پيرترين دانش‌آموز جهان، 85 سال سن دارد


    
    
    (كيماني مارونگه) نام پيرمردي 85 ساله از اهالي كشور كنياست كه عنوان پيرترين دانش‌آموز جهان را در كتاب ركوردها به نام خود ثبت كرده است اما چيزي كه توجه همگان را جلب كرده پشتكار و اعتماد به نفس اين پيرمرد است. او سي نوه و نتيجه دارد. اگرچه خيلي براي او سخت است كه با اين سن روي نيمكت مدرسه بنشيند اما به خاطر عشقي كه به درس و ادامه تحصيل دارد هر روز صبح با سرويس مدرسه به همراه نوه‌هايش به مدرسه مي‌رود و اين شرايط سخت را تحمل مي‌كند. او مي‌خواهد از فرصت باقي مانده عمرش استفاده كند. معلم (كيماني) خيلي از او راضي است. او به درخواست خودش و با اصرار فراوان، مسئولان را قانع كرد به او اجازه دهند تا در جمع بچه‌ها به تحصيلاتش ادامه دهد.او مي‌گويد: هدف اصلي من از يادگيري خواندن و نوشتن اين بود كه بتوانم انجيل را بخوانم و به خدا نزديك‌تر شوم.
    
    تحصيل در رشته دامپزشكي

    وي مي‌گويد: به رشته دامپزشكي علاقه بسياري دارم و تصميم دارم به دانشگاه بروم و در اين رشته ادامه تحصيل بدهم. او كاملا سرحال است فقط بر اثر سانحه‌اي شنوايي گوش‌هايش كم شده است. او تا به حال به اين موضوع توجهي نمي‌كرد اما از وقتي تحصيل را شروع كرده، براي درمان شنوايي‌اش از روستاي دورافتاده محل زندگي‌اش به بيمارستاني در (نايروبي) مي‌رود تا اين مشكلش را حل كند، تا در تحصيلاتش موفق‌تر شود. او مسئوليت‌هاي سنگيني در زندگي دارد، از جمله نگهداري از پدر و مادر پيرش! و كار دامداري...
    اما با تمام اين مسئوليت‌ها، معلم او (كيماني) را به عنوان يك دانش‌آموز كوشا، با دقت و عالي مي‌شناسد. او مي‌خواهد در آينده كتابي درباره مبارزه براي آزادي بنويسد. (كيماني) در مصاحبه با مجله (ويلد) مي‌گويد: سن و سال من برايم هيچ محدوديتي ايجاد نمي‌كند. خدا به من لطف كرده و استعداد خوبي به من داده است و حالا شرايط را براي من مهيا كرده تا از آن استفاده كنم. (كيماني) يك بار به عنوان (سفير علم و دانش) به نيويورك دعوت شد و به گفته خودش اين يكي از مهم‌ترين وقايع زندگي‌اش محسوب مي‌شود.
    
    
    شرايط مساعد براي تحصيل
    وي در نيويورك طي سخنراني گفت: ما بايد شرايطي را فراهم كنيم كه همه و به خصوص بچه‌ها بتوانند درس بخوانند و تحصيلاتشان را ادامه دهند. او در ادامه مي‌گويد: من در دوران كودكي هيچ فرصت و امكاناتي براي ادامه تحصيل نداشتم اما حدود سه سال پيش وقتي حكومت جديد در (كنيا) شهريه‌هاي سنگين مدارس را لغو كرد، شرايط براي من كه از يك خانواده فقير هستم مساعد شد و من براي دست يافتن به بزرگ‌ترين آرزوي زندگي‌ام در سن 80 سالگي تحصيلاتم را آغاز كردم. من راهم را ادامه خواهم داد و فقط مرگ مي‌تواند مرا متوقف كند. او امروز بعد از پنج سال تحصيل هر روز ساعت سه صبح بيدار مي‌شود، انجيل مي‌خواند و دعا مي‌كند و سپس به اميد خدا كار و تلاش روزانه‌اش را شروع مي‌كند. او از (گينس) و كتابخانه بين‌المللي (كنيا) تقديرنامه و تشويق‌نامه دريافت كرده است. مدير موسسه تحقيقاتي (مديريت كنيا)، (كيماني) را مردي با روحيه مهارناپذير و بهترين الگو و شخصيت يك ملت تحصيلكرده دانسته است.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi