انتظامي: نتيجه تلاش‌هايم را گرفتم


    
    
    
     عزت‌الله انتظامي در جمع خبرنگاران درباره تجليل يونسكو از وي گفت: يونسكو براي نخستين بار چنين مراسمي برگزار كرد براي من غير قابل باور بود كه نام خود را در اين ميان ببينيم، راضي هستم كه نتيجه تلاش‌هايم را گرفتم.
    به گزارش خبرنگار فارس عزت‌الله انتظامي كه به بهانه تجليل يونسكو از وي در موزه سينما و در جمع خبرنگاران حضور يافته بود، گفت: هنرمندان زيادي در كشورمان وجود دارند كه استحقاق اين گونه مراسم هستند و اين تجليل از هنرمندان نبايد به مراسمات ختم شود.

    وي تصريح كرد: با برگزاري اينگونه برنامه‌ها، هنرمندان برجسته كشور به دنيا معرفي مي‌شوند.
    انتظامي با تاسف از وضعيت زندگي و درگذشت هنرمنداني همچون «نعمت‌الله گرجي» و «مهدي فتحي» بر توجه بيشتر به وضع معيشتي هنرمندان تاكيد كرد و افزود: مسئولان فرهنگي بايد در اين زمينه اقدامات شايسته‌اي انجام دهند.
    وي به كمبود سالن‌هاي تئاتر و سينما نيز اشاره داشت و افزود: با احداث سالن‌هاي مناسب و ايجاد اشتغال، مي‌توان هنرمندان بزرگي به جامعه هنري معرفي كرد.
    آقاي بازيگر اضافه كرد:‌هنرمندان سر قفلي ندارند و سرقفلي آنها سلامتي‌شان است و به همين دليل نياز به توجه بيشتري دارند، چون كار هنر سرمايه‌اي را براي آنها نمي‌گذارد واميدوارم كه برگزاري چنين مراسمي استمرار داشته باشد.
    انتظامي درباره‌ برنامه‌ يونسكو گفت: مركز يونسكو براي نخستين بار است كه چنين مراسمي را برگزار كرده است و براي من غير قابل باور بود كه نام خودم را در اين ميان ببينيم. به همين دليل راضي هستم كه نتيجه تلاشهايم را گرفتم.
    وي ادامه داد: اين مراسم بدون اطلاع قبلي من برنامه‌ريزي شده بود و حتي فكرش را نمي‌كردم كه آدمهايي با چنين سمتهايي در اين مراسم حضور پيدا كنند و درباره من صحبت كنند، به همين دليل احساس كردم كه در اين مراسم بهتر است به جاي سخنراني و تجزيه وتحليل سينما، سرگذشت خودم را روايت كنم.
    هوشنگ گلمكاني نيز كه براي نوشتن متن سخنراني انتظامي به وي كمك كرده بود، گفت: متني را كه آماده كرده بوديم آقاي انتظامي به صورت پيش پرده خواني‌ها دهه 20 و 30 اجرا كردند.البته ريتم آن كاملا دروني بود و اجراي آن تكيه بر كلام ولحن داشت ودر اوج سادگي و پختگي آن اجرا، جمعيت حاضر خيلي تحت تاثير قرار گرفت.
    گلمكاني گفت: خانه فرهنگ‌هاي جهان و خانه فرهنگ ايران كه جمعا 54 عضو دارد، امسال از 33 چهره فرهنگي خارجي تجليل كردند، كه يكي از آنها نيز عزت‌الله انتظامي بود و به دليل نام و اعتبار ايشان، مراسم تجليل از آقاي بازيگر را در كاخ يونسكو برپا كردند در حاليكه ساير اين افراد در خانه‌هاي فرهنگ جهان تقدير شدند.
    لارنس فونتريه، شويلي مامورا، نجيب محفوط، ساموئل بكت، فرانتس كافكا و ... از جمله چهره‌هايي بودند كه در اين مراسم تقدير شدند و نام انتظامي نيز در كنار اين افراد قرار گرفت .

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi