پناهی با آفساید به جشنواره فیلم شهر می‌آید


هموطن:جعفر پناهی برای تمام آثار سینمایی خود شامل "بادکنک سفید"، "آینه"، "دایره"، "طلای‌سرخ" و "آفساید" فرم حضور در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر را پر کرد.
دومین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر این روزها با استقبال فیلمسازانی مواجه شده که در ساخته‌های خود به مضامین اجتماعی توجهی ویژه نشان داده‌اند. موضوع شهر نیز در چنین فیلم‌هایی جایگاهی خاص داشته و همواره یکی از بسترهای وقوع ماجرای فیلم‌های اجتماعی بوده است.
جعفر پناهی از فیلمسازانی است که فیلم‌هایش همواره موضوع بحث و جدل‌های موافقان و مخالفان زیادی بوده است. او فیلمسازی را با "بادکنک سفید" در سال 1373 آغاز کرد و بعدها با ساخت فیلم‌های "آینه" 1375،"دایره" 1378، "طلای سرخ" 1381و "آفساید" 1384این مسیر را ادامه داد. البته سه فیلم "آینه"، "دایره" و "طلای سرخ" علیرغم حضور در جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی در ایران به طور رسمی به نمایش درنیامده‌اند.

"دایره" پناهی در پنجمین جشن خانه سینما جایزه بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلم و بهترین فیلم به انتخاب منتقدان را به دست آورد. "آفساید" نیز در بخش میهمان جشنواره فیلم فجر سال گذشته حضور داشت که پس از آن با حضور در جشنواره فیلم برلین جایزه خرس نقره‌ای جشنواره را کسب کرد.
پناهی در فیلم "آفساید" به مسأله ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی ایران می‌پردازد و داستان دخترانی را به نمایش می‌گذارد که برای تماشای مسابقه فوتبال بین ایران و بحرین در مرحله انتخابی جام جهانی 2006 آلمان ناگزیر می‌شوند خود را به شکل و شمایلی پسرانه درآورند.
دومین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با هدف معرفی‌و ارزشگذاری فیلم‌های مرتبط با موضوع هویت شهری، حیات مدنی و اعتلا اخلاق شهروندی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی با حضور فیلمسازانی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.
این جشنواره به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ـ موسسه توسعه تصویر شهر و حمایت شهرداری تهران از 25 تا 28 آذرماه در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi