره رهنما همان‌طور كه در دنياي بازيگري انساني موفق است، در دنياي شخصي‌اش هم، يك انسان موفق است، براي مثال او در زمينه تحصيلي، داراي دو ليسانس و يك فوق ليسانس است، ليسانس ادبيات، ليسانس حقوق و فوق ليسانس ادبيات نمايشي است، او زندگي آرامي دارد، گاه‌‌گاهي دست به قلم مي‌‌برد، اشعار زيبايي مي‌‌سرايد، به دخترش پريا در زندگي عشق مي‌‌ورزد، بهاره رهنما در آذرماه سال 1353 در اراك به دنيا آمد در يك خانواده شش نفري و يك خواهر و دو برادر دوقلو دارد، بهاره رهنما در حال حاضر به همراه همسر و فرزندش در محله پاسداران تهران زندگي مي‌‌كنند...
    
    
    
    قبولي پدربزرگ و نوه در كنكور
    پدربزرگ همراه نوه خود در آزمون سراسري امسال دانشگاه آزاد اسلامي قبول شدند.
    به گزارش واحد مركزي خبر، حسن دژم 55 ساله در رشته تربيت معلم و محمدرضا اصفهاني 18 ساله نوه دختري وي در رشته حسابداري دانشگاه آزاد قم پذيرفته شدند.
    همكاران ما در قم قول دادند كه به زودي گفتگويي با اين دو انجام دهند، به هرحال خيلي جالب است، يك پدربزرگ و نوه با توجه به اختلاف سني 37 ساله، در دانشگاه قبول شوند.
    
    
    
    مجيد صالحي، همچنان محبوب و محجوب

    در سال‌هاي اخير بازيگران زيادي در وادي طنز به هنر ايران معرفي شدند، بازيگراني كه توانستند روز به روز به دوران اوج برسند و به محبوبيت و مشهوريت برسند، اما فضاي ذهني آنان پس از اين محبوبيت تغيير كرد، تلفن‌هايشان روي پيام‌گير و هرگاه به آنان زنگ بزني، گرفتارند و سر صحنه فيلمبرداري و چند بهانه ديگر... اما هستند در اين بين كه فضاي ذهني‌شان تغيير نكرده است، نمونه بارز اين افراد، (مجيد صالحي)، بازيگر محبوب و محجوب سينما و تلويزيون ايران است كه هر ساله از او چند كار مناسبي و ايفاي نقش در چند فيلم زيباي سينمايي را مي‌بينيم. مجيد صالحي امروز با مجيد صالحي ديروز هيچ تفاوتي نكرده است. مجيد صالحي امروز همان مجيد صالحي چند سال پيش است كه تازه وارد وادي هنر شده بود... انتظار مي‌رفت كه رفتار او هم تغيير كند، اما او همچنان مثل سابق محترم با دوستان، اطرافيان و خبرنگاران برخورد مي‌كند، هنوز هم كه به تلفن همراهش زنگ مي‌زني، گوشي را با تواضع بر مي‌دارد و پاسخگوي سوالاتتان است. از ديگر خصوصيات (مجيد صالحي) كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه او هرازچندگاه تكه كلام‌هايي في‌البداهه، از خود بروز مي‌دهد كه بر دل مي‌نشيند، صالحي كاملا اين موضوع را درك كرده است كه اگر مي‌خواهد محبوبيت خود را حفظ كند، بايد همچنان محجوب باشد. در مجموعه (بوي خوش زندگي) كه در ايام ماه مبارك رمضان از شبكه تهران پخش مي‌شد صالحي يك بار ديگر نقش‌آفريني زيبايي از خود ارائه داد كه بر دل‌ها نشست.
    نكته ديگر اين‌كه او عاشق بچه‌هاست، اگر به ياد داشته باشيد، آغاز فعاليت او با بازي در برنامه‌هاي كودك و نوجوان آغاز شد. درست مانند اين عكس كه (مجيد صالحي) دختر يكي از دوستانش را در آغوش گرفته است.
    
    
    
    
    لطيفي: ساخت (صاحبدلان) از آرزوهايم بود

    كارگردان سريال (صاحبدلان)، محمدحسين لطيفي ساخت اين مجموعه را از آرزوهاي خود برشمرد و افزود: فيلمنامه اين مجموعه به راحتي تصويب نشده و دوره‌هاي بحث و گفتگوهاي بسياري را گذرانده بود. وي درباره ضرورت پرهيز از لغزيدن در وادي خرافات در مجموعه‌هاي تلويزيوني و اين كه چقدر صاحبدلان درگير اين مسئله بود، متذكر شد: ما اساسا با حضور شخصي به نام (اكرم) ضدخرافه عمل مي‌كرديم. آن چه نظر نويسنده و كارگردان و ساير عوامل سريال (صاحبدلان) است در پايان اين مجموعه مشخص شد. وي درباره تاثيرگذاري (صاحبدلان) بر مخاطبان را قابل قبول خواند و افزود: اين كه سريالي بتواند بر مخاطبان خود چنان تاثيري بگذارد كه عده‌اي به سمت خواندن ترجمه حتي يك جزء از قرآن بروند، اتفاقي مبارك محسوب مي‌شود.
    وي درباره جمله پاياني تيتراژ با عنوان (اين كتابي است بي‌هيچ شك براي هدايت پرهيزكاران) توضيح داد: براي درك مفاهيم قرآن بايد پرهيزكار بود. لطيفي كه خود اداي اين جمله پاياني و برخي آيات قرآن را در خلال سريال صاحبدلان برعهده داشته است، درباره دلايل اين مسئله گفت: (دوستان كه با صداي من آشنا بودند، اصرار داشتند كه جمله پاياني را خودم بيان كنم اما من احساس مي‌كردم كه شايد ديگران بگويند، بهتر است. در تست‌هايي كه داشتيم خود من هم قبول كردم كه خواندن برخي ترجمه‌هاي قرآن را هم برعهده بگيرم چرا كه صداي خودم بهتر از ديگران بود.)
    وي مي‌گويد: به هنگام ساخت اين مجموعه احساسم بر اين بود كه قطعا نقش خليل را بايد كسي بازي كند كه كمتر در تلويزيون ديده شده است، چهره خاصي از اين شخصيت در ذهنم بود كه در مرحله نخست شايد خيلي‌ها به ذهنم خطور مي‌كردند اما در يك لحظه ذهنم به سمت حسين محجوب رفت و از همان لحظه جز ايشان به كس ديگري فكر نكردم، احساس كردم، ايشان بهترين گزينه است.
    وي يادآور شد: قبل از محجوب با باران كوثري قرارداد بستم، چرا كه احساس مي‌كردم كسي جز او نمي‌تواند نقش (دينا) را به اين خوبي بازي كند. همچنين نقش‌هاي پوريا پورسرخ و برزو ارجمند را عوض كردم تا نقش تازه‌اي براي هر كدام از آنان رقم بخورد.
    
    
    
    
    حسني: دعا مي‌كنم ممنوعيت حضور مجري راديو در تلويزيون حل شود!

    فرزاد حسني گفت: در شب‌هاي آخر ماه رمضان دعا مي‌كنم تا قضيه ممنوعيت حضور مجري راديو در تلويزيون حل شود.
    فرزاد حسني كه به عنوان مهمان در برنامه روز جمعه 27 مهرماه در عبور شيشه‌اي حضور داشت با بيان اين مطلب كه دكتر خجسته از مديراني است كه عاشقانه او را دوست دارم اظهار كرد: محل اختلاف من و ايشان اين است كه چرا مجري‌هاي تلويزيون نمي‌توانند در راديو صحبت كنند.
    وي خطاب به رشيدپور كه خود در راديو ممنوع‌الصداست گفت: چقدر بايد پول خرج شود تا امثال رشيدپور ساخته شود اما نتواند در راديو باشد؟!
    فرزاد حسني با بيان اين كه هيچ كس از اين قانون خوشش نمي‌آيد افزود: حتي دوست دارم خدمت ضرغامي وقت بگيرم و در اين باره صحبت كنم.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi