رازهای ناگشوده دوقلوی سیاه و سفید 


ایسکانیوز ـ بررسی های کارشناسان ژنتیک درباره برادران دوقلوی سیاه و سفید که در انگلیس به دنیا آمده اند و هیچ شباهتی به هم ندارند همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار گروه حوادث ایسکانیوز، یک زن نیجریه ای تبار باردار به نام کری ریچارد سون ، 23 جولای به دنبال درد شدید به زایشگاه مرکزی میدلزبورو انگلیس رفت و پسران دوقلو به دنیا آورد. مادر سیاه پوست و شوهرش که یک سفید پوست انگلیسی است دوقلوی خود را ریتون و کایدون نامیدند و این برادران روز به روز بزرگتر شدند و متفاوت تر. لیتون هرچه بزرگ تر می شد موهایش بورتر و پوستش روشن تر اما چهره و موهای کیدون همانند پدرش تیره می شد حالا دو قلوی سیاه و سفید هیچ شباهتی به هم ندارند و پدیده نادری در دنیای ژنتیک رقم خورده که احتمال آن یک در یک میلیون است کری می گوید : این روزها هر جا می رویم همه دوقلوها را نگاه و تصور می کنند این دو از دو پدر و مادر متفاوت هستند! گزارش ایسکانیوز می‌افزاید: کارشناسان ژنتیک در بریتانیا، هم اکنون در تلاش برای پی بردن به رمز و رازهای این پدیده عجیب و غریب هستند.

به گفته یکی از استادان دانش وراثت دانشگاه آکسفورد با توجه به اینکه در جنین های دوقلو ژن های مختص رنگ پوست با هم ترکیب می شوند و یک رنگ واحد را در هر دو جنین تشکیل می دهند اما در مورد لیتون و کایدون، ژن های مربوطه بنا به دلایل نامعلومی با یکدیگر ترکیب نشده و پسران کدهای ژنتیکی متفاوتی را از مادرشان به ارث برده اند.
کری می گوید بچه های ما از هر رنگی که باشند پاره تنمان هستند و عاشقانه دوستشان داریم.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi