نمره پيش دانشگاهي در کنکور 86 اعمال مي شود

وزير علوم ، تحقيقات و فناوري گفت : 15 درصد ارزيابي نهايي براي پذيرش دانشجو در آزمون سال 86 با احتساب نمرات دوره پيش دانشگاهي داوطلبان صورت مي گيرد.
محمدمهدي زاهدي در گفتگو با ايرنا افزود: براساس برنامه هاي وزارت علوم ، طرح ساماندهي کنکور در يک دوره پنجساله عملي مي شود و طي آن قابليت هاي علمي دانش آموزان در پذيرش آنان در دانشگاه ها در نظر گرفته مي شود.

 

 

اجراي اين طرح عاملي براي از بين رفتن تخلفات احتمالي در ورود دانش آموزان به دانشگاه ها و قبولي آنها در کنکور سراسري ارزيابي مي شود

وي ادامه داد: براساس اين تصميم در کنکور سال 86 ، مواردي از نمرات دروس و معدل آنها در کنکور لحاظ مي شود. وزير علوم تصريح کرد: قرار نيست آزمون سراسري دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي از سال آينده حذف شود، بلکه هدف از ساماندهي کنکور، تغيير در شيوه پذيرش دانشجوست.
زاهدي ادامه داد: در کنکور سال 87 نيز نمرات دوره پيش دانشگاهي و معدل کتبي دانش آموزان در 50 درصد ارزيابي نهايي پذيرش دانشجو لحاظ مي شود تا دانشجوياني به دانشگاه ها راه يابند که توانمندي علمي لازم را داشته باشند. وي با بيان اين که مراحل تغيير در شيوه پذيرش دانشجو تا سال 1390 تکميل مي شود ، اظهار کرد: در اين صورت وضعيت تحصيلي دانش آموزان در دوران 3 ساله متوسطه و يکساله پيش دانشگاهي به طور کامل براي ورود به دانشگاه لحاظ مي شود. وي هدف از اين تغييرات را در نحوه پذيرش دانشجو ، افزايش بار علمي و پژوهشي کلاسهاي دانشگاه ها دانست و تاکيد کرد: با اجراي کامل اين طرح ، احتمال ورود دانش آموزاني که توانايي لازم براي تحصيل در دانشگاه ها را ندارند، به حداقل مي رسد. وزير علوم ، تحقيقات و فناوري همچنين ، اجراي اين طرح را عاملي براي از بين بردن تخلفات احتمالي در ورود دانش آموزان به دانشگاه ها و قبولي آنها در کنکور سراسري عنوان کرد. زاهدي يادآور شد: با توجه به اين که از سال 1390 نمرات دوران متوسطه ملاک اصلي قبولي در آزمون سراسري دانشگاه ها است ، دانش آموزان و مدارس توجه بيشتري به محتواي دروس در سالهاي قبل از ورود به دانشگاه خواهند داشت که اين کار سبب اعتلاي سطح علمي کشور مي شود. يادآور مي شود به گفته رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ، قرار است در ماه جاري طرح ساماندهي کنکور در مجلس بررسي شود.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi